Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 238581 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6918
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #60 on: 29.04.2008, 19:26:06 »
Строи се усилено. Вече са готови част от мостовите конструкции.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #61 on: 29.04.2008, 20:36:26 »
Quote from: AROS
някой знае ли дали на пътен възел Даскалово се строи връзката с АМ Люлин и докъде е стигнал строежат там. Може и снимки да се направят от онзи участък.
Под мостови конструкции, Ники вероятно има предвид готовите колони за кръгово движение на втори етаж, най-вече от западна страна.Дори масивът от другата страна още не са започнали да го махат.

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #62 on: 30.05.2008, 22:10:35 »
Днес и вчера забелязах леко раздвижване (няколко багери и камиони) на магистрала Люлин точно на бъдещия разклон към Люлин 5. В последните седмици бяха изчезнали всички. Явно обаче силите са пренасочени някъде към пътен възел Даскалово и тунелите преди него.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #63 on: 03.06.2008, 12:14:46 »
До колкото знам отчужденията вече са извършени или поне по-голямата част. А относно обжалванията те зависят единствено от юридическата перфектност на тръжните процедури и документацията. Но така или иначе по-рано от март 2009 няма да може да се почне със строителството.


Те обещаваха АМ Хемус от Яна до Околовръстното да я почнат октомври 2007, но няма да я почнат и през настоящата
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #64 on: 24.06.2008, 01:49:25 »
Quote
Ще бъдат наети допълнително работници за изграждането на автомагистрала "Люлин". Това съобщи началникът на обекта Джумхур Баръш, цитиран от БТА. Със строителството на аутобана са ангажирани около 450 души. Очакват се още 150 турци. Търсят се и фирми подизпълнители. Пусковият срок, който е в края на следващата година и началото на 2010 г., ще бъде спазен, обеща Баръш. В момента е проблемно изграждането само на пътен възел Даскалово, където се осъществява отчуждаване на три частни имота. Работата е съсредоточена върху строителството на мостови съоръжения на софийска територия. Областният управител на Перник Иван Димитров вчера инспектира строителството на автомагистрала "Люлин". Той получи уверения от фирмата изпълнител "Мапа-Дженгиз", че няма спънки с финансирането и изграждането на обекта и че сроковете се спазват. Магистрала "Люлин" е дълга 19 км. Тя ще обслужва автомобилния трафик в направлението север-юг на територията на София-град и на Пернишка област. Съществуващият път Е-79 отдавна е изгубил пропускателната си способност и не отговаря на изискванията на нарастващия автомобилен поток според експерти
Парадоксално е, че турци ни показват как се строи по 'европейски' за разлика от Щрабаг да кажем или Тайсей
« Last Edit: 24.06.2008, 01:50:36 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #65 on: 24.06.2008, 10:28:10 »
Quote from: Repcho
Парадоксално е, че турци ни показват как се строи по 'европейски' за разлика от Щрабаг да кажем или Тайсей

Аз не виждам нищо парадоксално. Въпросът е как се поставят нещата от началото при възлагането. Когато инвеститорът не се цигани да натиска излишно цената надолу нещата стават.
В случая с АМ Люлин, не беше избрана дъмпинговата оферта.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3818
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #66 on: 25.06.2008, 20:26:42 »
За мен проблема са договорите и подизпълнителите. Зависи как ги строиш да работят
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #67 on: 16.07.2008, 16:38:10 »
Към Repcho: Нещата отвън не изглеждат така както са вдействителност.

Quote
Строежът на магистрала "Люлин" ще се проточи почти още две години
oт Светлана Ненова, в. "Дневник"

Изграждането на магистрала "Люлин" ще се забави, обявиха от фонд "Републиканска пътна инфраструктура".

Турската компания "МАПА Дженгис" ще изгражда автомагистрала"Люлин" от Северната дъга на Околовръстното шосе на столицата- Суходол- Мало Бучино до Даскалово до май 2010г, когато трасето трябва да е готово. Това обяви изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Милош Поцков по време на инспекцията на строителството, която направиха вицепремиерът Меглена Плугчиева и министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.

Договорът за строителството беше подписан преди две години, но до момента напредъкът е едва 4-5% . С изпълнителят е договорен удължаване на срока за строителството, който беше началото на декември 2009г.

Според представителите на компанията причината за закъснението са проблеми с издаването на визи за строителите като се планира през май догодина, когато е пикът на обеща да работят 550 души.

От МАП Дженгис обещаха, че спасят пусковия срок и от следващата седмица ще започнат да работят денонощно, за да наваксат. Турските работници работят повече от българските подизпълнители и искат по-малко, обясниха от строителната компания.

