Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 180326 times)

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 642
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Защо не направиха тролея досега, щом им е такъв приоритет?

Да! Отново ще намерят начин да си измият ръцете и да не направят тролея до края на годината, даже се съмнявам да стане в близко бъдеще. Но е факт, че само един нередовен 102 не е достатъчен.

Предлагам да се пусне тестова автобусна линия по планирания маршрут на тролея пробно. Мисля, че вече беше давана такава идея.

Много важно е обаче откъде ще минава този тролей и дали ще може да спазва интервала на трамвая, който стигаше от Спартак до Петте кьошета за 8 мин.

Освен, че няма да спазва интервала на трамвая, хората в този район губят директна връзка с бул. Христо Ботев. Ако тролеят ще минава през Орлов Мост ще може да се прекачиш и да достигнеш до много дестинации.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13992
    • View Profile
    • Email
Защо не направиха тролея досега, щом им е такъв приоритет?
Защото явно им трябваше малко натиск. Ако бяха почнали с него (както и беше проектът - вж първите страници на темата от 2009-2010), нямаше да има нито протестиращи Скобелеви баби, нито 300000 обществени обсъждания.
Направи се нещо очевидно временно и в противоречие с наредбите, след това последва няколкогодишно снишаване, та дано това временно стане постоянно. После беше обявена обществена поръчка със "забравена" част от проекта, която влошаваше обслужването на Лозенец.

За толкова много години единственото подобрение е, че рампата за трамваите няма да е плътно до 20 ОУ, иначе всичко е загубено време - нито на Скобелевите баби нямаше да им трещят трамваите две петилетки, нито в Лозенец щяха да са без обслужване над 5 години. Да не говорим, че еврофинансирането на ТМ7 не беше заради красивите очи на боровки, а за ускоряване на достъпа до центъра. Е как се ускорява този достъп с единично трасе, ограничено до 5 км/ч, пълна загадка.

Ако в нещо общинарите са за бой е не, че мразели трамваите, а че няма твърда воля и свързаност в изпълнението на проектите. Хване се оттук, хване се оттам, други проекти отиват в мазето при мишките... Не само за този проект. България/Гешов е не по-малка боза.
« Last Edit: 06.08.2018, 12:10:15 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12708
    • View Profile
    • Email
Абе вече и аз почвам да си мисля, че колкото и да е непочтено че от общината, че не си спазиха обещанията, толкова и буквално са приклещени "с тоягата" от всякъде. От едната страна са временното трасе по Скобелев, от другата обещанието към Лозенчани. Едните протестиращи реално влизат в конфликт с другите ако се пусне на момента 6-цата и по Скобелев рано или късно пак ще нададат вой и пак всичко наново, "защо угодихте първо на тях, като на нас първо ни бяхте обещали" Може би трябваше като истински мъже да излезнат и да обяснят и на едните протестиращи и на другите и всички заедно да стигнат до решение, а не да обещават на едната и другата страна и после да се крият като мишоци. Все пак работещите със своите данъци им плащат заплатите и имат право да изискват, и ако са недоволни да ги хокат, на управляващите ако не им се харесва знаят къде е вратата, и други ще дойдат да ги заместят. Нали за това са избрани.

От друга страна, като няма тролеи и трамваи, както и персонал, какво им пречеше толкова дълго време да не пуснат заместваща автобусна линия по подобен маршрут?  Примерно от Лозенец по трасето на закритата 6-ца до гарата, таман да видят какво ще е натоварването на линията, или ако щете дори до Гоце Делчев? Кой ги би през ръцете да не го правят?

Иначе аз бях предложил, докато се построи тролея, например да пуснат А310 до Лозенец по това трасе, да се види как ще се натоварва подобна линия, и Люлин ще намаже с директна връзка с южните квартали. Може маршрута да е кръгов през Иван Вазов или Витошка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2079
    • View Profile
    • Email

 
Освен, че няма да спазва интервала на трамвая, хората в този район губят директна връзка с бул. Христо Ботев. Ако тролеят ще минава през Орлов Мост ще може да се прекачиш и да достигнеш до много дестинации.

Интервалът ще е 8 минути, т.е. по-добър от този на трамвая. Същите връзки при много по-удобно прекачване получаваш на МС НДК и МС Опълченска - слизаш от тролея и директно си в метрото. От там можеш да стигнеш където искаш. Орлов мост е едно от най-неудобните места за прекачване ако трябва да пресичаш.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13992
    • View Profile
    • Email
Ако тролеят ще минава през Орлов Мост ще може да се прекачиш и да достигнеш до много дестинации.
А94 минава по Левски, през СУ и Орлов мост. Откъм Гоце Делчев и Стрелбище това го правят ТБ8 и А76. Безсмислено е да се дублират връзките от всички спирки без две (Южен парк-Иван Вазов и Спартак). Докато с Руски паметник си е нова и доста полезна връзка - тя кореспондира с крайградските линии по пернишкото направление, както и с ТМ5.

