Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 178658 times)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #520 on: 31.08.2011, 01:07:07 »
В момента си ги разпределят.

И служителите ли ?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6919
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #521 on: 31.08.2011, 09:27:42 »
Те ще са следващото.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3474
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #522 on: 31.08.2011, 11:14:09 »
До колкото съм запознат практика в БДЖ е да пращат локомотивни машинисти на различни локомотиви (за разлика от автобусните превози). В този смисъл ми е любопитно, на какъв принцип ще разпределят локомотивите? Според мен ще бъде на база товароподемност
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12168
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #523 on: 31.08.2011, 11:30:01 »
Дано Кончарите останат за пътническите превози ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #524 on: 31.08.2011, 11:51:54 »
Безмислено е локомотиви с огромна норма да возят 4 вагона!

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12168
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #525 on: 31.08.2011, 12:00:43 »
Е, определено нямам това предвид, но за дългите дестинации до Варна/Бургас, когато има 10-15 вагона, са идеални. Така си мисля, не съм толкова навътре в нещата.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #526 on: 31.08.2011, 12:14:16 »
10-15 вагона са идеални за 44-та серия. За 46-та серия са идеални 1600 тона въглища за Голямо Село.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6919
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #527 on: 31.08.2011, 12:50:29 »
За 1600 т. не защото пак са за помощна.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5293
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #528 on: 31.08.2011, 13:06:43 »
Е помощната така или иначе е назначена в участъците където е нужна.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6919
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #529 on: 31.08.2011, 13:11:24 »
За 50-100 т. ако е има смисъл да се дава помощна - не знам...

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #530 on: 31.08.2011, 18:58:53 »
Дали ще има последствия за Пътнически превози при евентуална приватизация на Товарни? Макар и официално кросфинансирането да е забранено, досега пътническите получаваха ли някакви пари от товарните? И ако да, как ще се справят без тях?

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3474
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #531 on: 31.08.2011, 19:07:37 »
Не би ли трябвало да се пращат по  мощни локомотиви, когато има голям тонаж за теглене.Композициите с въглища от мина "Черно море" за ТЕЦ Сливен ги тегли 46-та серия.Същата 46-та серия обаче съм виждал да тегли и композиция празни вагони към Товарна гара Бургас.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2797
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #532 on: 31.08.2011, 21:00:22 »
По мои наблюдения до сега се подаваше каквото има налично в съответното депо. Много малко влакове твърдо се обслужваха само от една серия машини.

А между другото при малко по-влажно време теглителните възможности на 46 200 рязко спадат. Не са малко случаите, в които синя машина не е могла да качи някой баир с норма влак.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 535
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #533 on: 09.09.2011, 13:33:54 »
"БДЖ - товарни превози" ЕООД ще бъде приватизирано

От продажбата ще зависи дали Европейската комисия ще разреши държавния заем, отпуснат от Световната банка на България

Решено е държавното предприятие "БДЖ - товарни превози" ЕООД да се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Московски посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен (нотифициран) държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура". В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски. На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.

Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.

Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.

Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на летището ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.

Решението ще се вземе в зависимост от средствата, които са необходими, за да придобие летище София регионално значение, както и това дали ще бъдат осигурени необходимите бюджетни средства за обновяването му, поясни още Московски.

Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

http://www.investor.bg/news/article/122799/332.html

И още по темата:

http://www.dnes.bg/politika/2011/09/09/privatizirat-bdj-tovarni-prevozi-eood.128381


И от Строителство градът:

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=1152705
« Last Edit: 09.09.2011, 16:17:46 by Kraxx »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #534 on: 19.09.2011, 00:03:02 »
Онзи ден подочух, че заем на БДЖ няма да бъде отпуснат... Има ли някаква официална информация? Ако това е вярно, то темата ни върви към заключване, а БДЖ към заличаване...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4587
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #535 on: 19.09.2011, 09:39:32 »
Онзи ден подочух, че заем на БДЖ няма да бъде отпуснат... Има ли някаква официална информация? Ако това е вярно, то темата ни върви към заключване, а БДЖ към заличаване...
Е, и този път не позна! Неотпускането на заема означава, че БДЖ Товарни превози няма да го заличат толкова лесно, а и няма гражданите на България да плащат на Дянков и сие комисионните! :fan:
Впрочем, това е една от най-големите сделки, които щяха да хранят ГЕРБ години напред! Ура, че не успяха!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #536 on: 19.09.2011, 09:55:29 »
Хехехе, то сега поне половината локомотиви могат да изкарат София-Варна без да се запалят, ама на пролет дали ще е така? Не виждам от какво произлиза радоста ти, след като пътническите превози вървят към закриване, а бъдещето на товарните в условия на държавно управление (без маркетинг, без стратегия) изглежда много неясно.
« Last Edit: 19.09.2011, 10:14:13 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3474
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #537 on: 19.09.2011, 10:28:55 »
Хехехе, то сега поне половината локомотиви могат да изкарат София-Варна без да се запалят, ама на пролет дали ще е така? Не виждам от какво произлиза радоста ти, след като пътническите превози вървят към закриване, а бъдещето на товарните в условия на държавно управление (без маркетинг, без стратегия) изглежда много неясно.
За пореден път несериозно изказване. Откъде реши, че пътническите превози  ще бъдат закрити??? Факт е, че БДЖ е на "командно дишане" и има спешна  нужда от подмяна  на подвижния състав  (локомотиви и вагони),но, в последно време се наблюдава съживяването на пътническите  превози- просто се оптимизират разходите..Самия факт, че от дълги години насам този летен сезон видях международен влак на територията на ж.п.район Бургас изобщо  не съвпада с казаното.
« Last Edit: 20.09.2011, 19:19:39 by difian »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #538 on: 19.09.2011, 13:09:41 »
Хахахах, къде ви раздават розовите очила, да си взема и аз едни  :D
Прочети това -> http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=954826 , мога да ти я обобщя с едно изречение:
Quote
В момента в БДЖ няма нито една печеливша линия. “Дори атрактивни направление като София - Варна, София - Бургас работят на загуба, но тя е преодолима”, каза председателят на директорския борд на БДЖ Владимир Владимиров.
А това, че си видял в Бургас влак организиран от чужди железници, какво общо има с БДЖ, освен, че ще приберат някой лев за извозването му до граница?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6919
    • View Profile
Re: Бъдещето на БДЖ
« Reply #539 on: 19.09.2011, 13:38:24 »
Хахахах, къде ви раздават розовите очила, да си взема и аз едни  :D
Ти явно си имаш такива. Посочи къде пътническите жп превози са на печалба. Сигурно ще кажеш ламанша или ТеЖеВе - е да ама след колко милиарда инвестиции.
Истината е че нашата държава отпуска жълти стотинки за железницата си. Инвестициите са нулеви, средства има само за перото "аварийни ремонти", заплати и гориво. От тук нататък не виждам какви са очакванията ви за качествена транспортна услуга. А това че БДЖ не може да се реформира и да заработи в пазарната икономика отново опира до липса на държавна политика и управленски потенциал.
Що се отнася до приватизацията на товарни превози моята позиция е че тя трябва да се осъществи възможно най-бързо. Относно заемът - не виждам кой какво ще открадне, предвид че цялата сума е за погасяване на просрочени задължения към кредитори и финансови институции натрупани до 2009 г. В този ред на мисли кредитът рано или късно ще се случи, тъй като нито фирмите кредиторки, нито банките ще допуснат понататъшно съществуване на БДЖ докато не се уредят сметките.