Строителството на магистралата се финансира с 103 млн. евро. Стойността на проекта е 137.3 млн. евро. До момента са усвоени 18.5 млн. евро за строителство и надзор като през тази година са планирани дейности за 39.3 млн.евро.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #68 on: 16.07.2008, 17:52:58 »
Към Repcho: Нещата отвън не изглеждат така както са вдействителност.
Но поне се наблюдава желание от страна на изпълнителя да се спазят ангажиментите.А се вижда, че причините за забавянето не са от тяхна страна !

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #69 on: 16.07.2008, 18:16:53 »
И коя е причината която не е от страна на изпълнителя MAP Ченгиз. Визите ли? Ами че те от 2 години знаят че ще работят на този обект. След като искат даискат да имат поръчки в България са могли да предвижат процедурите по престоя си у нас по-навреме. След година и половина работа ли се сещат че им трябват визи. Освен това има и по-дългосрочни такива.

А това че ще работят и нощно време не е нищо ново. На кой голям инфраструктурен проект не се работи денонощно? Проблема се нарича "организация" и сътрудничество с цял куп подизпълнители и доставчици! Нещо което не е никак лесно.
« Last Edit: 16.07.2008, 18:20:24 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3818
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #70 on: 16.07.2008, 22:29:08 »
 Те си казват сикат турски работници, защото бачкат повече от манго и взимат по-малко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #71 on: 14.08.2008, 12:47:30 »
ЕС спира плащанията за България по проекта за магистрала Люлин - Честито  :angry:
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15814
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #72 on: 14.08.2008, 12:57:24 »
ЕС спира плащанията за България по проекта за магистрала Люлин - Честито  :angry:
Открити престъпления по конкретния проект или заради масовката !?

Но спокойнооо, правителството ще отклони няколко милионаот излишака и за тук, защо парите да ни идват безплатни от ЕС, като сме толкова богати, че сами да инвестираме... :bb:

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #73 on: 14.08.2008, 12:58:42 »
Quote
Европейската комисия спря временно междинните плащания по два инфраструктурни проекта, съобщиха от финансовото министерство.

Преустановени са плащанията по проектите "Магистрала Люлин - Околовръстно шосе на София до разклона за Даскалово" и "Техническа помощ за подготовката на пътни проекти по трансевропейската транспортна мрежа в България".

Плащанията са спрени след изпратено писмо на генералния директор на Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК Дирк Анер до министъра на финансите.

От ведомството на Пламен Орешарски твърдят, че в писмото се обръща внимание на три основни въпроса, по които правителството предприело мерки и изпълнява конкретни планове за действие.

По първия въпрос правителството вече е взело решение за възлагане на допълнителен одит на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" /ФРПИ/ от страна на външна одиторска компания.

По втория въпрос е одобрен актуализиран план за действие за засилване на системите за управление и контрол на ФРПИ, като вече са изпълнени и конкретни мерки от него: приети са промени в Закона за пътищата, назначен е нов изпълнителен директор на агенцията и се работи по подзаконовите нормативни актове.

За решаването на третия проблем, поставен в писмото, правителството планира: /тук следва сложна терминология - бел. ред./ мерки за укрепване на системите за управление и контрол, които са отразени в актуализирания план и са част от цялостния План за изпълнение на мерките, свързани с управлението на средствата от ЕС, одобрен от Министерския съвет на 7 август т. г.
НЕ на хейтърството!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #74 on: 14.10.2008, 16:39:02 »
Quote
Магистрала "Люлин" преминава към Министерството на транспорта

