Author Topic: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)  (Read 74846 times)

Online Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 270
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #480 on: 04.06.2019, 16:10:21 »
Има щракане но то е от големия апарат.
Любими трамваи:503, 701, 707, 813, 9хх, 3002, 3008, 2025, 2030, 2053, 2057, 4101
Любими тролеи: 2101,2112, 2909
За пускането на състави по ТМ10
YouTube канал: https://www.youtube.com/channel/UCUFhDOQQmeNzCisx_bH2tHg

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4693
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #481 on: 04.06.2019, 16:15:43 »
Да разбирам, че купуваме трамваи, които стават само и единствено за брак. Предимството на базелските е, че поне ни ги подариха. В този ред на мисли, изобщо не виждам повод за радост, че ще купуваме 22-23 годишни трамваи Т6А5, високоподови, неклиматизирани, напротив - с минимално отваряеми прозорци.
Използвах думата "брак" за краткост. По-точно е "извеждане от експлоатация".
Хората си подменят парка при възможност. Искат жителите на общините им да пътуват с модерни и надеждни возила.
Когато на една доставка (модел, тип, поколение и пр.) мотриси им наближи краят на срока на служба или когато вече не отговарят на изискванията и стандартите оператора или градската община ги подменят. Това се случва (почти) навсякъде.
Може да не е изтекъл срокът на служба, но при несъответствие с нормите возилата се предвиждат за подмяна. Това не ги прави негодни за превоз на хора. Процедура, договаряне, производство, доставка на новите возила ... около 2 години. През това време за определените за извеждане от експлоатация возила се намалява финансирането до минимум.

Купувач на такива трамваи е бедна, недостатъчно добре финансирана община или София - община, на която МГТ не е приоритет. Операторът, който ги е закупил:
- е търсил някакви предлагани на пазара возила;
- е търсил возила с цена, която може да си позволи;
- не е предполагал какви возила ще си намери за да се снабди с части;
- не е задължително тези возила да са сходни с експлоатираните до момента и в момента;
- не е задължително тези возила да отговарят на особеностите на града, за който са закупени ...
Предвид възрастта на возилата и липсата на резервни части поне едно-две возила остават за резервни части, ако не веднага, то до една година. И постепенно отпадат от експлоатация по 1 - 2 годишно. Докато не стане нерентабилно да се поддържа цялата партида.
Това се случи с "Дашевките" и "Динозаврите" ... Броят на отказите им нарастваше по обективни причини и накрая ги закотвиха. Специално за тези два модела проблем е хидравличния привод на спирачките. Помпите са с изтекъл ресурс и отказите са непредвидими. В България няма фирма, която се съгласи да ги ремонтира. Иначе ... на салон, на возене, на топло са перфектни, но честите откази ...
Присъствах на такъв случай. Крепим с рестартиране на спирачките състав по 11-та линия с пътници от Двореца на децата до депото. Пред депото пътниците се прекачват на друг състав. Една възрастна жена задъхано пита "Чедо, защо не пуснете трамваите до Княжево, а винаги ни прекачвате тук?" Това не можеше да продължава. И това е по причините изброени по-горе.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4693
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #482 on: 04.06.2019, 16:20:06 »
и Лайпциг да не говорим Пример: Всички мотриси пристигнаха с износени бандажи, до или близо до реперната окръжност.

