Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 188355 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1580 on: 06.05.2019, 19:34:15 »
Нови влакове в обозримо бъдеще не се очертава да има, засега.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1581 on: 10.05.2019, 01:09:47 »
Някой да има повече информация защо често се отменят влакове по направлението Пловдив-Пещера-Пловдив и се заменят с автобуси? В БДЖ сайта пише "поради технически причини" но това е доста относително определение.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1582 on: 10.05.2019, 06:31:17 »
Понеже Дезирата непрекъснато дават фира.......От 25 доставени дали и половината вървят, има вече и такива, които са станали донори за части и повече надали ще тръгнат....Тошо е вътре в кухнята, по-запознат е и им знае спатиите.....Те не са и направени с мисъл, калпави са си по начало, отделно при такава поддръжка и аз ще сдам багажа....За Свищов, Троян, Силистра, Кардам отдавна се завърнаха 55-та серия с вагони, а какви са му разходите на това румънско недоразумение.....
« Last Edit: 10.05.2019, 06:39:59 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2890
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1583 on: 10.05.2019, 09:15:45 »
Дизеловите мотриси са правени с много мисъл и са отработен модел. В Германия, Австрия, Румъния, Гърция и др. се движат стотици такива, но изискват редовна и правилна поддръжка с нови части, което съвсем не е евтино. Ние ги караме вече 15 години до пълен отказ* без никаква поддръжка и след това каквото се е счупило го сваляме от някоя вече умряла мотриса. Ама тези стари части също са работили и скоро също се счупват. За нови части започва да се мисли не когато по план трябва да се сменят (производителя е написал за всяко болтче кога трябва да се подмени), а когато се счупят всичките до степен на пълна непоправимост. Дори тогава новите части са със съмнително качество и не изкарват и половината на оригиналните. В момента се движат около 15 мотриси от общо 25. Няколко са в напреднала до крайна степен на оглозгване.

*Пълен отказ е състояние, при което мотрисата изобщо не може да се помести на собствен ход. Течащи като лейка глави и доливане на десетки литри вода за охлаждане на ден, издухани гарнитури и компресори, едвам поддържащи налягането и то само на високи обороти не са пълен отказ и мотрисата пътува. Случва се по гари и спирки, машинистът да налива туби с вода за из път. За климатици вече всички са забравили че е имало.

С електрическите мотриси, които са изцяло нова версия, доставяна само у нас, положението е същото, но с 3-4 години забавяне. В допълнение, като нов модел, те имаха и доста повече детски болести, а и редица странни и не до там адекватни решения, породени вероятно от стремежа за намаляване на цената, липсата на обратна връзка, слаби технически изисквания от купувача, а и известно претупване от страна на производителя, създаващо впечатление за треторазрядна стока като за третия свят.
« Last Edit: 10.05.2019, 09:22:40 by bdz43r »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1584 on: 10.05.2019, 18:33:47 »
Електричките в Гърция и Словения не са ли като нашите?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2890
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1585 on: 11.05.2019, 16:15:05 »
По-стари модели са. От гръцките има по 5 вагона, а словенските са за постоянен ток, два пантографа и имат и с два вагона.
Нашите са изцяло различна версия.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1586 on: 13.05.2019, 14:25:34 »
Аз тези дни загледах, че във Варна има доста дизелови и електрически мотриси, при положение, че по разписание там трябва да се движи само 1 дизелова до Добрич, а всичко останало е с вагони и 1-2 електрички. Явно са брак вече.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1587 on: 13.05.2019, 15:21:11 »
Не са!Просто там е пункта за обслужването им.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5168
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1588 on: 13.05.2019, 15:41:07 »
Електрическите не се ли обслужваха в София?  :rolleyes:

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1589 on: 13.05.2019, 15:55:20 »
Принципно ел. цеха на електрическите е в София,но колегата не е уточнил какви точни ел.мотриси е засекъл във Варна.

