Колеги, попаднах на това много хубаво видео от един украински шофьор под псевдоним zeven-laz.
Със скромните си познания по руски, успях да разбера, че нарочно пили новите въглени и отдолу, и отстрани. Не успях да разбера защо точно го прави, но показва, а и говори как ако не се изпилят, по-бързо се износвали и се отчупвали части от тях, а и са по-високи, при което проводникът повече се клател наляво-надясно. Обръщам се към шофьорите от форума с въпрос това вярно ли е, според вас? Във вашето работно ежедневие правите ли такова изпиляване?
Друго ми направи впечатление - колко много употребявани въглени е натрупал в "тавичката" на покрива на тролейбуса. Всички те ми изглеждат недоизползвани - казвам го като тотален лаик по темата. Вие карате ли ги до разпад/докато станат дебели няколко милиметра, или ги хвърляте когато са се износили толкова, колкото неговите на покрива? Освен това, има ли някакво правило използваните въглени да се доизносват при сухо време, без скреж, а при мокро/обледяване - да се слагат само чисто-нови? Опитвам се да си обясня защо е натрупал толкова много стари в тавичката и това би било едно логично обяснение - да ги пази за сухо, слънчево време.