Author Topic: Актуално състояние на тролейбусния транспорт в България и света  (Read 111207 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
To the attention of V. Peichev:

The GDP of Azerbaijan for 2015 was $53.047 Billion.

The GDP of Bulgaria for 2015 was $48.953 Billion.

Sources:
The World Bank, 2016. Country Profile: Azerbaijan.[online][viewed 6 October 2016]. Available from: http://data.worldbank.org/country/azerbaijan?view=chart

The World Bank, 2016. Country Profile: Bulgaria. [online][viewed 6 October 2016]. Available from: http://data.worldbank.org/country/bulgaria?view=chart

While I agree that the average people in Azerbaijan do not live better than their Bulgarian counterparts, the government of Azerbaijan has access to a greater amount of foreign currency than the Bulgarian one. This year we witnessed a Grand Prix of Europe in Baku. I cannot imagine such event taking place in Bulgaria.

It is an objective fact that the locomotives VL-8 work well despite their age.

I accept the point that this section of the forum is for trolleybuses and not trains but CKD first raised the issue on 21.12.2014.

Finally, I would like to remind you that nothing in this world is 100% good or 100% bad.

Населението на Азербайджан е 9.5 милиона срещу 7 за България. На човек се получава по-ниска стойност. :rolleyes: Пръскат пари за глупости вместо да обновят морално остарелия подвижен състав. Дори България все пак полага усилия в това направление - мотрисите Дезиро, новите тролеи и трамваи. Нямаха ли дефицит на електроенергия, че да могат да си позволят ламите ВЛ-8? :rolleyes:
« Last Edit: 07.10.2016, 09:23:11 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
@ZiU-682 Forever какво образование имаш? Имам предвид като специалност?
Просто имам усещането, че не можеш да усетиш някак разлика в технологии от 60-те години и от последните. Искам да ти кажа, че аз също много харесвам като електронни компоненти радио-лампите и са ми били хипер интересни без почти да ни дадат възможност в техникума да ги учим, хем в началото на 90-те години.
Спомням си, че имахме час по цифрова техника. Изапитаха ме на дъската и трябваше да начертая схемата не мога да се сетя на мултивибратор ли беше, на тригер на Шмид ли беше , но нещо от сорта ! Та понеже ми беше много скучно да изляза да правя всичко,което правят другите,а имах един учебник по същия предмет само че от края на 70-те години - та излязах и го направих същото нещо, което трябваше, но с ради лампи. Май даже бяха две лампи триод (че е по-близо до трназистор) в общ корпус с общо отопление.
По други предмети пък ми бепе досадно на контролните да слагам все NPN трназистори и слагах PNP въпреки, че го ползваха по схемите само за комплиментарни двойки с друг NPN.
Украйна, победа!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Според мен тук става въпрос за сантиментални причини, кой какво харесва е нещо много субективно. Аз например харесвам ДАК Чавдар въпреки че са се оказали неуспешни. Ама като малък не съм разбирал. За мен изглеждаше нещо ново и модерно, с комфортен салон, тихи бързи и топли, с двойни модерни за тогава врати. Каросерията много ми прилича на тази на Граф и шифт като пропорции. Също и ми харесва, че сме се опитали сами да направим тролейбус с модерното тогава тиристорно управление. Явно обаче не сме имали още опита и добре подготвени кадри от университетите и средно-специалните училища за да го направим сами и резултата го виждаме-получава се един модерен за времето си съвременен тролейбус който бързо се скапва и откарва 10-тина години, с малко изключения от Перник и Варна където откарват до доста по-късно.

ЗиУ-тата макар и остарели като технология също ми харесват, все пак бяха много разпространени у нас, харесваше ми и че зимата бяха много топли. Разбира се с недостатъците на контакторното управление, където няма как хода да се регулира плавно, това постоянно рязко тръгване пък разбива бързо ходовата част, кардан, дефериенциали всичко. Но ЗиУ-то също можеда бъде хубав тролей, вижте например тези в Плевен, и тези които бяха в Добрич също бяха много поддържани.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
On 21.12.2014, CKD made a comment about the insulation of certain locomotives and Electrical Multiple-Unit Trains.

I am not a specialist in either insulation or electronics. I said that I have travelled on RVR Class 32 at least 44 years old. How is it possible to work for so many years without a proper insulation?

The locomotive VL-8 is now 54 years old. Also poor insulation?

I wrote that the aforementioned two types are very reliable. At least when they are properly maintained.

I never said that they are either modern or as effective as others. I do not believe that everything in the past was good or effective. I agree with the comment of V. Peichev that VL-8 (and indeed RVR) consume more energy than their western analogues, including contemporaries.

The designers of those two types decided that reliability and simplicity are more important than energy effectiveness.
V. Peichev used the phrase “морално остарелия подвижен състав” and I cannot disagree. However, does it mean that the locomotives VL-8 are not reliable?

Does V. Peichev believe that the Diesel Multiple-Train Units “Desiro” will last as long as VL-8 or at least RVR Class 32?

I know that comparing electrical and diesel trains is not fair but what about our Class 7 from Lugansk? Is there anyone who will put a hand on his heart and say that Desiro will last longer than Class 7?

P.S.

The electricity production of Azerbaijan is 22.99 billion kWh.

The electricity consumption of Azerbaijan is 17.79 billion kWh.

It seems there is no deficit…

Source: Central Intelligence Agency of the United States of America, 2016. The World Factbook: Azerbaijan. [online][viewed 7 October 2016]. Available from: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/aj.html
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
On 21.12.2014, CKD made a comment about the insulation of certain locomotives and Electrical Multiple-Unit Trains. ...
ТЕМАТА Е ПОСВЕТЕНА НА ТРОЛЕЙБУСИТЕ, А НЕ НА ВЛАКОВЕТЕ!

Точка 1. от Правилата на форума:
Quote
Писането на теми и мнения става само в съответните раздели. Теми и мнения, които не са в правилния раздел биват премествани от модераторите или изтривани без предупреждение. Проверявайте дали вече не съществува такава тема! Повтарящи се теми ще бъдат изтривани!
Писането на мнения става в съответните теми. Мнения, които не са свързани с темата, ще бъдат премествани и изтривани без предупреждение!
Мнения представляващи възклицания, емотикони и т.н. ще бъдат изтривани без предупреждение!

ПИСАНЕТО НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И КИРИЛИЦА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА РАЗДЕЛ "International forum"!

Точка 6. от Правилата на форума:
Quote
Писането на кирилица е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Съобщения на Латиница или друга писменост ще бъдат изтривани. Допуска се използването на други писмености само за термини и други думи, нямащи аналог на Кирилица.

Спрете с оффтопика и писането на английски език! ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Причината БДЖ да използва ЕМВ на такава възраст е финансова. Няма пари за нови...

Тук е момента да питам maniac, защо България не може да купи достатъчно нови мотриси, за да замени старите, при положение че вече повече от 25 години сме демокрация и пазарна икономика? Кога ще върнем заема за наличните Siemens-и? Как ще се отрази предстоящото спиране на старите ЕМВ-та на вече обезлюдените села в Северо-западна България?

Сега да покажа един локомотив от 1962:

https://www.youtube.com/watch?v=GqgJzwyes2M

Клипът не е от някоя бедна република като Молдова или Таджикистан, а от Азербайджан. Да припомня, те имат много газ и нефт, организираха Евровизия, Европейски Игри и състезание от Формула 1. Обаче все още използват съветски локомотиви на повече от 50 години.

Дали е защото не могат да си купят нови или защото старите вършат работа?
Нищо лично спрямо теб, но единственото решение което виждам на твоите проблеми е да бъдеш екстрадиран в КНДР...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
I accept the comment of the moderator and this will be my last post in English outside the International Forum.

I have tried to show you how to present an argument with respect for the opposite side but if some refuse to believe obvious facts and simple logic, there is nothing more what can be done.

Keep believing that you are entirely good and always right and pretend that you have not noticed my questions:

Защо България не може да купи достатъчно нови мотриси, за да замени старите, при положение че вече повече от 25 години сме демокрация и пазарна икономика?

Кога ще върнем заема за наличните Siemens-и?

Как ще се отрази предстоящото спиране на старите ЕМВ-та на вече обезлюдените села в северо-западна България?

I started writing in English because maniaк said that due to people like me Bulgaria is in its current difficult situation. I think one of the problems of our country is that too few people speak (or at least understand) English.

I thought that the slight improvement of our English language skills may justify the continuing discussion.

It is sad to see that so many young people who state to have accepted the Euro-Atlantic Values of the Western World do not want to take the best of that World – namely the English language and the ability to have a civilized discussion.