Offline Bulgaria111

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1590 on: 13.05.2019, 22:09:10 »
Аз така като гледам май електрическите мотриси са в по-добро състояние от дизеловите.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1591 on: 14.05.2019, 01:51:39 »
Аз така като гледам май електрическите мотриси са в по-добро състояние от дизеловите.
Те са с 2 години по-нови от електрическите, а и един ел. мотор иска доста по-малко поддръжка за този си кратък живот от дизелов двигател.

Offline Saruman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 137
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1592 on: 14.05.2019, 11:08:22 »
ДМВ са 2004/5 а ЕМВ са 2007/8.

Offline Bulgaria111

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1593 on: 17.05.2019, 20:14:53 »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1594 on: 17.05.2019, 20:27:43 »
Също са качили проекта на новия ГДВ за следващата година. Най-съществената разлика е, че сутринта "международният" за Русе ще вози вагони за Варна, като 2601/2602, бившият експрес, го спират, но пък Чайката уж пак става ежедневен.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1595 on: 17.05.2019, 23:29:57 »
Май всичките БВ ще са с разписания за до 110км/ч, за да няма закъснения по локомотиви, което е тъпо според мен. Можеше поне 8601/2 да го оставят до 150км/ч.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5192
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1596 on: 31.05.2019, 11:06:51 »
От утре БДЖ пускат влак с 2 вагона Пловдив - Одрин през почивните дни. Направо съм изумен от това, че правят нещо логично, предвид че Одрин стана много търсена дестинация за пазаруване и въпреки че влакът пътува 4 часа, от които 2 стоене на границата, вероятно ще е по-бърз отколкото с кола. Поздравления за инициатора!
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1597 on: 31.05.2019, 16:38:42 »
От утре БДЖ пускат влак с 2 вагона Пловдив - Одрин през почивните дни. Направо съм изумен от това, че правят нещо логично, предвид че Одрин стана много търсена дестинация за пазаруване и въпреки че влакът пътува 4 часа, от които 2 стоене на границата, вероятно ще е по-бърз отколкото с кола. Поздравления за инициатора!
За съжаление няма да е по-бърз от личните автомобили, от Пловдив до Одрин е само магистрала. Единствено при проблеми на пътното ГКПП, когато има големи задръствания, може да е сходно времепътуването. Иначе добра инициатива, но трябва да се намали времето на границата, поне наполовина.
« Last Edit: 03.06.2019, 10:06:19 by Dragon »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1598 on: 31.05.2019, 19:47:19 »
Не съм ходил натам, но доколкото съм чувал, на турското КПП не минава полицай да провери и подпечати паспортите, ами всички трябва да слязат, да се наредят на опашка и да минат през гишето, и на влизане в Турция, и на излизане.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1599 on: 31.05.2019, 20:06:13 »
Не мога да повярвам как можаха да докарат железопътния транспорт до това положение.  Като изключим турските спални вагони, в последните 15 години, не са купували нов подвижен състав и не са рециклирали наличния такъв. Не вярвах, че БДЖ имат недостиг на подвижен състав, но явно имат. Толкова вагони имаше. Къде отидоха? Стигнаха дотам, че да пускат недостатъчно вагони, вагони първа класа на влак който има само втора и пускат такива, които са в отчайващо състояние.
Стигнаха до там, по празниците, когато има много пътници, не пускат допълнителни вагони и коридорите се пълнят до толкова, че хората не могат да се разминат.
Много по приятно е да пътуваш в нова мотриса или вагон серия 63, отколкото в стар, разтропан серия 47-ма или 74. Особено 74. Някои от тях са много шумни. Серия 47-ма возят по леко, по лесно им се отварят вратите, но в коридора мирише на тоалетна и  често прозорците не се отварят.
Мотрисите Дезиро и вагоните серия 63 са много по приятни за пътуване. Вратите са автоматични, стъпалата по ниско, шумът е много по малко, има вентилация, обстановката е по приятна като цяло. Де да имаше повече от тях.
Кажете ми коя друга държава има толкова некачествен ЖП транспорт със стар амортизиран подвижен състав, с локомотиви, които се паля, със стари електрически мотриси, които приличат на подвижни гробници и окаяни стари, ръждясали вагони  в които мирише на тоалетна???