Ведомството поема контрола по изграждането й от 30 октомври

В случай на закъснение при изпълнението на договора ще бъдат потърсени неустойките от изпълнителя, но ако се излезе извън периода на финансиране, държавата ще загуби средствата по ИСПА, каза Мутафчиев по повод забавянето на проекта за магистрала "Люлин"
Контролът по изграждането на автомагистрала "Люлин" от 30 октомври преминава в Министерството на транспорта. Екип от ведомството се запознава с документацията по проекта. Това съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на деня на отворените врати на ведомството. Мерките за овладяването на проекта ще бъдат набелязани на среща с ръководството на Националната агенция "Пътна инфраструктура" и с избрания изпълнител. Така ще се премине в период на финансиране, а това представлява последната част от проекта, по време на която изтича финансовият меморандум по ИСПА. В случай на закъснение при изпълнението на договора ще бъдат потърсени неустойките от изпълнителя, но ако се излезе извън периода на финансиране, държавата ще загуби средствата по ИСПА, каза Мутафчиев.
Изграждането на "Струма" е най-сложният проект
сред магистралните в оперативна програма "Транспорт" според Петър Мутафчиев. Съгласно решение на Министерския съвет от 3 юли лот 3 Симитли - Сандански (зоната на Кресненското дефиле) от аутобана ще се изгражда през следващия програмен период - след 2013 г. Причината за това решение е комплексна. На първо място, тя е финансова, тъй като в началото на 2006 г. беше подготвена прогнозна цена за изграждането, но никой не можеше да предвиди ръста на цените на строителството, каза Мутафчиев. Решението е съгласувано с Европейската комисия, добави министърът. Наскоро изпълнителният директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура" каза, че търговете за магистралите "Марица" и "Струма" ще бъдат обявени до края на тази година. Според транспортния министър договорите за изграждането на лотове 1, 2 и 4 от "Струма" се очаква да бъдат сключени догодина. За проекта са предвидени 600 млн. евро.
Очаква се до края на годината Министерството на транспорта да представи в Европейската комисия проектите за автомагистралите "Марица" и "Струма".
Последните проучвания показват, че
трафикът по магистрала "Хемус" е достатъчно висок
(по-висок от този по "Тракия") и към трасето са проявили интерес потенциални концесионери
, потвърди Ясен Ишев, директор на дирекция по планиране в транспортното министерство. Според правителствено решение "Хемус" и "Черно море" са потенциални обекти за концесиониране, но вариантът да бъдат финансирани от бюджета все още не е отпаднал. Министър Мутафчиев припомни, че за "Черно море" има одобрен идеен проект, а необходимостта от изграждане на мост над Варненското езеро, за да се избегне преминаването на транзитния трафик през Аспаруховия мост и морската столица, остава належаща. Отклонението ще предостави директна връзка между магистралите "Черно море" и "Хемус", както и подход към Добрич и Силистра.
Има готовност
до края на годината да бъде завършен работният проект на интермодалния терминал край София,
каза ръководителят на управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" Нели Йорданова. Тази хипотеза е възможна, при условие че Столична община и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) прояват експедитивност. Очаква се Столична община да внесе одобрения подробен устройствен план в МРРБ. Това действие е забавено с почти два месеца, уточни Нели Йорданова.
Министерството на транспорта е отворено и готово да обсъжда възникналите проблеми на всички свои бенефициенти, каза министър Мутафчиев и добави, че ведомството е подкрепило искането на Столична община и "Метрополитен" ЕАД за отпускането на 20 млн. лв. субсидия и заедно с това разчита, че Столична община ще има същото отношение към проектите на другите бенефициенти на оперативна програма "Транспорт", каквото има Министерството на транспорта към проекта за разширение на софийското метро.
От двата спрени пътни проекта на оперативна програма "Транспорт" - Кърджали - Подкова и софийски околовръстен път - Гара Яна, в напреднала фаза е подготовката на апликацоинната форма за проекта (заявителното писмо за финансиране от европейските фондове). Миналата седмица в Брюксел министър Мутафчиев представи апликационните форми за софийското метро заедно с положителното становище на JASPERS за подпомагането при подготовката на големи инфраструктурни проекти, предвидени за финансиране по оперативна програма "Транспорт" за първия програмен период.

Хммм... дали да вярваме на твърдението в червено ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13984
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #75 on: 20.10.2008, 19:02:45 »
Quote from: dnevnik.bg
Кабинетът се опитва да вкара още една фирма в магистрала "Люлин"
Брюксел обаче е против да се прикрепят подизпълнители към турската "Мапа-Ченгиз"
от Лили Границка 

Втора фирма да се включи в изграждането на закъсняващата магистрала "Люлин", за да се ускори работата, предложи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов. Той даде пример с проблемното строителство на отсечката от магистрала "Струма" от Даскалово до Дупница. Тогава към македонската компания "Маврово" бяха прикрепени подизпълнители и обектът най-после беше завършен, припомни Гагаузов. "Люлин" се строи от турския консорциум "Мапа-Ченгиз".

Не сме съгласни с включването на подизпълнители, заяви управителят на българския офис на "Мапа" Рюштю Динчер. Според него строителството закъснява заради забавени отчуждителни процедури, както и заради честите смени на директори в пътната агенция. От подписването на договора за пътя досега се смениха трима шефове. Динчер каза, че въпросът с включването на подизпълнители е бил обсъждан "между другото" с представители на агенцията, но турските компании са категорично против, защото това означава промяна в договора.

Междувременно също в понеделник в интервю за в. "Труд" шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заявява, че магистралата трябва да се раздели на отсечки, като за всяка от тях да се направят нови търгове. По думите на Пешов Европейската комисия щяла да подкрепи този подход.

Брюксел обаче е против нови търгове, защото България няма да успее да се вмести в срока за усвояване на европарите, който изтича в края на 2010 г., казаха източници от ЕК. Съветът на евроекспертите към Гагаузов бил да се наложи глоба на турския консорциум за забавеното строителство. Въпросът за избор на нови изпълнители за "Люлин" е бил поставен пред Европейската комисия от зам.-министъра на транспорта Весела Господинова, уточниха източниците на "Дневник".

