Author Topic: Škoda 14Tr  (Read 20612 times)

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #40 on: 16.04.2017, 16:36:24 »
Не видях да са писали и за Пазарджишкиге шкоди 14тр01 6 брроя

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #41 on: 13.07.2017, 16:13:31 »
Пазарджишките модел 14тр 01 са произведени 1982-83 и идват от Злин през 1995г. :)
« Last Edit: 13.07.2017, 16:25:15 by BB »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #42 on: 04.12.2017, 03:30:40 »
Пазарджишките модел 14тр 01 са произведени 1982-83 и идват от Злин през 1995г. :)
И са малко по-иначе от повечето 14Tr които бяха масово в Пловдив, Варна и други Български градове, тоест, повече са като 290 дето беше в Пловдив, и като 001 дето беше във Варна.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #43 on: 28.12.2017, 00:19:49 »
Колеги забелязах,че има теми за почти всички тролейбуси пребивавали в нашата столица,но няма за този модел тема и реших да направя,като на първо време ще направя списък бройките тролейбуси от този модел доставени за София - чисто нови през 1985 г.
     инв.н.       произв. и достав.         продадени 1987г.                                                    спрян и брак.   

1501 -       1985г                           279-Пловдив                                                            2004/2005г.                                     
1502 -       1985г                         1002-Ст.Загора - спрян 2015г. продаден и върнат в София 11.2015г.                                                         
1503 -       1985г                         1003-Ст.Загора - реновиран в Кента 2006 ???                 2015г.
1504 -       1985г                         1004-Ст.Загора                                                             2015г.
1505 -       1985г                         1005-Ст.Загора                                                             2007г.
1506 -       1985г                         1006-Ст.Загора                                                             2015г.
1507 -       1985г                         1007-Ст.Загора                                                             2008г.
1508 -       1985г                         1008-Ст.Загора                                                             2015г.
1509 -       1985г                         1009-Ст.Загора                                                             2015г.
1510 -       1985г                         1010-Ст.Загора                                                             2012/2013г.
1511 -       1985г                         1001-Ст.Загора                                        изгорял 04.09.2013г.     
1512 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1513 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1514 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1515 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1516 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1517 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1518 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1519 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1520 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
Това е,с което разполагам,оставям темата отворена с цел ако нещо се появи като информация да се даде гласност и да се нанесе в списъка.А относно доставката за София когато бяха нови не помня на колко партиди ги доставиха на два пъти или на един път всичките.
1003 е реновиран в кента може би преди 2005. На снимкте от 24 .02.2005 вече е бил готов.



Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #44 on: 10.09.2019, 13:37:09 »

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 14Tr
« Reply #45 on: 14.09.2020, 00:16:42 »
Първата сме я виждали, но втората поне аз не я помня - 1986 г. На първата снимка пише Шкода 14Тр, подготвена за изпращане до клиента (България), а на втората - преди излизане на тестовото трасе:


Източник

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 14Tr
« Reply #46 on: 14.09.2020, 14:01:54 »
Първата снимка от горния пост всъщност явно е изрезка от следната статия в списание от 1986 г., разказваща историята и настоящето на завода. Черно-бялата снимка от поточната линия би трябвало да показва сглобяването на българската модификация - ливреята за Чехословакия и Съветския съюз е била с червено-кремаво-червено, а за ГДР - зелено и отдолу бяло. Единствено за България е в един цвят от прозорците до долу, пък и на съседната страница е сниман познатият вече готов тролей, предполагаемо от същата партида. Иначе не намирам да пише нещо специално за България в статията.


Източник
« Last Edit: 14.09.2020, 14:03:39 by Balkanton »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14Tr
« Reply #47 on: 14.09.2020, 15:13:27 »
За Сараево са червени от прозорците до долу.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Škoda 14Tr
« Reply #48 on: 14.09.2020, 15:23:07 »
Така беше, пропуснах ги. Те май са от 1983-4 г.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14Tr
« Reply #49 on: 19.09.2020, 21:51:17 »
Ех какво нещо бяха когато бяха новички.

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #50 on: 28.01.2021, 20:06:19 »
End of Škoda 14Tr Lithuania, Kaunas

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #51 on: 29.01.2021, 11:15:00 »
Все пак за времето си са едни от най-добрите тролеи в соц лагера - сравнително нисък под, изцяло въздушно окачване, тиристорно управление, принудителна вентилация, двукрили врати, блокаж на задния мост и т.н. :)

