Author Topic: Трамвайно трасе Козлодуй-Орландовци  (Read 12565 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4729
    • View Profile
Имам молба към всички снимащи трамваи и релси из София ...
С колеги докторанти от ВТУ "Т. Каблешков" готвим няколко статии и доклади за МНК "Транспорт 2017" - основно, както и за други научни форуми. Разработваме проблемите на взаимното влияние между релсовия път и ходовата част на ТМ. Конкретно сме се спрели на ул. "Козлодуй" като трасе, при което може да се направи разлика за сравнително кратко време. Преди ремонтът на улицата бяха направени измервания на вибрации и шум около трасето и бяха мерени вибрации на ходовата част. След него - същите измервания ... Обаче, правените снимки се изгубиха поради повреда на магнитния носител.

Молбата на целия ни колектив е ... Ако някой има снимки на трасето преди и по време на ремонта да ни предостави няколко. Ще ги ползваме само за нуждите на подготвяните материали и съответно в докладите ще се упомене автора им.
За връзка: emm_1968@abv.bg

Предварително благодарим!
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 457
    • View Profile
    • Email
Google street view може да се ползва. Снимано е цялото протежение на ул. „Козлодуй“

https://goo.gl/maps/A8p1c4iedVP2

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Преди ремонтът на улицата бяха направени измервания на вибрации и шум около трасето и бяха мерени вибрации на ходовата част. След него - същите измервания ...
Имате ли някакви изводи от измерванията?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Снимки от ремонта има там и там
Предполагам няма да е трудно да се свържете с авторите.
« Last Edit: 09.11.2016, 17:03:43 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4729
    • View Profile
Преди ремонтът на улицата бяха направени измервания на вибрации и шум около трасето и бяха мерени вибрации на ходовата част. След него - същите измервания ...
Имате ли някакви изводи от измерванията?

На първо четене разликите са огромни, което не учудва никой.
Сега правим анализ на данните от измерванията. Предстоят и още малко измервания. Също и наблюдения на износването на релсите в контактните зони.
Наблюденията ще продължат в бъдеще за да се опишат измененията в състоянието. До 2 години трябва да започнат да се наблюдават характерните износвания, а до 5 години и първите повреди ... Ще видим.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2706
    • View Profile
Доживяхме да започне ремонт и на останалата част от това трасе. Предполагам, че вече е късно да се променя проекта, но в другия форум видях два въпроса, които намирам за логични:
1. Защо трасето не се изпълни по ЖП технология както това по бул. "България"? Няма ли да е по-лесно за подръжка.
2. Защо проектът не включва изместване на трасето към оградата на гробищния парк?

Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 322
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Доживяхме да започне ремонт и на останалата част от това трасе. Предполагам, че вече е късно да се променя проекта, но в другия форум видях два въпроса, които намирам за логични:
1. Защо трасето не се изпълни по ЖП технология както това по бул. "България"? Няма ли да е по-лесно за подръжка.
2. Защо проектът не включва изместване на трасето към оградата на гробищния парк?
Е, поне няма да има гадни панели.
А за другото-обичайните глупости на СО, особено спирката ц. Гробища в посока центъра е много гадно, защото летят идващи отгоре авиатори и се чудиш дали няма някой да те събере докато се качваш в ТМ.
Любими трамваи:503, 701, 707, 813, 9хх, 3002, 3008, 2025, 2030, 2053, 2057, 4101
Любими тролеи: 2101,2112, 2909
За пускането на състави по ТМ10
YouTube канал: https://www.youtube.com/channel/UCUFhDOQQmeNzCisx_bH2tHg

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Доколкото знам, проектът е стар - отпреди над 10 години. Така е подаден за финансиране от ЕС. Тоест - шансът за изместване на трасето до оградата на гробищата и изпълнението му по жп технология е невъзможно сега, защото някой гламав умчо, но най-вероятно - представящ се за голям капацитет, е изтървал тази възможност още отдавна да предвиди това.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15867
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Другото е и че технологията няма да е Каров Овча Купел и Графа, а стандартното, с релси, подпрени тук-там на трупчета и обляни с бетонови мляко.....  :help:

