Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 111109 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1308
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #860 on: 16.04.2019, 21:31:41 »
Добре ще е някои от колегите историци да се по-ровят в договори и протоколи от срещи по това време. Интерсното е че всички братски страни Чехия, Унгария, Полша и ГДР имат огромен външен дълг към нас в края на 80-те.  Чехите се нагърбват с доставка на оборудване за АЕЦ Белене което така и не успяват да доставят. Една от причините да няма първи блок на АЕЦ Белене към 1989 -90 е раздробяването на CKD и Шкода. Явно са се споразумяли за тези трамваи защото са правени за СССР и тъй като СССР е бил неплатежоспособен и разпадащ сме взели трамваите. Едва ли сме ги платили с долари, които сме нямали.
The Grand Tour

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4715
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #861 on: 16.04.2019, 21:47:25 »
Не беше ли бартерна сделката за тези трамваи?
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2718
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #862 on: 16.04.2019, 21:48:21 »
Чудна работа, какво толкова сме изнасяли натам, че са ни дължали толкова много....Мислех, че е обратното, че ние имаме огромен външен дълг към тях. Тогава са договорени и трамваи за тясното междурелсие, идентични на новия тогава ръбест и тиристорен модел Т6А2 за ГДР, които идват едва 91-ва година, при Димитър Попов...Дали те не са били сторнирани бройки, предвидени за ГДР, в следствие на обединението на Германия....Тогава защо в крайна сметка не получаваме още тролеи Икарус (50 броя са предвидени за 90-та година), също Икарус 435 (за същата90-та година са предвидени 200 броя), а по-новите от софийските, които са получени в Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Кърджали и Враца, са били платени с валута съответно от КЦМ, Агробиохим, Океански риболов, Нефтохим, ОЦЗ и "Химко"......Не идват и предвидените ново поколение локомотиви за БДЖ с тиристорно управление и с климатик, също не тръгва и доставката на двигатели и агрегати от Чехословакия за новите Чавдари.....

Иначе най-голям дълг към България са имали Ирак и Либия, още не сме си го получили нито от едните, нито от другите, няма и да си го получим.....
« Last Edit: 16.04.2019, 22:10:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5055
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #863 on: 17.04.2019, 09:37:45 »
С Чехословакия сме имали отрицателен търговски баланс през социализма и това е една от причините да не се купят нормални локомотиви с управляем тиристорен изправител вместо отмъщенията на Чаушеску серия 46. По аналогични причини са купени ограничен брой Skoda 14 Tr за Варна и София, останалите градове масово са ползвали дараци ЗИУ, ако не броим по-късно прехвърлените 14 Tr от София. :rolleyes:
« Last Edit: 17.04.2019, 10:26:48 by V.Peichev »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1308
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #864 on: 17.04.2019, 12:30:31 »
Имаш ли документи? Според мен не си прав. Аз го знам от хора работили в бившите външнотърговски дружества. От Пражката пролет и след стачките в Полша тези страни натрупват значителен дълг към България, изнасяли сме основно храни.  Непрекъснато се е търсил вариант какво да си купим от тях така че да ни върши работа и да може да го доставят. Локомотивите 46-та са друг случай не ги намесвай че се отплеснахме от темата.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5055
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #865 on: 17.04.2019, 12:58:47 »
Ето едно старо мнение от форума, което звучи съвсем правдоподобно.  :rolleyes:
Знаем, че търговският ни дефицит с Чехословакия към края на 80-те е ужасяващ. Те са най-технологичната държава в СИВ, като голяма част от модерното машиностроенето на съвета се развива там. Унгария и Полша са били догонващи, а ГДР е подтискано по политически причини. Поради факта, че сме на "червено" в търговията с тези страни, се е налагало все по-често да внасяме алтернативни продукти от СССР, като този внос се компенсирал с домати, дини, пъпеши, краставици, грозде и т.н., от които руснаците немогат да се самозадоволяват, т.е. баланса се е поддържал. Било е предрешено, че ще се купува ЗИУ-то, вместо Шкода 14тр. Въпросът е защо са командировани наличните софийски Шкоди към провинцията? Дотук вероятните отговори са два:
- Някой умник решава, че ЗИУ-то, като новопроизведено е по-качествено.
или
- Понеже са необходими още къси каросерии, а няма възможност да са Шкоди и с цел типизация се решава, че е по-удачно парка да е съставен само от ЗИУ.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10345
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #866 on: 21.04.2019, 23:37:36 »
От днес в галерията на SOFIATRANSPORT транспортна база данни може да намерите последни актуални снимки на всички трамваи от модела с период на заснемане 19-ти април - 22-ри март. Добавена е и последна снимка на в момента подлежащият на ГПР 4137.
« Last Edit: 24.04.2019, 09:24:10 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото страстта е онова, което ни държи заедно вече 8 години!

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 221
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #867 on: 10.05.2019, 08:39:57 »
4118 сам. Какво става с 4116?


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8353
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #868 on: 10.05.2019, 09:21:36 »
От поне месец е в Трамкар на поредно ГПР след ПТП.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8353
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #869 on: 13.05.2019, 14:15:27 »
4137 днес е сам на линия 20.
Стоповете отзад не са сменявани с диодни и не са вградени задницата. Свинщина за 20 лв...

Offline mitakis

  • Vintage vehicles
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3339
  • 2660
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #870 on: 02.06.2019, 09:28:21 »
Сутринта забелязах 4101+4111 да излизат от жк Дружба. Предполагам че не е състав, а ще карат 4111 към Трамкар.

Offline lion_sofiq

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1422
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #871 on: 02.06.2019, 13:25:45 »
Сутринта забелязах 4101+4111 да излизат от жк Дружба. Предполагам че не е състав, а ще карат 4111 към Трамкар.
Заради ремонта в Дружба е. Две от нощните коли, 4101 и 4111, заедно с 4113+4115, са подредени близо до обръщалото в Гео Милев, чакайки включване на линия по-късно през деня.

П.С. 4118 е пребоядисан.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8353
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #872 on: 08.06.2019, 20:11:37 »
Онзи ден видях че 4107 пак е станал учебен.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2144
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #873 on: 08.06.2019, 23:08:23 »
Пак има някакъв курс. До миналата седмица бяха с 3009.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 818
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #874 on: 10.06.2019, 15:06:16 »
4107 е хибрид - демонтира се преградата между кабината и салона, монтира се втори стол и спирачка за инструктура, когато има курс. После пак си вози пътници.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2530
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #875 on: 10.06.2019, 23:09:57 »
Което поставя логичния въпрос, защо това не се случва и с 3009?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3585
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #876 on: 10.06.2019, 23:18:11 »
Защото 3009 е всеки ден с ученици, а 4107 не.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6