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #52 on: 19.07.2021, 12:42:34 »
За сведение на хората във форума които имат интерес към Шкода 14тр.
В Пловдив всички Шкода 14тр са доставени чисто нови от 264 до 287! Митологията, че една част идва от София в Пловдив излиза, че не е съвсем правилна особено за 279 (1501). Същото се отнася и за 286 и 287 за които се твърдеше, че идват в Пловдив от Сливен.
Най-вероятно тези за които се смята, че са дошли в Пловдив само са минали покрай него на път за Сливен.
За разлика от това в Пловдив се оказа, че имаме доста повече Шкоди 9тр от София от колкото ни бе известно.
Такива Шкоди 9тр от София са с наши номера: 265 на мястото на бракувана 14ка, 315 и 346 на мястото на бракувани Зиута, 310 и 312 на мястото на Зиута които стават учебни. 500 на мястото на Чавдар Б13-20, 224, 237, 238 който дори е със жълта лента отпред в Пловдив. Всичко това е вследствие на плана на тогавашния Автокомбинат - Пловдив за закупуване на тролейбуси във връзка с високия процент на амортизация на нашия парк в края на 80те. До колко софийските 9ки са били по-запазени не знам, но явно са били по-добре от нашите.
Never let your dreams down!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14Tr
« Reply #53 on: 19.07.2021, 14:41:47 »
През 88а в Пловдив имаше много Шкоди 9тр с жълта лента отпред и отзад, тоест бивши софийски.
По рейс и по жена не се тича!

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #54 on: 06.08.2021, 00:40:09 »
 До 1987 година единственото предприятие, което извършва основен ремонт на тролейбуси е трамвайният завод в София. Една част от пловдивските 9тр са минавали там ОР. Възможно е и това да е причината да са с такава разцветка. Що се отнася до 14тр, напълно подкрепям казаното от Кops. Познавам шофьор, който е работил по това време в предприятието и лично е участвал в разтоварването им от влаковата композиция, идваща директно от завода, т.е били са  чисто нови. Друг интересен факт е , че пловдивските 14-ки са доставени или поне тръгват малко преди варненските. По думите на този водач, който тогава кара Шкода 277, при него е изпратена на стаж група от Варна, тъй като там предстои откриване на тролейбусния транспорт,а тролейбусите се очаква да бъдат точно Шкода 14тр.
« Last Edit: 06.08.2021, 01:08:53 by BB »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14Tr
« Reply #55 on: 06.04.2023, 06:48:44 »
Тази не е качвана, не знам и къде е.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #56 on: 06.04.2023, 09:35:35 »
Варна. Ето я с по-добро качество: https://www.flickr.com/photos/sludgeulper/3161155612/

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Škoda 14Tr
« Reply #57 on: 06.04.2023, 09:50:17 »
Специално това беше една от най-гадните варненски Шкоди до последно.  :angel: Снимката е на бул. Васил Левски, по линия 86 след спирка “Средношколска”, близо до паметника на Българо-съветската дружба. :)
« Last Edit: 06.04.2023, 09:52:54 by Mammoth »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #58 on: 08.04.2023, 06:44:19 »
За сведение на хората във форума които имат интерес към Шкода 14тр.
В Пловдив всички Шкода 14тр са доставени чисто нови от 264 до 287! Митологията, че една част идва от София в Пловдив излиза, че не е съвсем правилна особено за 279 (1501). Същото се отнася и за 286 и 287 за които се твърдеше, че идват в Пловдив от Сливен.
Най-вероятно тези за които се смята, че са дошли в Пловдив само са минали покрай него на път за Сливен.
За разлика от това в Пловдив се оказа, че имаме доста повече Шкоди 9тр от София от колкото ни бе известно.
Такива Шкоди 9тр от София са с наши номера: 265 на мястото на бракувана 14ка, 315 и 346 на мястото на бракувани Зиута, 310 и 312 на мястото на Зиута които стават учебни. 500 на мястото на Чавдар Б13-20, 224, 237, 238 който дори е със жълта лента отпред в Пловдив. Всичко това е вследствие на плана на тогавашния Автокомбинат - Пловдив за закупуване на тролейбуси във връзка с високия процент на амортизация на нашия парк в края на 80те. До колко софийските 9ки са били по-запазени не знам, но явно са били по-добре от нашите.
Приемам, че всичко е така. Но в Пловдив, и никъде другаде в България, имаше Шкоди 14Тр и от прототипната, нулева серия, с лепени алуминиеви прозорци. Те как са се озовали при вас? Иначе от този чешит извън Чехословакия, като изключим пловдивските, е имало само в Киев.
По рейс и по жена не се тича!

Offline kops

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #59 on: 08.04.2023, 10:52:31 »
През 1993 год. закупуват три броя употребявани тролейбуса Шкода 14тр от Прешов, Чехия.
С наша номерация: 288, 289 (14тр0) и 290 (14тр01).
Колкото и невероятно да звучи, тези два екземпляра от вида си бяха последните такива в света!
10 дни след нарязването им се появиха чехи да ги купуват, като дори ни предлагаха две рециклирани 14ки. Уви вече беше късно.
Never let your dreams down!