Author Topic: Градският транспорт в Турция  (Read 27391 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #40 on: 31.03.2015, 06:49:11 »
Bozankaya Vossloh Kiepe
Историята вече помни случай със самоподпалили се два тролейбуса с електроника на Киепе, довело да връщането на останалите здрави 25 бройки от цялата поръчка....


Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #41 on: 13.10.2018, 18:46:46 »
Продължава строителството на втората тролейбусна система в Турция, тази в град Шанлъурфа. След реконструкция на улиците, по които ще се движат тролейбусите, вече се изгражда и контактната мрежа. Първата линия, която ще бъде открита догодина, е с дължина 7,8 км. Доставен е и първият от общо 10 25-метрови 3-секционни тролейбуси. Първият етап от проекта струва 82 570 000 лири, което по сегашния курс е едва около 12 млн. евро. Предвижда се тролейбусната мрежа да се разшири на 3 етапа с още 3 линии, две с дължина по 16 км. и трета междуградска линия с дължина 38 км.



Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #42 on: 22.06.2019, 14:15:48 »
https://m.youtube.com/watch?v=qiB5h7v3szM
Видео за скоростния автобус в Истанбул.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #43 on: 04.09.2019, 20:41:18 »
Ето малко от градския транспорт в Анталия, Турция:

Трамваи:



Автобуси:





Имат си и BMC-та:   :arrow:



Снимките са от един приятел.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #44 on: 05.09.2019, 08:02:42 »
Не е само ВМС-то, и трамваи Дюваг си имаме, Кобри също....

Втората снимка кефи много, прорезът, който си е оставил водача в т. нар. челно панорамно стъкло е по-малък и от на танк или визьор на подводница....  :help:

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #45 on: 05.09.2019, 10:06:51 »
Е, поне няма да му блести слънцето в очите  8)

Мен лично много ме радват тасовете на автобуса от третата снимка, уникално красиви са, а у нас въобще не се срещат.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #46 on: 05.09.2019, 11:16:19 »
Принципно са забранени, излизат от габарита на ПС.
The Grand Tour

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #47 on: 28.03.2022, 14:06:11 »
В Анталия, в депо Varsak на 13.03 е пристигнал първия трамвай производство на Bozankaya. Новите трамваи ще работят на линия Т3 (Varsak - Müze). Предстоят тестове и пуск. По линия Т3 в момента работят само мотриси CAF Urbos 2. 
Любопитното е, че същия производител до колкото си спомням искаше да участва в една от поръчките за София. Като за сега е доставил мотриси в следните градове: 30 броя в Кайсери (Турция), 5 броя в Тимишоара (Румъния), 5 броя в Яш (Румъния). Една илюстративна снимка на такава мотриса от град Яш.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #48 on: 14.04.2023, 04:54:08 »
За Истанбул е писано по-назад, та мога да допълня малко. Картата за ГТ istanbulcart може да се закупи от всякакви магазинчета на цена от 6лири или от предназначените за зареждането й автомати с кеш пари, има ги на големите спирки, на всяка трамвайна.. С нея се пътува с всеки вид транспорт, включително влак, лифт, ферибот. Това е и най-евтината опция за кораб през Босфора :D. Една карта може да се ползва от няколко човека/група, като се маркира всяко влизане на спирка или в автобус (качване от първа врата).
IETT има интерграция с Гугъл мапс, та може да се планират маршрути, въпреки че забелязах липса на линии.  C moovit би било по-добре.
Релсовият транспорт е бърз и изолиран от автомобилния трафик, който си е целодневно натоварен. Трамвайната мрежа се разширява.
Миналата година са обновили подвижния състав на BRT (метробуса), с родно производство Otokar Kent XL и двойносъчленени Akia Metrobus. Сиви на цвят. За съжаление ги видях чак като си тръгвахме от града и не съм се возил или снимал.
Класическите автобуси всички са в жълта ливрея с бели тавани, има от всички турски производители и малка част останали стари Ситарота. Турските са същите ръжделници както тук.
Има две кръгови ретротрамвайни линии, T2 в европейската част, и Т3 в азиатската. Този Т3 си е по-скоро запазен с транспортна цел и мотрисите са обновени и потурчени с балатум и лепени стъкла, докато T2 е туристическа линия.





Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #49 on: 17.04.2023, 00:53:23 »
Ретротрамвайчето от пл. Таксим до тунелната кабелна железница кой номер е? Всички автобуси ли са турщини, няма ли ги Капасититата? Това на снимката мисля, че е Конекто, като тези, които бяха на 204. Цитарото е с маршрутен указател, издаден навън. Отзад се вижда някакъв двуетажен, вероятно китайски. Като ходех преди 15 години, имаше още един оператор, Ozel Halk, с автобуси в синьо, светлозелено и тъмнозелено, като тролея Кобра и част от старите Конекта на Карат-с при нас. Те имаха и унгарски двуетажни автобуси, както и Хюндай Аеро Сити. Най-неприятното беше, че билетите и картите на IETT не важаха в Ozel Halk и обратно. Сега има ли такива простотии? IETT имаха тогава много нови автобуси, но още повече бяха Икарусите.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #50 on: 17.04.2023, 07:32:16 »
Двуетажният е Кобра. Мислиш, ли че при такова производство на евтина автобусна конфекция ще тръгнат от Китай да внасят? Ситаро имаха, бяха в същата ливрея като на О 345 G, после ги пребоядисаха в сегашните цветове. Част от тях подариха на Сараево и може би още някъде, но явно са останали.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #51 on: 17.04.2023, 07:54:22 »
Да, зелените с оцветяване като 0-345 ги видях, но не мога да се сетя Цитаро ли бяха или Конекто.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #52 on: 17.04.2023, 08:15:30 »
А като се идва с влак от гара Халкали до центъра как се стига? Има ли в 5 сутринта от къде да се купят билети? Чета че новата гара била далеч от центъра.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #53 on: 17.04.2023, 08:19:51 »
Ретротрамвайчето от пл. Таксим до тунелната кабелна железница кой номер е? Всички автобуси ли са турщини, няма ли ги Капасититата? Това на снимката мисля, че е Конекто, като тези, които бяха на 204. Цитарото е с маршрутен указател, издаден навън. Отзад се вижда някакъв двуетажен, вероятно китайски. Като ходех преди 15 години, имаше още един оператор, Ozel Halk, с автобуси в синьо, светлозелено и тъмнозелено, като тролея Кобра и част от старите Конекта на Карат-с при нас. Те имаха и унгарски двуетажни автобуси, както и Хюндай Аеро Сити. Най-неприятното беше, че билетите и картите на IETT не важаха в Ozel Halk и обратно. Сега има ли такива простотии? IETT имаха тогава много нови автобуси, но още повече бяха Икарусите.
Т2.
Капасити има по BRT линията да. На снимката е съчленено Конекто, същото като каратските. На соло Ситаро се возих.

Двуетажни има БМЦ, Кобра, по туристическата линия пък са Акиа.


И частниците са под шапката на иетт, тикет системата е една.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #54 on: 17.04.2023, 09:01:16 »
А като се идва с влак от гара Халкали до центъра как се стига? Има ли в 5 сутринта от къде да се купят билети? Чета че новата гара била далеч от центъра.
Автомати има навсякъде, особено на такива огромни спирки. От там до центъра, с местния влак Marmaray се пътува. По-точно до Йеникапи терминала, откъдето може да се хване произволен автобус или трамвай Т1 до стария град или да се бъхта пеша. Зависи от крайната цел. Планирайте добре предварително, за да не се лутате.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #55 on: 17.04.2023, 11:51:43 »
Халкали
ХалкалЪ

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #56 on: 17.04.2023, 14:49:33 »
А като се идва с влак от гара Халкали до центъра как се стига? Има ли в 5 сутринта от къде да се купят билети? Чета че новата гара била далеч от центъра.

Преди 4-5 години съм ходил с влак от София до Истанбул и си спомням, че самият билет включваше трансфер с автобус от Халкалъ до гарата, до ковто стига и въпросния влак Мармарай близо до Капалъчарши. Не вярвам да се е променило това, така че питай. Иначе тогава се чудехме при положение, че има и влак, който си е редовна линия, защо не ползват него за трансфер, а автобус.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #57 on: 29.05.2023, 04:46:33 »
Две Жигули, една Дачия и Икарус в Истанбул.
« Last Edit: 17.12.2023, 19:14:18 by difian »
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #58 on: 17.12.2023, 18:01:53 »
Един поочукан Лейланд и Магирус Дойц в Истанбул.
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Турция
« Reply #59 on: 01.06.2024, 11:40:49 »
IETT са конвертирали дърто Ситаро в електрическо. Използван е електродвитател ZF CeTrax, който е разработен за ретрофит на конвенционални превозни средства. Батериите са литиевополимерни.
Огледалата за заменени с камери. При представянето на автобуса са съобщили, че сумата за преустройството е 250000 евро.
Дано да го ползват в реални условия и не изгори за една година.

Quote
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.