Кат. D са всички автобуси над 8+1 места. За съчленен няма нужда от Е. Задницата е така да се каже полуремарке. Когато ремаркето е с друга регистрация (като да речем старите Шкоди РТО с ремарке или автобус с ремарке с инсталация/багажник, като туристическите на дълги разстояния) се изисква кат. Е. Но самите МПС-та от всяка категория се делят на подкатегории и класове. За автобусите признак за деленето са седящите и правостоящите места най-вече. Когато автобусът е предназначен, както писах по-рано за седящи пътници е забранено да има правостоящи. За тях реално няма места, не трябва да се таксуват, нямат предвидена застраховка. В нарушение първо е шофьорът за допуснато претоварване и после фирмата, че допуска такова нещо. Но в София поне маршрутките е хубаво да се редуцират и да почнат да се изпълняват с нормални автобуси, предвидени за градски условия. Да могат майки с колички, инвалиди и изобщо всички да ги ползват с най-малко неудобства.