Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 236407 times)

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Да, грешка, исках да кажа 1990-1993-та. С контакторно или тиристорно управление бяха?
Били са с контакторно управление както даковете, които не са отразени в списъка, защото са доставяни в периода 1988- 89-та. Те бяха общо 34.
« Last Edit: 12.08.2021, 23:30:45 by BB »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
През 88а имаше много ДАК-ове, както и бивши софийски Шкоди 9тр с жълто. Прави впечатление текста относно ЗИУ-тата - много скоро са разбрали, че са пълен боклук. Автобусите Кароса, между другото, също са такъв.
По рейс и по жена не се тича!

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
През 88а имаше много ДАК-ове, както и бивши софийски Шкоди 9тр с жълто. Прави впечатление текста относно ЗИУ-тата - много скоро са разбрали, че са пълен боклук. Автобусите Кароса, между другото, също са такъв.
Това със софийските шкоди в Пловдив е твърде вероятно да се окаже мит. Сега и ще разясня  защо  мисля така. Днес отново говорих със стар шофьор, който е започнал предприятието от 1983 година и е работил в продължение на 25 години. Взел е чисто нов 277( Skoda 14tr) през 1985 година ,а по-късно е докарал от Ботевград и 525 (Дак Чавдар). За да не се отклонявам много ще кажа, че по негови думи откакто работи няма докарани 9тр от София. Всички вече  са били доставени, когато е започнал . Към средата на 80-те една част от 9-ките са карани на  ОР в трамвайния завод в София(До 1987 само той извършва ОР на тролейбусите) Това е вероятно и причината шрифтът на инвентарния номер да е софийски, а някои са направени и с жълти ленти отпред и отзад. По-късно са правени преномерации на някои 9-ки. Те вземат номерата на тролеи, които са отчислени поради различни обстоятелства -брак заради  тежко пътнотранспортно произшествие или преобразуване в учебни. Може би по- голямата част от софийските 9тр са бракувани. Оцелелите от тиристорните са отишли в Казанлък и в някои други градове като учебни.
« Last Edit: 13.08.2021, 14:47:15 by BB »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
I - ЗиУ с инв. №225, заснето на 27.01.2009г.  в Перник. Автор: Barry Plechowicz

II -  ЗиУ с инв. №029, заснето на 05.11.2009г.  в Добрич. Автор: Gina Hammond Klahn
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
От тролеите Чавдар В 14- 30 последно се е движил 502 някъде до 1992. Другите  са изведени от експлоатация по- рано заради множеството технически недостатъци.
И аз тогава виждах 502 в движение, и сáмо 502 виждах в движение, 503 киснеше в депото, дали случайно не е бил донор за 502 ? А пък 501 никога не съм го виждал, дали не са го нарязали много по-рано, дори в началото на 1980-те ? Но вярно че не бяха качествени тези тролейбуси, дори 502 не се движеше през цялото време, през някои дни се движеше, ама си имаше месеци прези които не беше никак ативен, и си имаше дни през които го ремонтираха.

Тези тролейбуси дали не са били дори по-некачествени и от автобусите като тях, защото автобусите си се движеха редовно както ЗИУтата и Škodите, докато тролейбусите през по-голямата част от времето лежаха, и накрая се движеше сáмо 502.