Author Topic: DAC-Чавдар 317 ЕТР  (Read 81018 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #200 on: 17.01.2022, 08:35:20 »
Боксували са на изкачването на Яворов, сигурно и по 9 между Дондуков и Московска. :rolleyes:

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #201 on: 17.01.2022, 09:13:47 »
Дано след някоя друга година да видим DAC-a възстановен и тогава ще видим, кой е маломощен и кой е буксувал.
The Grand Tour

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #202 on: 17.01.2022, 18:11:21 »
Били са по петицата съвсем в началото, в първите месеци на новооткритата мрежа по бул. Ленин. На табелките пишеше "КА Чавдар - Ботевград. Фирмена тролейбусна линия". Но вече късната есен на 85-та по петицата бяха само Икаруси, дори още като беше до Сточна гара. 2-3 години по-късно, бях втори и трети клас, специално чаках, за да се кача на ДАК, което хич не беше лесно занимание.....От тях имаше само и единствено по четворката, и то не често - на 5-6 тролея, ако не и повече, идваше един ДАК...Останалите бяха до края на 88-а от старите Шкоди, сетне през 89та - Икаруси. Много рядко се мяркаха на 11-ка, още по-рядко - на тройката. Спор няма за по-съвременното планиране на каросерията в сравнение с Икарусите, но явно са давали ядове на поразия, и наистина си личеше, че са сглобявани едно през гьоторе. Веднъж един шофьор стана, срита първото крило на предната врата и му тегли една майна, понеже постоянно се отваряше с няколко сантиметра от само себе си - явно му духаще на човека. Друго, което си спомням е, че никога не видях на ДАК жена-шофьор, също на ЗИУ-тата в София. На Шкоди и Икаруси имаше масово........Само в провинцията жени караха руски тролеи. За Румъния 150 киловата може и да са им били таман - все пак тя, като махнем Карпатите, е равна като тепсия. Не знам какво са го мислили, но румънците не са имали лиценз от МАН за съчленен автобус, а само за единичен, съчлененият отива в Югославия. То според Стефан и 11Г5 е изключително добър и хубав рейс, нищо че и на шофьори, и на монтьори, и на пътници, и на мен включително, направо им се повръщаше от него, и че такъв рейс е за Афганистан и Судан, не за нас....Интересен е регистрационният номер на трабантчето - С хххх ПБ - като на автобус, има и някакви служебни надписи от страни. За първи път виждам държавно трабантче.
« Last Edit: 17.01.2022, 18:35:17 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #203 on: 17.01.2022, 18:50:51 »
В Перник до последно се движеха а шаситата са им здрави. Дори на 10 така където има два доста стръмни баира. Въпреки че не им отпускаха достатъчно пари за поддръжка има ли желание си ги правеха.

Във Варна и Пловдив също откараха доста чак до към 2003-2005 та.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #204 on: 18.01.2022, 11:24:04 »
Друго, което си спомням е, че никога не видях на ДАК жена-шофьор, също на ЗИУ-тата в София. На Шкоди и Икаруси имаше масово........Само в провинцията жени караха руски тролеи.

Извън темата, но това не е съвсем така. През 90-те години имаше жени на ЗиУ, по ТБ8 до Центъра по хигиена бяха титуляри мъж и жена на двете коли, с тях се познавахме.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #205 on: 18.01.2022, 17:03:09 »
Спомням си от детството и студентските години как трудно изкачваха баирите по Козлодуй и във Владиславово във Варна. Skoda 14tr и по-късно доставените втора употреба 15Tr нямаха подобни проблеми. :rolleyes:

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #206 on: 27.11.2022, 16:52:26 »
Натоварен трафик пред Ректората. Рядка снимка със софийски Дак от юни 1987 г.
Източник: БТА

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #207 on: 27.11.2022, 18:29:35 »
И един Икарус 280 продължава направо по Васил Левси към паметника.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #208 on: 27.11.2022, 18:45:28 »
4, 9, 280 и 306 минават по Шипка. Вероятно е по 75 или 80.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #209 on: 27.11.2022, 21:17:14 »
Икарус 280 или Икарус 280 по 280?
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« Reply #210 on: 27.11.2022, 21:49:07 »
Никъде не виждам да пише че е на 280. Аз по-горе изразих мнение по коя линия вероятно е, така че едва ли е на 280, освен ако не се изключва от линия.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!