През лятото на 2008-ма започнах работа в подстанция Лазур (една от двете под Аспаруховия мост само, че тази с постоянен оперативен персонал) като дежурен оператор на смени самостоятелно. Един от изводите (няма да му споменавам името) захранваше ТИС-а в Аспарухово и много исках да му видя амперметъра да показва по- голям товар като пуснат 86. Тогава редовно пътувах от и за работа с 88 до пазара в Младост, където съм преспивал в апартамента на леля ми. Оттам много яко се чуваше звука на забързаните 15-ки през боровата гора над мен, особено сутрин, когато нямаше такова интензивно движение по моста. Още от средата на Аспаруховия мост тролея започваше да се чува при мен. Мисля, че една от причините да не бъде пусната още тогава линия 86 беше опасението на общинските съветници, че може да е нерентабилна поради празния пробег именно по моста и също заради натиска от страна на Транстриумф, от което се роди това 12. Обстоятелствата така се стекоха, че после се прехвърлих в ремонтната група (по мое желание), която се намира до обръщача на ТИС- Север, а пък аз си бях намерил квартира в Аспарухово и пак пътувах с 88.
Имаше една 15-ка, която не си спомням коя беше, но мисля, че 526 която като набереше скорост, започваше импулсно да губи ход и много гадно да предърпва. Любимите ми тролейбуси си остават на първо място 503 заради пъргавостта му и след него 001, който също беше много бърз и тих, без вибрации от мотора, като и двата ми беше голям мерак да ги видя на 86.
Годината на спирането на линията през 2000-та дойдох да уча в МЕИ-то и хванах малко от краят й, но още тогава съм чувал от познати, че се обмисля нейното пускане отново само, че този път да тръгва от Аспарухово. Преди това идвах във Варна само през лятото и редовно съм пътувал с 83 и 88 само, че до друг блок.