Author Topic: Реставрация на исторически трамваи!  (Read 39757 times)

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
За последно като бях през април в Искър 4001, 1002, 1003, 1004, 4006 и 4007 си бяха там. Не съм ходил наскоро и не знам дали още седят.
В Красна Поляна - 174 - хибрид на София 65 и София 70 в жалко състояние, 240 с ремарке и работната кола 601 (Графинята)

Иначе съм за петицията, може и да им се намекне са подходящото място за музей, свързано с транспорта :P

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
//offtopic
Въобразявам ли си, или напоследък Красен е много негативен в мненията си?
Възможно е, но просто напоследък Тиристор ме кара да избухвам.
Но аз не се заяждам, че да ти давам повод. Просто изказах, че Т4 и Икарусите не са "характерни" за София тъй както първото е характерно за Прага, а втория - за Будапеща. Дизайна и функционалността на тези превозни средства не коментирам. Нещо повече, Т4 дори не са произведени специално за нас - те са "пришълци" втора ръка от Хале в период, в който софийският трамваен транспорт нямаше средства за нещо особено, а отгоре на всичко имаше морално остаряващ парк (вагони София 70).
Докато Софиите, Българиите, Чавдарите, Кентите, Трамкарите - тези превозни средства са уникални за света и би било изключително ценно да ги запазим като екземпляри. Това е критерият, по който се водя с мнението си. А че Софиите са особено красиви - еми не, не са.
Ами аз не съм променил мнението си и не се заяждам - просто продължавам да си мисля същото. Икарусите не са характерни за София ? 275 броя ?
 По тази логика - аз пак питам - защо сме запазили 35 и 92 ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И двамата сте прави. Наистина трябва да се запази по 1 от всеки модел Български трамвай, понеже са си уникати, но това, че дадено превозно средство е внесено от някъде, не значи че то не е уникално по една или друга причина.

За това и преди съм казвал, че освен Икарус, трябва да се запази и музеен експонат на съчленен Хюлиез и Мерцедес О 305 Г. Да, не са наше производство, но някои от съчленените ни О 305 Г са уникати, защото са от старата модификация и въобще първите в света съчеленени автобуси със задно разположен двигател. Не се знае дали въобще някъде по света има запазени от старата модификация, още повече пък съчленени и то в движение. Освен това вече 18 годин обслужват една от най-дългите и емблематични автобусни линии в София-76 и малко или много са станали неразделна част от града и ежедневието на много хора от години насам.

По подобни причини трябва да се запази и музеен автобус и тролейбус Икарус 280, нищо че не са наше производство.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
//offtopic
Въобразявам ли си, или напоследък Красен е много негативен в мненията си?
Възможно е, но просто напоследък Тиристор ме кара да избухвам.
Но аз не се заяждам, че да ти давам повод. Просто изказах, че Т4 и Икарусите не са "характерни" за София тъй както първото е характерно за Прага, а втория - за Будапеща. Дизайна и функционалността на тези превозни средства не коментирам. Нещо повече, Т4 дори не са произведени специално за нас - те са "пришълци" втора ръка от Хале в период, в който софийският трамваен транспорт нямаше средства за нещо особено, а отгоре на всичко имаше морално остаряващ парк (вагони София 70).
Докато Софиите, Българиите, Чавдарите, Кентите, Трамкарите - тези превозни средства са уникални за света и би било изключително ценно да ги запазим като екземпляри. Това е критерият, по който се водя с мнението си. А че Софиите са особено красиви - еми не, не са.
Дай да се разберем - ще правим музей на возилата от градския транспорт в София или музей на сделаното в България? Т4Д, ЗиУ-тата, ДАК-Чавдарите... и те ли нямат място. Дори Фиат "Янчулев" трябваше да се запази. Всичко това е историята на градския транспорт, независимо дали ни харесва или не. И моята най-голяма болка - нямаме нито един запазен Шкода 9Тр, който е символ на софийския тролейбусен транспорт 30 години. Също ще остане в историята, като най масовия модел возила на електротранспорта - над 400 бройки. Само Икарусите май го конкурират. За сметка на това се пази кошница като 2207.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Е, не е проблем, че са запазили 2207. Всяка бройка е важна, макар че вече и тази бройка си е заминала. Започнах да създавам петицията, но bgpetition.com има някакъв проблем. Мога да я създам в един друг сайт, но мисля да почакам сайта да се възтанови, тъй като bgpetition си е доста по-голям и културен.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Никой няма да вземе под внимание електронна петиция. По-добре концентрирай силите и вниманието си в нещо по-немързеливо и с по-значителен шанс за отзвук. Например - ТВ, търсене на финансиране (европейско или дарителско), да разбереш изобщо какви са намеренията на общината и дали има заинтересовани ръководни кадри в съответните транспортни дружества и ТК на СО.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тогава поне ще взема да напиша едно писмо до СО. Едва ли каквото и да е било ще помогне, но сме длъжни да опитаме.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тук нахвърлях текста на петицията. Моля за корекции и коментар. Ако всичко е наред, публикувам я.
Quote
При наличието на трамвайни мотриси, обявени за музейни, а именно:
Графиня, №601
София 70, №174
Бреда, №551
МАН, №553
МАН, №554
МАН, №564
Република, №240+538
Комсомолец, №719,
не се прави нищо от страна на Столична Община и Столичен Електротранспорт за тяхната консервация и реставрация. Всички мотриси са изложени на метереологичните условия, корозират усилено и биват безпощадно разграбвани. На мнение сме, че всички исторически трамваи трябва да бъдат реставрирани и използвани за атракционни пътувания, които се възприемат добре от гражданите. Трябва да бъдат предприети незабавни действия за тяхната реставрацията, защото сме длъжни да запазим духа и историята на нашия град.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Публикувах петицията. Нека съберем възможно най-много подписи!

http://citizenspeak.eu/node/11

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Трябва сериозна работа с Електрото за да се реализира каквато и да е реставрационна дейност, но това чак като се освободят достатъчно София 100/България 1300 след доставката на теснопътните T4D-C.

Дейностите по реставрирането на 174 ще са в размер на ОР/Псевдомодернизация в ТРАМКАР (грундиране на кош, смяна на обшивки, окабеляване, ревизия на талиги, въздухопроводи и спирачна система, монтиране на контролер от нарязана 3хх/4хх, пантограф) с допълнителни по-специални за автентичността на салона като набявяне на "легени". Но това го казвам изцяло ориентировъчно и на сляпо, без да съм виждал машината от поне 3 години.

Ако се накара СО да възстановява по един трамвай на година, две би било огромен успех, защото няма да е чак такъв голям разход в бюджета отделян всяка година за Електрото или просто един ОР по-малко от плануваните.

Трябва отсега да се организира запазването на по два екземпляра от сериите София 100 и България 1300 заедно с части за тях.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."