Author Topic: Градският и жп транспорт в Германия  (Read 260500 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Високоскоростната железница между Париж и Берлин конкурира въздушния транспорт

"В понеделник беше пусната нова високоскоростна железопътна линия между Париж и Берлин - точно навреме за коледния сезон. Съвместните оператори SNCF и Deutsche Bahn изразяват надежда, че пътниците ще я възприемат като "по-екологична" алтернатива на летенето. Това обобщи АФП.

Услугата ще се извършва ежедневно между Берлин Хауптбанхоф и Париж Гар дьо л'Ест, като ще спира в Страсбург, Карлсруе и Франкфурт Суд, а пътуването ще отнема общо около осем часа.

Досега пътуванията между двете столици включваха няколко прекачвания, които отнемаха до 10 часа.

Наречен "ICE 3", високоскоростният влак предлага 444 места, включително 111 в първа класа.

Първоначално ще има само по една редовна линия всеки ден, която ще тръгва от Париж в 9,55 ч. и ще пристига в Берлин малко след 18 ч. Обратното пътуване ще тръгва от Берлин в 11:54 ч. и ще пристига в Париж малко преди 20:00 ч.

Местата бяха пуснати в продажба през октомври, като цените на билетите започват от 59 евро за еднопосочен билет във втора класа и 69 евро за първа класа.

Цените ще варират в зависимост от търсенето, а пътниците вече ще могат да правят предварителни резервации за 12 месеца напред, в сравнение с досегашните шест.

Германската компания Deutsche Bahn и френската SNCF започнаха да си сътрудничат през 2007 г. и оттогава влаковете ICE и TGV се движат между Франкфурт и Париж и Щутгарт и Париж.

Новият маршрут Берлин-Париж е очакван от години, тъй като железопътните оператори в цяла Европа са подложени на натиск да увеличат услугите си в условията на политически натиск за убеждаване на хората да използват по-екологични транспортни средства.

Членът на управителния съвет на Deutsche Bahn Михаел Петерсон казва, че партньорството е силен сигнал за развитието на европейските железопътни превози. "С нашите партньори за сътрудничество продължаваме да се фокусираме изцяло върху растежа, за да осигурим възможност за по-качествени международни железопътни връзки. Това е единственият начин Европа да постигне целите си в областта на климата".

Главният изпълнителен директор на SNCF Ален Кракович приветства инициативата като доказателство за френско-германския ангажимент за една по-свързана и по-екологична Европа.

SNCF изтъква, че при новото пътуване Париж-Берлин се генерират само 2 кг емисии на въглероден диоксид (CO2) в сравнение с 200 кг емисии за същото разстояние със самолет.

С добавянето на новата високоскоростна линия железопътните оператори ще осигуряват 26 ежедневни връзки между Франция и Германия, включително връзки като Париж-Щутгарт/Мюнхен, Париж-Франкфурт, Франкфурт-Марсилия и сезонната лятна услуга между Франкфурт и Бордо.

Дневната връзка Париж-Берлин допълва нощната връзка между двете столици, управлявана от австрийската железопътна компания OBB в партньорство с SNCF и Deutsche Bahn.

Пътуването с OBB Nightjet отнема около 13 часа и 15 минути, но се извършва само три пъти седмично - във вторник, четвъртък и събота. Той е възобновен миналата година, но е бил съпътстван от множество технически проблеми.

Проучване, публикувано от организацията "Транспорт и околна среда", която се застъпва за по-чист транспорт в Европа, разкри миналата седмица класацията на 27-те европейски железопътни оператори.

Изследването разглежда осем критерия за маршрути на средни и дълги разстояния. Цената е най-важният от тях, но в проучването са взети предвид също така надеждността, програмите за отстъпки, обезщетението в случай на закъснение, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове и места за велосипеди.

Deutsche Bahn, най-големият железопътен оператор в Европа, се класира на 25-то място по надеждност и на 16-то място в общото класиране. SNCF е на пето място, непосредствено след OBB, а италианският Trenitalia е начело на списъка."

https://news.bg/int-politics/visokoskorostnata-zheleznitsa-mezhdu-parizh-i-berlin-konkurira-vazdushniya-transport.html

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Градският и жп транспорт в Германия
« Reply #1301 on: Yesterday at 22:24:09 »
Доста преувеличено и неверно да се каже е че влак пътуващ 8 часа може да конкурира самолет за 1ч30мин...

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Градският и жп транспорт в Германия
« Reply #1302 on: Yesterday at 22:35:08 »
Да и билет за 170 евро при 100 евро билет с Ер Франс. Доста несериозно звучи. Но има нещо друго влака свързва Страсбург с Франкфурт и Берлин. С пускането на отсечката Страсбург-Париж,  Ер франс спяряха полети до Париж, а Луфтханза вече пускат автобус до Франкфурт, което не е ОК. А и гледах между Франкфурт и Страсбург пътува над 2 часа и 20 минути. Какво толкова ровеха ДБ по тази линия и пак не я направиха.
The Grand Tour

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Градският и жп транспорт в Германия
« Reply #1303 on: Yesterday at 22:41:43 »
ДБ нямат истински високоскоростни линии. Имат някакви отсечки със скорост от 300 км/ч но доста къси в сравнение с истинските високоскоростни трасета във Франция или Италия където с часове влаковете си пътуват с по 300. Освен това не разбирам защо влака минава през Стасбург а не през Саарбрюкен което би спестило около 100 км.

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Градският и жп транспорт в Германия
« Reply #1304 on: Yesterday at 23:54:22 »
Разбира се, че нямат. Имат някакви рудиментарни откъслечни участъчета, които водят до под кривата круша. 8 часа от Берлин до Париж, като се има предвид колко са бързи влаковете на френска територия, са абсолютен срам за Германия.
Този влак е напълно безполезен, и защото не прави връзка с влака от Париж за Барселона и не може да се използва като отправна точка. Поне да беше нощен влак, че да не хабиш работен ден за отпуска. Ама не тъп дневен безполезен влак.
Днес влакът ми отново закъсня за работа. Причината била "изчакване на пътници от друг влак". И от кога германските влакове изчакват пътници от закъснели влакове? Само сутрин, когато трябва да отидат на работа, за да изработнат данъците нали?! Експресът за Любек, когато беше със старите вагони и пасваше по дължина на перона в Баргтехайде, е спирал рядко извънредно и то само сутрин, когато отиваме за работа. За да закара стадото роботи на работа да изработват помощите на нашествениците и за оръжия за войната. През друго време на деня, и също на връщане от работа привечер, никога не е спирал извънредно! И естествено не и през уикенда. Когато си на почивка и няма да изработваш БВП кучета те яли. Който е наблюдателен, забелязва едни такива много неприятни и нехуманни тенденции в дойче бан и в цялата държава.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският и жп транспорт в Германия
« Reply #1305 on: Yesterday at 23:55:07 »
Освен това не разбирам защо влака минава през Стасбург а не през Саарбрюкен което би спестило около 100 км.
Вероятно заради чантаджиите от Европейските институции в Страсбург.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има подет лозунг за намаляване на екологичния отпечатък и пътуването със самолет се избягва/забранява се масово… И докато все още нямаме екологично телепортиране, налага се да се търпят дадени неудобства в името на по-малкото С2О и прочие…