Този модел трамваи все още се движи в Лайпциг, минавали са до скоро ОР там. Има звено към тамошния оператор, който ги поддържа.
То, звеното си е там.
Когато и да се били на ОР те се движиха в София 6 - 7 години, а единици и в момента. Това срок между два ОР. Тук нямаме ресурс да изпълняваме ОР на тези трамваи.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2082
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #483 on: 04.06.2019, 17:45:01 »
И още една важна информация, която се спестява - тамошното звено, което се занимава с тези трамваи от десетилетия е предложило да им се направят там ОР преди да се изпратят към България, но ние любезно сме отказали. Вероятно са могли и да направят и доста сносен ОР на Татрите от Хале със съответното удължаване на ресурса им.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4693
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #484 on: 04.06.2019, 17:53:19 »
И още една важна информация, която се спестява - тамошното звено, което се занимава с тези трамваи от десетилетия е предложило да им се направят там ОР преди да се изпратят към България, но ние любезно сме отказали. Вероятно са могли и да направят и доста сносен ОР на Татрите от Хале със съответното удължаване на ресурса им.
Тамошното звено може и да е предложило да направи ОР, но едва ли е било за без пари ...
Както днес вече написах някъде из темите Община София е община, на която МГТ не е приоритет. Дори изобщо го е оставила на самотек и го финансира от немай къде. За това трудно се "намират" пари за нови возила. За това след година в депата няма да има монтьори. За това ... всичко, което се сетите и е изписано във форума и ... всичко, за което не можете даже да си помислите.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2530
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #485 on: 05.06.2019, 18:56:01 »
Aз не виждам някаква драма в това да ги резнат тези дараци. Онзи ден пътувах в един, при отворена врата на кабината. Трамваят, при задържане на спирачния педал в една позиция, без ватмана да си мести крака нагоре или надолу, присецваше ужасно като ту включваше по-интензивно, ту отпускаше ел. спирачка. С потеглянето същата работа.
« Last Edit: 05.06.2019, 18:58:48 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2082
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #486 on: 05.06.2019, 21:43:09 »
Aз не виждам някаква драма в това да ги резнат тези дараци. Онзи ден пътувах в един, при отворена врата на кабината. Трамваят, при задържане на спирачния педал в една позиция, без ватмана да си мести крака нагоре или надолу, присецваше ужасно като ту включваше по-интензивно, ту отпускаше ел. спирачка. С потеглянето същата работа.

Не виждаш драма да се купуват за много пари трамваи, да се наливат още повече пари в тях и накрая да ги обявяваме за "дараци" и разписанията да се раздуват все повече и повече защото подвижен състав няма? Парите са и от твоя джоб в крайна сметка...

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2530
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #487 on: 05.06.2019, 22:32:40 »
Един качествен ремонт на всички тези трамваи би струвал колкото да се купят нови стари трамваи, каквито са Т6А5, така че тук драма няма. Аз също смятам, че трябва да се ремонтира, когато трябва и когато е нужно, но ако се хвърлят пари, то по-добре те да са за един хубав ремонт на Дювазите, защото скоро няма да видим нови пендели по ТМ23. Отделно, съвсем отговорно твърдя, че в момента возията на този модел е много по-лоша от тази на бракуваните Дювази. А защо се е стигнало дотук, мисля че във форума всички сме на едно мнение.
« Last Edit: 08.06.2019, 00:11:51 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #488 on: 06.06.2019, 09:02:13 »
Аз продължавам да твърдя, че сме идиоти и не заслужаваме нищо по-различно от Т6М-400 и Т8М-300. Всичко доставено до сега сме го обявили за негодно, ужасно, дарак и т.н.т.... като се започне от Т4Д, които вече унищожихме - минем през Т4Д-Ц, Т4Д-М и т.н.т. Краставиците и Песите и тях сме започнали и съвсем скоро ще са на дереджето на Т4Д-Ц и Т4Д-М, а скоро след тях и Т6А5 ще ги последват. Естествено за това са ни виновни производителите, самите возила, другите държави, космоса и черните дупки в него.. но никога ние. Просто сме си неграмотни и всичко по-различно от каруца с 5 контактора и пантограф е прекалено сложно за нас и нашата експлоатация.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8424
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #489 on: 06.06.2019, 15:14:11 »
Има щракане но то е от големия апарат.
Я пак!

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2082
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #490 on: 07.06.2019, 12:06:57 »
Един качествен ремонт на всички тези трамваи би струвал колкото да се купят нови стари трамваи, каквито са Т6А5, така че тук драма няма. Аз ние.

Тези трамваи бяха 5 пъти по-скъпи още при купуването им от Т6А5, да не говорим после какви суми са наливани в тях, така че драмата е очевидна. И на Т6А5  ще им дойде момента за ремонт, щом не можем да направим такъв на стар и прост модел като Т4, не ми се мисли какви ще ги свършим с Т6.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6921
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #491 on: 07.06.2019, 13:27:49 »
На Т6 си правим ГПР от 20 години вече така че не виждам къде е драмата...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3977
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #492 on: 07.06.2019, 13:53:47 »
Докато тук обсъждаме дали трябва да се бракуват T4D-M2, в Лайпциг трамваите от по-старата модернизация M1 ще продължат да се експлоатират поне до 2020. Ще излезем по-богати от немците, да бракуваме трамваи по-рано от тях.