Author Topic: Идеи за развитие на Градски транспорт Велико Търново  (Read 43939 times)

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
След нова година се разви много линия 8. Сега вече си имаме линия от автогарата до гробищния парк, която вози с 1 билет. Интересно обаче как не можаха да измислят нищо за линия 6. Защо трябваше да се сменя спирката на тази линия и да се слагат тъпи надписи от сорта "Линия 6 спира на спирката на Н13 и Н20"...?
Ето една идея как може да се запази старата спирка на Н6 и да няма това гадно място за обръщало.
Mинавайки през Кв. Кольо Фичето линията може да бъде ползвана като градска от хората от квартала. Така и с малки размествания може да стане така:
0:00 - Н5
0:10 - Н6
0:20 - Н5
0:35 - Н2 (ако се измести в 0:25 от Чолаковци би могло да стане 0:30)
0:40 - Н5
0:50 - Н110 (или пък 0:52 [без голямо значение])

Може би по Краков също ще е достатъчно.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Напоследък тази тема е в застой, но наскоро прочетох статия относно проблемите, които проекта за интегриран транспорт на Велико Търново трябва да бъдат решени и реших да нарисувам няколко маршрута, които биха имали полза. Ще ми е интересно да си кажете мнението върху моите идеи, а те са:

линия 1: Западна пром. зона - бул. Никола Габровски - Кооп. пазар - ул. Цветарска - ул. Цанко Церковски - ул. Бузлуджа - кв. Варуша (Американски колеж)
линия 2: кв. Чолаковци - бул. Никола Габровски - ул. Краков - ул. Пейо К. Яворов (обратно по ул. Освобождение) - ул. Зеленка - ул. Бузлужда - кв. Варуша (Американски колеж)
линия 3А: кв. Чолаковци - бул. Никола Габровски - пл. Майка България (двупосочно) - бул. Христо Ботев - гр. Дебелец
линия 4: кв. Картала - бул. България - пл. Майка България - ул. Независимост - пл. Цар Асен I - ул. Климент Охридски - ВТУ - ЖП Гара - бул. Христо Ботев - бул. България - кв. Картала
линия 14А: Автогара Запад - ул. Козлуджа - бул. България - ул. Мармарлийска - гр. Лясковец - гр. Горна Оряховица
линия 30: кръгова
линия 40: кръгова, срещуположна на 30
линия 110: вместо по ул. Магистрална - по ул. Оборище и ул. Полтава

Всички други линии остават с непроменени маршрути или с частични промени предлагани в тази тема като напр. линия 20А до Мавриков.

Също така идеята ми е част от линиите да навлизат навътре в кварталите Картала и Чолаковци. Вижте прикачените файлове. И не е нужно абсолютно всичко да се случи както го предлагам.

На първо време мисля, че би било много добре да се слеят 4 и 40 с предложения от мен маршрут. Така ще има на 30 минути автобус както към ЖП Гара, така и към Царевец. Също 5 ще има срещуположна линия, което мисля, че би се приело добре от гражданите. Също така за момента 1 и 3 могат да се обединят по предложения маршрут със запазване на интервала. Това ще подобри обслужването на Чолаковци. Другите предложения са обвързани помежду си.
Напр. 110 би имало смисъл да минава по Оборище и Полтава за сметка на 2, който да бъде пренасочен или закрит и реализацията на кръговите маршрути - за тях в следващ пост за да мога да прикача още картинки. За кв. Варуша не съм напълно сигурен до колко улиците позволяват автобусно движение, но може да се използват по-малки такива.

Едит: За кръговите маршрути и разписанията в следващ пост.
« Last Edit: 29.09.2016, 15:44:33 by dan »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
За да мога да прикача още картинки пиша втория пост. Имам за момента 2 варианта на кръгови линии, които да са срещуположни и да свързват повечето жилищни комплекси помежду им както и центъра на града. Вижте прикачените файлове.

Относно разписанията ето някакви примерни часове на потегляне като изключвам предложението за линия 2, която може да се окаже нерентабилна:
ж.к. Бузлуджа (за център) вариант 1:
:00 - 20А (до Мавриков)
:10 - 13
:20 - 20
:30 - 40
:40 - 20
:50 - 13

ж.к. Бузлуджа (за център) вариант 2:
:00 - 13
:10 - 20А
:20 - 13
:30 - 40
:40 - 13
:50 - 20

кв. Картала (за център)
:00 - 40
:10 - 4
:20 - 9
:30 - 30
:40 - 4
:50 - 9

кв. Чолаковци (за център)
:00 - 3А
:10 - 9
:20 - 110
:30 - 70
:40 - 110
:50 - 9
« Last Edit: 29.09.2016, 15:46:11 by dan »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Линии №2 и №110 нямат нужда от промяна в маршрута, а от промяна в разписанието. Необходим е по-кратък интервал на движение. В северната част на кв."Варуша" е абсолютно невъзможно да се движат каквито и да е било автобуси. Единствено микробуси от градски тип, биха могли да минат по улиците над втора база на МОБАЛ "Д-р Стефан Черкезов". От кв."Картала" до старата част на Велико Търново и кв."Света гора" има изключително малък пътникопоток (на моменти дори нулев), в резултат на което според мен не е необходимо повече от една автобусна линия да пътува до тези части на града. Като цяло потока от кв."Картала" към центъра на Велико Търново е изключително малък, тъй като повечето хора предпочитат да вървят пеша по преки пътища, в обратна посока ситуацията е различна. Автобусите се пълнят от центъра към кв."Картала". Интервал на движение от 10 мин. от/към кв."Картала" според мен е необоснован, тъй като няма такъв поток от хора. Относно линия №14, може би е необходимо да има курсове, на които автобусите да влизат в кв."Света гора", тогава когато има по-голям поток от студенти. Не виждам и необходимост въпросната линия да се движи по бул."България", тъй като от бул."Никола Габровски" пътуват много повече хора, няколко училища са разположени именно на въпросния булевард, областната болница е също там. Действително е необходима автобусна линия, която да обслужва ул."Козлуджа" и може би №3 е подходяща. Вместо от Автогара Запад, може да тръгва от СБА. Не съм и напълно сигурен, че е необходима автобусна линия, която да свързва кв."Бузлуджа" с кв."Асенов" 2. Когато Професионална гимназия по моден дизайн беше именно в кв."Асенов" 2, може би имаше нужда, но към днешна дата линии №50 и №110 според мен са напълно достатъчни на този така или иначе малък квартал. Според мен е необходима автобусна линия, която да осъществява връзка между кв."Бузлуджа" и кв."Картала", като движението да се реализира по ул."Магистрална", предвид факта, че на въпросната улица са разположени Търговски парк Велико Търново, множество складове, няколко предприятия, бензиностанции и жилищни блокове. От линия с подобен маршрут може би има нужда само сутрин, обед и вечер, когато има по-голям поток от работещи и учащи.
« Last Edit: 30.09.2016, 10:44:44 by ari_91 »

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Благодаря за коментарите! Съгласен съм с тях, тъй като от няколко години не живея във Велико Търново и нямам реална представа за пътникопотока към днешна дата. А дали ако 1 минава през ж.к. "Бузлуджа" (въпреки срещуположното движение) и ж.к. "Зона В" би имал повече пътници? Или 30 през ж.к. "Бузлуджа" да бъде удължен до Автогара Запад?

Sent from mTalk for Windows 10
« Last Edit: 30.09.2016, 10:53:45 by dan »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Благодаря за коментарите! Съгласен съм с тях, тъй като от няколко години не живея във Велико Търново и нямам реална представа за пътникопотока към днешна дата. А дали ако 1 минава през ж.к. "Бузлуджа" (въпреки срещуположното движение) и ж.к. "Зона В" би имал повече пътници? Или 30 през ж.к. "Бузлуджа" да бъде удължен до Автогара Запад?
Вторият вариант е може би по-удачен, тъй като ще се направи връзка от една страна между всички части на кв."Бузлуджа", а от друга страна ще имат автобус до Автогара Запад. Друг е въпроса, че в този си вид, от линия №30 има необходимост само сутрин и вечер когато има поток от хора отиващи/прибиращи се от работа. Линия №1 според мен не е удачно да минава през кв."Бузлуджа", тъй като за пътуващите от кв."Чолаковци", стигането до центъра на Велико Търново ще се удължи, а предвид факта, че са краен квартал и така или иначе пътуват повече, подобна промяна само би намалила потока от хора, използващи линия №1 в направление - кв."Чолаковци" - Център и обратно.
« Last Edit: 01.10.2016, 09:22:38 by ari_91 »