Магистрала "Люлин" е сред рисковите европроекти заради закъснението от над половин година. Тя се финансира по програма ИСПА, като средствата бяха замразени заради злоупотребите в пътния фонд. Общият бюджет е 148 млн. евро, което прави "Люлин" (19 км) най-скъпата магистрала в България. Въпреки високата цена "Мапа-Ченгиз" вече поиска актуализация заради скока в цените на суровините, материалите и работната ръка

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #76 on: 21.10.2008, 14:57:44 »
Quote from: dnevnik.bg
Кабинетът се опитва да вкара още една фирма в магистрала "Люлин"
Брюксел обаче е против да се прикрепят подизпълнители към турската "Мапа-Ченгиз"
от Лили Границка 

Втора фирма да се включи в изграждането на закъсняващата магистрала "Люлин", за да се ускори работата, предложи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов. Той даде пример с проблемното строителство на отсечката от магистрала "Струма" от Даскалово до Дупница. Тогава към македонската компания "Маврово" бяха прикрепени подизпълнители и обектът най-после беше завършен, припомни Гагаузов. "Люлин" се строи от турския консорциум "Мапа-Ченгиз".

Не сме съгласни с включването на подизпълнители, заяви управителят на българския офис на "Мапа" Рюштю Динчер. Според него строителството закъснява заради забавени отчуждителни процедури, както и заради честите смени на директори в пътната агенция. От подписването на договора за пътя досега се смениха трима шефове. Динчер каза, че въпросът с включването на подизпълнители е бил обсъждан "между другото" с представители на агенцията, но турските компании са категорично против, защото това означава промяна в договора.

Междувременно също в понеделник в интервю за в. "Труд" шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заявява, че магистралата трябва да се раздели на отсечки, като за всяка от тях да се направят нови търгове. По думите на Пешов Европейската комисия щяла да подкрепи този подход.

Брюксел обаче е против нови търгове, защото България няма да успее да се вмести в срока за усвояване на европарите, който изтича в края на 2010 г., казаха източници от ЕК. Съветът на евроекспертите към Гагаузов бил да се наложи глоба на турския консорциум за забавеното строителство. Въпросът за избор на нови изпълнители за "Люлин" е бил поставен пред Европейската комисия от зам.-министъра на транспорта Весела Господинова, уточниха източниците на "Дневник".

Магистрала "Люлин" е сред рисковите европроекти заради закъснението от над половин година. Тя се финансира по програма ИСПА, като средствата бяха замразени заради злоупотребите в пътния фонд. Общият бюджет е 148 млн. евро, което прави "Люлин" (19 км) най-скъпата магистрала в България. Въпреки високата цена "Мапа-Ченгиз" вече поиска актуализация заради скока в цените на суровините, материалите и работната ръка

Ех, по едно време си мислех, че поне тая магистрала ще се построи без големи катаклизми, но явно и тя върви към провал. И какви са тия искания за "актуализация заради скока в цените на суровините, материалите" ?? Нефта падна двойно, желязото също. Кво искат? Винаги съм се чудил, защо тия договори не се правят с някакъв коефициент за цената на суровините - примерно срока е 2 години, взема се средната цена на нефта и другите материали през тоя период, знае е се какъв % от общата себестойност са тия неща и съответно цялата сума се променя. Може нагоре, може и надолу. Няма нужда от анекси, независими еспертизи и прочие глупости.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #77 on: 13.11.2008, 16:40:57 »
Някой има ли нови снимки около строежите на АМ Люлин или АМ Марица

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #78 on: 13.11.2008, 17:17:01 »
Някой има ли нови снимки около строежите на АМ Люлин или АМ Марица

Пусках скоро актуални снимки за Люлин в един друг форум

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=27348820&postcount=645

Както добре се вижда, липсват каквито и да е работници или машини на обектите ... Може би защото снимките са правени в почивен ден ... а може би и защото работата се е забатачила нещо.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #79 on: 14.11.2008, 22:40:41 »
Намен ми е ясно но би трябвало всичко да правят наведнъж. И сега ще чакаме края на 2010 в най добрия случай за да си дойде всичко горе долу наред. Аз малко не мога да си обясня такова мотане с магистрала Люлин. Че тая турска фирма няма регистрация в България, да видим после как България ще я съди. Самата папа не знам си каква нарушава законите, а сигурно и за превод до Турция плащаме. Уникальна държава сме
Вземи да пишеш по-грамотно, че никой няма да си губи времето да предполага какво си искал да кажеш
НЕ на хейтърството!