Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 184737 times)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #360 on: 16.05.2011, 02:26:03 »
Като попътува обикновения пътник в нова чиста мотриса повече от 2-3 часа и започва да си иска старите вагони. Пробвано е.

Така е прав си.Но това не означава че трябва да е така.Това е ужасна българска логика.Вкоренена ни е циганията в мозъка на костите и няма спасение :( .Не си го обяснявам просто...По същия начин си спомням когато в Перник подменяха спирките на ГТ с нови половината град ревна че нямало къде да се крият като било валяло....

Имам съседи мангали които имат апартамент срещу нас но той седи празен а те са в катун.Същата работа е и това че като попътува човек 3-4 часа в Дезирото си иска старите вагони....

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #361 on: 16.05.2011, 02:39:19 »
Нещата са несравними.

Комфортът какво общо пък има с възрастта на превозните средства? Например вагонът, който беше включен наняколко пъти в състава на влака за Банкя, теглен от парният локомотив е произведен през 1940-та година, но предлага много висок комфорт на пътуване, много мека и тиха возия, супер удобни седалки, силно отопление, добро проветрение със широки отваряеми стъкла, красив и приветлив интериор и красив външен вид.

Аз също предпочитам старите купейни вагони за дълги пътувания. Седалките са по-меки и по-широки, като ми се доспи мога да си опъна седалката, да си пусна подлакътници, като искам мога да изляза да се разходя в коридора, да си отворя прозорец, когато е горещо. Мои приятели също предпочитат купейните вагони. Дезирото е идеално за пътувания до Перник, Кюстендил, Банкя, Лакатник, Левски-Свищов, и др.подобни, но за дълги пътувания най-комфортни са си купейните вагони, нищо че са по-стари, възрастта няма значение за комфорта, както дадох примера по-горе.
« Last Edit: 16.05.2011, 02:44:25 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #362 on: 16.05.2011, 09:29:52 »
Там е работата, че в България не би трябвало да има изобщо пътувания над 5 часа. Реално разстоянията са толкова смешни, че ако релсите и ПС са читави София - Бургас трябва да е под 4 часа и да се използват отворени вагони. Купейните вагони създават условия за вандалщина в тях.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #363 on: 16.05.2011, 09:41:44 »
Там е работата, че в България не би трябвало да има изобщо пътувания над 5 часа. Реално разстоянията са толкова смешни, че ако релсите и ПС са читави София - Бургас трябва да е под 4 часа и да се използват отворени вагони. Купейните вагони създават условия за вандалщина в тях.
Това е една друга болна тема.Смятам знаеш, че "Чайката" на времето и идвала от София до Бургас за по-малко от 5 часа. Но..... По това време релсовия път,  контактната мрежа и подвижния състав е бил на съвсем  различно положение от сегашното

Относно предпочитанията ми - те са към купейните вагони, така ако искаш можеш и да се "усамотиш" :D :D в купето при желание.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #364 on: 16.05.2011, 09:57:41 »
Там е работата, че в България не би трябвало да има изобщо пътувания над 5 часа. Реално разстоянията са толкова смешни, че ако релсите и ПС са читави София - Бургас трябва да е под 4 часа ...
Разстоянията ни са точно за такива влакове. Няма нужда от 360 км/ч, ама едно 200 км/ч е прилична скорост, съчетано с умело управление и подходяща реклама, действително БДЖ може да стане гръбнакът на транспортната схема на България.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #365 on: 16.05.2011, 10:12:19 »
Според мен скорости над 160 км/ч за България са нереалистични.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #366 on: 16.05.2011, 10:20:45 »
Според мен скорости над 160 км/ч за България са нереалистични.
Защо?
Некадрърни сме да ги направим?
Неспособни сме да ги поддържаме?
Неспособни сме да ги управляваме?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #367 on: 16.05.2011, 10:23:26 »
Според мен скорости над 160 км/ч за България са нереалистични.
Защо? В какъв бъдещ период?
Имам големи надежди, че някога в обозримо бъдеще ЕС ще наложи единен стандарт за трансевропейска скоростна железница, за около 250 км/ч и поне Видин - Кулата ще попадне в такова трасе.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #368 on: 16.05.2011, 10:24:27 »
Наистина навремето София-Бургас с експрес Чайка е било 4 часа и 35 мин. или 4 часа и 40 мин., това е било преди около 40 години, когато са електрифицирали подбалканската ж.п.линия. Ако вместо да падат скоростите, бяха продължили да се повишават, сега сигурно щеше да се стига за малко над 3 часа до Бургас.

Можете ли да повярвате, че преди 40 години с влак до морето се е стигало по-бързо, отколкото сега с кола? Демек средната скорост още тогава е била почти 100км/час.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12229
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #369 on: 16.05.2011, 10:32:13 »
Ако един ден започнат строят маглев железница, не виждам проблем да се движат и с 300 км/ч.  :)
Иначе Иво, има хора които взимат с кола разстоянието до Бургас за по-малко от 3 часа.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #370 on: 16.05.2011, 10:35:25 »
В момента си фантазирате... 250-300 км/ч.... Това е обвързано с цялостна ама буквално цялостна реконструкция на вече съществуващите трасета, напълно нова сигнализация, напълно нови осигурителни инсталации, нови гари, нов подвижен състав - абе иначе казано - нова железница - което няма как да се случи в България. Трасето от Пловдив до Димитровград се строй 10 години при положение, че е една плюнка разстояние... вие ми говорите за изцяло нови трасета и влакове - забравете.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #371 on: 16.05.2011, 10:59:54 »
Да де, ама то няма виждане за развитие на държавата, няма назовани "национални интереси на България", ти искаш да се мисли за такива неща като трасето Пловдив-Димитровград.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14101
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #372 on: 16.05.2011, 11:01:23 »
Значи всеки път, когято започнат такива дискусии, следват изцепки за 200-250-300 км/ч. И в същото време държите тези суперскоростни влакове да продължават да спират на Зимница-Стралджа-Ямбол-Карнобат... Е, няма такъв влак!
Хайде най-напред да достигнем 160 км/ч и то не в междугарие от 2 км!
България е твърде малка за суперскорости, а и с подвижния състав сме твърде, твърде назад...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #373 on: 16.05.2011, 11:09:44 »
За да се стигне до морето за 3 часа въобще не са необходими супер високи скорости от 250-300км/час. Мисля, че 160 и тук-там 200, из равнините, където е равно и право ще са екстра, не мислите ли? А в момента имаме вагони за 160 км/час, както и за 200км/час.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #374 on: 16.05.2011, 11:51:00 »
Значи всеки път, когято започнат такива дискусии, следват изцепки за 200-250-300 км/ч. И в същото време държите тези суперскоростни влакове да продължават да спират на Зимница-Стралджа-Ямбол-Карнобат... Е, няма такъв влак!
Хайде най-напред да достигнем 160 км/ч и то не в междугарие от 2 км!
България е твърде малка за суперскорости, а и с подвижния състав сме твърде, твърде назад...
София-Пловдив-Ямбол-Бургас
София-Мездра-Плевен-Горна Оряховица-Шумен-Варна
Това според мене са оптималните маршрути, иначе се губи смисъла от скоростта. Влакът, по обясними причини, не може да ускорява бързо, нито да спира бързо. А това си е време.

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #375 on: 16.05.2011, 12:06:19 »
София-Пловдив-Ямбол-Бургас
вместо Ямбол по-добре да е София - Пловдив - Стара Загора - Карнобат - Бургас

за да може да се прави евентуална връзка Карнобат - Варна и Стара Загора - Русе

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #376 on: 16.05.2011, 15:35:29 »
вместо Ямбол по-добре да е София - Пловдив - Стара Загора - Карнобат - Бургас
Тези пет изброени гари, всъщност са били единствените на които е спирал експрес "Сл.Бряг" в началото на 80-те години.Спомням си, тогава същият експрес пристигаше в Бургас  около 12:20, а не както сега след 13 часа.Какви са тея гари за експрес - Айтос, Нова Загора (беше въведена допълнително като гара  понеже влака в 17:50 за Симеоновград остана единствената следобедна композиция по това направление), Чирпан (мисля, че и там спираше сега), а не мога да знам може да спира и някъде в участъка Септември - София.
« Last Edit: 16.05.2011, 15:40:30 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2988
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #377 on: 16.05.2011, 15:44:25 »
Експрес Сл.Бряг взема разстоянието София-Бургас за 06:10мин.Спира на следните гари:Подуяне,Септември,Пазарджик,Пловдив,Тракия,Чирпан,Михайлово,Ст.Загора,Н.Загора,Ямбол,Карнобат и Бургас.Като след удвояването на някой участъци спиранията на Чирпан и Михайлово могат и да отпаднат.
« Last Edit: 16.05.2011, 15:47:15 by abs111 »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3477
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #378 on: 16.05.2011, 15:46:15 »
Това означава, че не са съобразили разсписанието спрямо "Сл.Бряг"а а експреса се "съобразява" с другите влакове по трасето.Навремето беше точно обратното и "Сл.Бряг" спираше от Тракия, направо в Ст.Загора
« Last Edit: 16.05.2011, 15:51:58 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #379 on: 16.05.2011, 20:50:05 »
160 км/ч са напълно достатъчни за нашата страна. Не сме кой знае каква територия, за да търсим скорости от порядъка на 250-300 км/ч. Един експрес София - Бургас със спирания на Септември, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора и Карнобат със константна скорост 130-160 км/ч ще стига до морето за 3, 3,5 часа, което е напълно приемливо за такова разстояние. За разните там градчета като Костенец, Белово, Чирпан, Нова Загора и пр. ще си има БВ. Не е нужно експресите да играят ролята на бързи влакове, а бързите влакове на пътнически, само защото на някой му е щукнало че трябва да се спре на Долно Петково, за да се подобри транспортното обслужване на бай Страхил и баба Кина. Единствено оправдано е спирането на възлови гари, където евентуално може да се ползват влакове за връзка към други направления.