Author Topic: Градски и жп транспорт във Франция  (Read 74607 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Безплатният транспорт не е добра идея, освен в много богати страни. "Возиш се в раздрънкан Икарус през половин час?""Няма проблем. За без пари-толкова."  Та така...
 xr1st0, нали знаеш, че безплатен обяд- няма. Финансирането на безплатен транспорт се осъществява от  общините чрез субсидии, които идват от данъците.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Платеният също се финансира основно по този начин.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Да, но все пак малка част от приходите са от билети. Тези приходи ще се загубят, а това ще се компенсира от субсидиите. Само че ако не се загубят, тези субсидии могат да се използват за нови линии, по-чести разписания и т.н.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да, но все пак малка част от приходите са от билети. Тези приходи ще се загубят, а това ще се компенсира от субсидиите. Само че ако не се загубят, тези субсидии могат да се използват за нови линии, по-чести разписания и т.н.
Няма неограничени средства... А и да имаше неограничени, прахосването им за n-брой нови линии и минаване през милисекунди няма да е оптимизиране, а ще доведе до други проблеми...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
xr1st0, нали знаеш, че безплатен обяд- няма. Финансирането на безплатен транспорт се осъществява от  общините чрез субсидии, които идват от данъците.
Знам и точно затова предложих този вариант за финансиране чрез специална ставка в местните данъци, която целево да отива за тази цел.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
специална ставка в местните данъци, която целево да отива за тази цел.

Ежедневно в София има поне 50 000 приходящи. Тях кво ги правим ? Ще им плащаме разходките ли ?
Спрете си просташките мнения !

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Те от тия 50 000 40 хиляди са с коли...

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Те от тия 50 000 40 хиляди са с коли...

Ми не е вярно, защото от Перник слизат само пълни коли за достъп до София, а аз имам познати идващи от Пазарджик на работа в София, и също с един автомобил. Просто си делят сметката за превоза, заради по бързия достъп до София, а после продължават с МГТ.
Спрете си просташките мнения !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Йоги все оплюва Бана,  съпоставен с швейцарците, сега да добавя и франсетата. С уговорката, че става дума за непредставителна извадка само от източния ъгъл на Франция - Елзас. Пътувахме от летище Базел-Мюлуз-Фрайбург до Колмар и после от Колмар до Лахен в Швейцария  (източно от Цюрих).
И в двете посоки регионалките бяха много стари и неподдържани. Салоните не бяха виждали вода от времето на Жак Ширак,  щорите  - с прашния цвят, характерен за БДЖ. Отвън и отвътре - никакви табели, нежели дисплей.
За връщане има две комбинации:
1. Френска регионалка до Базел, швейцарско IC до Цюрих и S или IR до Лахен.
2. Френска регионалка до Мюлуз, TGV Lyria до Цюрих и нататък до Лахен.
Първата комбинация е с 4 минути по-бърза от втората, а и нямам добри спомени от TGV Lyria  - клаустрофобични двуетажници с малки прозорци. Доста по-зле от швейцарските IC.
SNCF продаваше билети само за тях си до Цюрих. Bahn не хващаше добре френските влакове и вместо директно Колмар - Базел ми даваше Колмар - Сен Луи и после някакви трамваи до Базел. Допускам, че не могат направят връзката, че Basel и Bale е едно и също място.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
...Колмар - Сен Луи и после някакви трамваи до Базел. Допускам, че не могат направят връзката, че Basel и Bale е едно и също място.

Причината по-скоро е тарифна, SNCF не участва в Tarifverbund Nordwestschweiz (TNW).

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
RER през 1969 г.



Метрото през 1950 г.

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Миналата седмица използвах почивните дни в Германия и отскочих до Шамони Франция и Аоста Италия. В Шамони със зъбчатата железница пътувах до 1900 м височина, докъдето се изкачва тя до станция Монтенверс. Оттам се отива за посещение в един ледник Mer de Glace. Направих филмче от записите си. Билетът струва 38 евро, като посещението в ледника е включено, както и кабинковия лифт, с който от гара Монтенверс се слиза при ледника.

„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“