Author Topic: T6МД-1000  (Read 68378 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #260 on: 13.12.2022, 16:34:03 »
Какво е теглото на T6МД-1000? Нещо не можах да открия информация по този въпрос. При модернизацията  нещо правено ли е по отношение на прословутия проблем с колоосите , модернизирания имаше ли проблем с тях?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #261 on: 13.12.2022, 16:40:31 »
Ходовата част е изцяло старата БГ и имаше няколко случая с изпадащи валове и редуктори от талигите.  :rolleyes:

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #262 on: 10.10.2024, 18:16:23 »
Онагледявам:

Има ли някъде повече информация за това устройство за смяна 1009<->1435? Успяха ли да направят и талиги или само онова?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #263 on: 10.10.2024, 23:56:08 »
Успяха ли да направят и талиги или само онова?

Талигите са далеч, далеч по-сложни. ЦЪК

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #264 on: 11.10.2024, 00:40:48 »
Това видео и амбициите на Трамказан да прави трамвай с променливо междурелсие се разминават с около 35 години. А и това освен междурелсието, си променя и височината, значи още по-сложно.

Иначе, има подобна разработка и то далеч по-просто устроена за ползване във фериботния комплекс във Варна. Не е намерила приложение, защото не води до реална полза.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #265 on: 17.10.2024, 19:21:50 »
Тази снимка е много интересна. 1007 излиза от коловозите за 1009 мм междурелсие в Тармкар.


Има данни, че този трамвай е бил проектиран с талиги, ставащи за двата типа междурелсие. Явно по-късно талигите са сменени с Т86 и Тср86.
Снимката е изгубена, но предполагам че става въпрос за тази.
Сега, може да има изненадани, но подозирам, че трамваят в десен план на снимката е митичния четирисекционен пендел, чийто чертеж съм виждал че съществува в архивите на Трамкар. Няма как да е нито 503, нито 504, те са произведени съответно през 1988 година, а 4007 е произведен най-късно в края на 1986 година.
Мога да разкажа какво съм чувал за въпросния пендел с четири секции, но няма нищо като веществено доказателство дори за започване на изграждането му, освен може би тази снимка.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #266 on: 17.10.2024, 21:51:58 »
Ми... точно 503/504 е. 1007 е там не като новопроизведен, а в последствие (вероятно) за слагането на експерименталните талиги. Които в последствие се оказват абсолютен провал. Трамваят се опитва да мине през съоръжението, заклинва се в него, и до там.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #267 on: 17.10.2024, 21:55:14 »
Коментирано е. 504 като нов е бил с разцветката на 700М. По-късно го боядисват с ливреята на 503.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #268 on: 17.10.2024, 22:30:53 »
Аз бих се поинтересувал за пендела 4 секции какво се знае, дори и да са конспирации.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #269 on: 18.10.2024, 11:37:36 »
В София не е имало такъв.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #270 on: 18.10.2024, 12:53:21 »
Изобщо не е имало съчленени трамваи с повече от три секции преди Песа.  :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #271 on: 19.10.2024, 09:24:37 »
Снимката е с доста лошо качество но според мен това е 1007 след няколко години експлоатация. По челната колонка горе се вижда ръжда а долу под прозореца нещо като следи от малък удар. По някаква причина е бил върнат в завода. Замърсено е и стъклото пред челната табела.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите