Няма отърване от Кумакс
Но който и да беше на негово място след приватизацията от 1999 г на дали щеше да постигне други резултати. Просто защото тогава беше заложено и този транспорт, както впрочем почти и всичко друго останало, да се самоиздържа. Това че общината е финансирала някакви карти, далеч не е онова нещо, което е било като държавна помощ през 90 -те и което е било необходимо за развитие на този отрасъл.
Последните години пък се понапънаха да го очернят, за да постигнат търсените конкретни резултати в наместване на евростредства. Като както е видно, нищо общо няма в първоначалното декларираното за ''чиста градска среда'' в лицето на електробусите - с действителността. Отделно т.н. нелоялна конкуренция, която съществува още от 90 -те с нелегалните такси и с която последно ''Дритата'' не можа да се справи, когато дойде... Са все неща, който незаслужено се пишат на гърба на ''Кумакса''.
Впрочем единственото нещо оттогава е че се създаде целенасочено първоначално внушение, че експлоатацията на тролейбусите ще продължи, въпреки приватизацията. Така беше подготвено обществото, което почти мигновенно бе развенчано от действителността... но номерът минава.
Някой също ако може да допълва със стари снимки... но да са до 2011г най-късно.
Един ''Графф'', ако не се лъжа, такива имаше два или три. И една Сетра заснета някъде около 2005г в Сл.бряг. Този частен превозвач е съществувал през 90 -те до началото на 00 -те г., по -късно автобусът е продаден.