On the positive side, I am very pleased to find out that maniaк does write very well in English and we can continue our debate in the International Forum:

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=6484.0
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Демокрация няма нищо общо с богатство в съвременния свят. Така, че дали сме демокрация или тоталитаризъм няма касателство към парите.
Относно това дали сме пазарна икономика е доста спорно. Май се водим така само по телевизията.
Мисля да предложа доказателства за това:
1. Има градове с по 15-20 години частен градски трнаспорт. Варнанапример имаше до май месец още от 91-93 година. Като е пазарна икономика освен да прибират парите не направиха кой знае какво за гражданите с цел да са незаменими. Но да забогателят не пропуснаха.
2. Казанлък - каква пазарна икономика, при положение, че имат частна ВКМ мрежа, която нито Общината може да ремонтира с европари (защото е частна), нито собственика я ползвза за тролейбуси.
3. Пазарна икономика пък всичко чака на европрограмите за регионално развитие. Демек от парите на хората в европа дето ги дават да не стоим последната дупка накавала. И толкова е закъсало всичко, че 2-3 млн. лв им се стуват като социална помощ на общините. Пък за частния транспорт толквоа пари не са наливани сумарно за последните години.
4. БДЖ е малко умаление на държавата. Сега гледат да ползват ОП "Транспорт" за инфраструктурата и когато леко я закрепят (кога ли?!) за подвижния състав. Демек по европрограми първо НКЖИ, после БДЖ ПП. Но ако е частно мен ако ме питаш и толкова няма да има.
5. Кражбите са на такова ниво, че нито са за пазарна икономика (щото няма ниакъв контрол), нито за тоталитарна (няма страх).
Украйна, победа!

Offline xtreme2000

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
    • Email
На картата на ТТ Стара Загора липсва отразена контактна мрежа, която е с прекъсната връзка по ул."Ген.Гурко" след кръстовището с бул."Св.Патриарх Евтимий", която завива наляво при кръстовището с ул."Ангел Кънчев", продължава по последната улица и се влива в бул."Цар Симеон Велики" - с дължина около 540 м. (може да се види в Street View).
« Last Edit: 17.01.2020, 20:10:07 by xtreme2000 »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В много от локалните теми писахме за пуснатите поръчки, но ето статия с обобщение кои общини в какви партньорства са кандидатствали. Разбира се, вероятно всичко е за електробуси, макар че сред общините има и такива с действащи тролейбусни мрежи:

Quote
16 общини кандидатстват за екологични превозни средства, Източник

16 общини и техни партньори в страната кандидатстват за осигуряване на екологични превозни средства за градски и междуселищен превоз на пътници и подобряване на инфраструктурата. Проектите са на стойност 107 млн. лв. Средствата се осигуряват от Министерството на регионалното развитие и благоустройството чрез процедурата „Екологосъобразна мобилност“ по Плана за възстановяване и устойчивост.

Крайният срок за кандидатстване изтече на 2 октомври 2023 г. Предстои оценка на подадените предложения. Проектите ще се изпълняват в партньорство между две и повече местни администрации.

Проектни предложения за постигане на по-добра и по-екологична свързаност в страната са подадени от Община Казанлък в партньорство с Община Павел Баня, Община Айтос в партньорство с Община Карнобат, Община Асеновград в партньорство с Община Садово, Община Пазарджик в партньорство с Община Пещера, Община Габрово с Община Севлиево, Община Враца с Община Монтана, Община Велинград в партньорство с Община Ракитово, Община Кюстендил с Община Невестино, Община Сливен в партньорство с Община Ямбол, Община Ловеч с Община Троян, Община Самоков в партньорство с Община Ихтиман, Община Хасково в партньорство с общините Свиленград и Харманли, Община град Добрич в партньорство с Община Добричка, Община Петрич в партньорство с общините Сандански и Ботевград, Община Шумен с Община Търговище и Община Перник в партньорство с Община Брезник.

Освен покупка на нови автобуси и тролейбуси с нулеви емисии (по изключение с ниски емисии), по проектите ще се финансира и изграждането и поддръжката на зарядни станции за превозните средства на обществения транспорт. По програмата ще могат да бъдат разработени и внедрени интелигентни транспортни системи в населените места, които ще позволят автоматизирано управление и контрол на трафика и движението, проследяване на колите на градския и междуградския транспорт с GPS система, автоматизирани системи за продажба на билети и др.

Предвидено е и въвеждането на мерки за повишаване на безопасността на движение в населените места. На места ще бъдат изградени пешеходни надлези с  достъп за хора с намалена подвижност, допълнително осветление на пешеходни пътеки, изграждане на велоалеи, специални маркировки за намаляване на скоростта на входовете на населените места, поставяне на настилка с различен цвят и текстура, осветени и дублирани пътни знаци, изграждане на разделителни острови и др. Общините ще могат да разработят или актуализират планове за организация на движението в населените места.

Повече информация за процедурата можете да прочетете на интернет страницата на МРРБ в секция „Проекти по НПВУ“.
« Last Edit: 12.10.2023, 12:03:06 by difian »