От друга страна, като няма тролеи и трамваи, както и персонал, какво им пречеше толкова дълго време да не пуснат заместваща автобусна линия по подобен маршрут?  Примерно от Лозенец по трасето на закритата 6-ца до гарата, таман да видят какво ще е натоварването на линията, или ако щете дори до Гоце Делчев? Кой ги би през ръцете да не го правят?
Сакън, нали пуснаха практически безплатните автобусни недоразумения 6ТМ1 и 6ТМ2, с който можеше да се прави връзка с ТМ1,6 и 7. Даже официално да ги бяха обявили за безплатни (или че важат картите за трите трамвая), надали щяха да достигнат 10 пътника.
« Last Edit: 06.08.2018, 13:52:41 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17939
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Много хора не обичат да се прекачват, а искат директна връзка. все пак не сме 1999 г., когато основните линии бяха на интервал от 4-6 мин. Отделно, че всяко едно прекачване почти е така измислено, че трябва да се изминава огромно разстояние, т.к. спирките не са на самите кръстовища, а на по 50 метра навътре.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5039
    • View Profile
За връзка на Люлин с южните квартали следва да се пренасочи ТБ6 или ТБ7 след завършването на метростанциите - няма смисъл и двете тролейбусни линии да ходят до Сточна Гара. Проблемът на предложената тролейбусна линия от Лозенец през Петте Кьошета са тежките задръствания по маршрута и трудното до почти невъзможно спазване на разписание - при официален интервал 8 минути в пик реалният ще е поне двойно по-голям и ще има пакетно придвижване. :rolleyes: Автобусна линия от Лозенец до Централна Гара през задръстванията е напълно безмислена - създава голям брой ненужни дублажи, делник ще е трудно спазването на разписание и е възможно пакетно придвижване да не говорим за ненужното вкарване на автобуси в центъра. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13992
    • View Profile
    • Email
Е колко да са тежки задръстванията? По Черни връх такива няма, А94 и 102 си отстояват по Св.Наум и на Велчова завера. От освободеното трамвайно трасе си става трол-буслента: нагоре - по средата, а надолу - отдясно. На Петте проходимостта на тролеите не е по-малка от тази на трамваите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12708
    • View Profile
    • Email
Ако тролеят ще минава през Орлов Мост ще може да се прекачиш и да достигнеш до много дестинации.
А94 минава по Левски, през СУ и Орлов мост. Откъм Гоце Делчев и Стрелбище това го правят ТБ8 и А76. Безсмислено е да се дублират връзките от всички спирки без две (Южен парк-Иван Вазов и Спартак). Докато с Руски паметник си е нова и доста полезна връзка - тя кореспондира с крайградските линии по пернишкото направление, както и с ТМ5.

От друга страна, като няма тролеи и трамваи, както и персонал, какво им пречеше толкова дълго време да не пуснат заместваща автобусна линия по подобен маршрут?  Примерно от Лозенец по трасето на закритата 6-ца до гарата, таман да видят какво ще е натоварването на линията, или ако щете дори до Гоце Делчев? Кой ги би през ръцете да не го правят?
Сакън, нали пуснаха практически безплатните автобусни недоразумения 6ТМ1 и 6ТМ2, с който можеше да се прави връзка с ТМ1,6 и 7. Даже официално да ги бяха обявили за безплатни (или че важат картите за трите трамвая), надали щяха да достигнат 10 пътника.

Е става въпрос линия по целия маршрут на трамвая или бъдещия тролей. Какво им пречеше толкова години да пуснат ако са искали, не ще никакви инвестиции? Щеше да е добра и справедлива компенсация докато пуснат после тролея. Остава опасността обаче ако пуснат редовна линия по този маршрут никога да не пуснат тролей после.

Пейчев, идеята ми за 310 беше преди още да е построено тролейбусното трасе. Идеята на такива линии е да се провери натовареността. Все пак като се пусне тролей маршрута ще е почти същия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5039
    • View Profile
Все едно след завършване на метростанциите е логично ТБ6 или ТБ7 да бъде пренасочен към НДК - има контактна мрежа и не е хубаво автобуси да навлизат в идеалния център като минават под проводниците. :rolleyes: За 310 е по-смислено пренасочване към Централна Гара. :rolleyes:

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2079
    • View Profile
    • Email
Какво им пречеше толкова години да пуснат ако са искали, не ще никакви инвестиции?

Всичко струва пари. Дори и тролейбусното трасе струва не малко, щом 700 метра в Младост са половин милион може лесно да се сметне колко ще струва това. Аз за това и питах дали ще рециклират трамвайния кабел и ще го могат да го ползват за тролейбусен, тогава може и да се спести значителна сума. Но стълбове, хващачи, по трасето има доста неравности, трябва да се пробие и достъп от колелото към булеварда. Сумарно сигурно ще е седемцифрена сума само за инфраструктурата.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 645
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Е колко да са тежки задръстванията? По Черни връх такива няма...
Наистина няма. Освен в пиковите часове, когато от Хемус до НДК се пътува 20 минути.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3369
    • View Profile
От Общината се похвалиха с видео от ремонта на кръстовището пред Софийския университет. То е възможно, заради трафик камерите, които на някои места са повече от пет на един стълб. Сигурни средства за определени фирми, от които се доставят тези технически средства, за други фирми, от които се купуват сървъри, от други - интернет трафик, от други - поддръжка.
Защо обаче не се похвалите с трафика на пешеходци по бул. Арсеналски, които вървят пеша по спряното трамвайно трасе - там има камери през триста метра. Защо не се похвалите с претъпканите автобуси по линия 102 за отвозване/ довозване от метрото на цели квартали.
████████████████████████ Епилог