И двамата сте прави. Наистина трябва да се запази по 1 от всеки модел Български трамвай, понеже са си уникати, но това, че дадено превозно средство е внесено от някъде, не значи че то не е уникално по една или друга причина.
За това и преди съм казвал, че освен Икарус, трябва да се запази и музеен експонат на съчленен Хюлиез и Мерцедес О 305 Г. Да, не са наше производство, но някои от съчленените ни О 305 Г са уникати, защото са от старата модификация и въобще първите в света съчеленени автобуси със задно разположен двигател. Не се знае дали въобще някъде по света има запазени от старата модификация, още повече пък съчленени и то в движение. Освен това вече 18 годин обслужват една от най-дългите и емблематични автобусни линии в София-76 и малко или много са станали неразделна част от града и ежедневието на много хора от години насам.
По подобни причини трябва да се запази и музеен автобус и тролейбус Икарус 280, нищо че не са наше производство.