Online vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
    • View Profile
    • Email
Е нали уш ни успиваха на времето, когато направиха шестицата през Надежда , че всички следващи ремонти ще са по този начин .И тоя проект е на горе долу толкова. С лед това на Дондуков нищо , сега пак нищо. :neznam:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14138
    • View Profile
    • Email
Доколкото знам, проектът е стар - отпреди над 10 години. Така е подаден за финансиране от ЕС. Тоест - шансът за изместване на трасето до оградата на гробищата и изпълнението му по жп технология е невъзможно сега, защото някой гламав умчо, но най-вероятно - представящ се за голям капацитет, е изтървал тази възможност още отдавна да предвиди това.
Ако го промени сега при избран изпълнител, най-много да предизвика интереса на прокуратурата, както Евгени. Така че двете части - по Козлодуй и Каменоделска ще са еднакво (лоши).

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2891
    • View Profile
Другото е и че технологията няма да е Каров Овча Купел и Графа, а стандартното, с релси, подпрени тук-там на трупчета и обляни с бетонови мляко.....  :help:

Едва ли мъртъвците имат нещо против подрънкването на трамвая.  ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5168
    • View Profile
Биха се зарадвали, ако можеха да чуят трамваите. :) Имаше един стар шотландски виц - гробарят в шотландско село страдал от астма и свещеникът се заяждал с него. Веднъж гробарят получил пристъп на кашлица и свещеникът му казал "Лоша кашлица имаш", гробарят отговорил - "Не е добра, но около мен лежат само хора, които биха се зарадвали, ако можеха да я чуят". :)
« Last Edit: 27.03.2019, 09:51:45 by V.Peichev »

Online Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2404
    • View Profile
Ремонтът на Каменоделска могат да си го удължават до края на годината. Няколко пъти минавам оттам, никой не работи, нищо не се прави, не се виждат и работници или техника. Един багер чоплеше в кръга, трима кияка се чешеха около него по отверстията, между Католически и Централни гробища в затвореното платно нищо не се прави, няма и работещи. Линиите са положени до малко след завоя на Католически гробища в посока последната спирка. Завоят са го направили доста рязък, въпреки че има място за по-плавна крива. Общо взето нищо не се случва, обаче сигурно днешния дъжд пак ще ги изненада и ще се иска поне два месеца удължаване на срока. А все още не са започнали да работят между Централни и моста Изида, за там сигурно ще им трябва поне година време.
« Last Edit: 28.06.2019, 16:47:13 by Metan »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10521
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нищо неочаквано. От 6-7 години поне цялото управление в София е такова - да си докара шайката нов кметски мандат и всичко останало е на втори план. Особено след 2015 г. нещата са особено зле. Дано на есен прелети някоя бяла лястовица на надеждата, но не се срещат особено често.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2786
    • View Profile
Хората са виновни! Никога немския начин не им се вижда правилен, ами оня...дето води до сегашната ситуация.
Крайния резултат е, че шеоа хора в един форум през 90% от времето и постовете се чудят нещо по някакъв въпрос. И си знаят, че същите знаят какво пише тук за тях, но ги интересува не конкретиката, ами дали са прекалили или може още да влошат нещата.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2349
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
И да бързат и да не бързат са вързани с изграждането на новия железопътен мост, който заменя стария стоманен мост от края на 19-век.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15867
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И да бързат и да не бързат са вързани с изграждането на новия железопътен мост, който заменя стария стоманен мост от края на 19-век.
По този повод се случва нещо ужасно...  Все ме навам с автомобил, но си заслужава да се отиде и да се увековечи за историята поне на снимка детайла на колоната с метален капител на все още не унищожения мост.... В момента леят някакъв противен бетон и ще сътворят бая гнусно и безлично нещо ...

И хубаво се мотат, но История Славянобългарска е затапена и н може да сеизбие към Орландовци/Хаджи Димитър и всички се забиват на Сточна гара/Раковски!  :help:
« Last Edit: 30.06.2019, 21:49:25 by difian »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2890
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Старият мост е от 30-те години, както и този над Владайската река. Първоначалната линия е минавала на нивото на терена и най-много да е имало прелез.