Author Topic: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)  (Read 169635 times)

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #680 on: 10.09.2023, 00:32:23 »
Ganz единствено са приели лиценза за сглобяването нищо не са измислили. Всичко по ел. инсталацията е швейцарско.
Абсолютно невярно. Чопърът, както и цялата останала част от електрооборудването, използвани в тези Икаруси си е изцяло тяхна разработка. Единсвено в прототипните версии са използвани тиристори произведени в СССР, които се оказват недостатъчно добри и в серийното производство слагат Сименс.
Ако швейцарците са били толкова добри по онова време, прототипите с BBC електроника са щели да влязат в масово производство, но както знаем това не се случва.
Ganz изпреварват времето и дори по - късни продукции на тролеи не могат да се похвалят с нещо близко до техния чопър. Пример са всички Ikarus 4**T с електрообордуване от Astra или Kiepe.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #681 on: 10.09.2023, 08:40:32 »
Ganz единствено са приели лиценза за сглобяването нищо не са измислили. Всичко по ел. инсталацията е швейцарско.
Това категорично не е вярно.

Тези тролейбуси ми харесваха доста, жалко че тях не ги запазиха, а дондуркат няколко икаруса пред разпад. Със сигурност от към комфорт тези бяха по-добри.
За какво да ги запазват, като последните няколко години с мъка ги закрепваха да се движат. Тресяха, трещяха, палиха се. Нямаше части за тях, потрошиха 20 000 лв за управляващи платки по поръчка, които не проработиха... Когато ги доставиха бяха хубави, но накрая си бяха за брак.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #682 on: 10.09.2023, 09:00:13 »
Хайде сега и двамата https://villamosok.hu/troli/ik-280-proto/e_index.html

In 1978 the Ikarus, in cooperation with the swiss factories BBC/Sécheron (Brown-Boweri & Cie AG (Baden) / Sécheron (Geneva)) produced two experimental trolleybuses. The body was made by Ikarus, the electric equippment by the BBC.
The Grand Tour

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #683 on: 10.09.2023, 11:45:24 »
Хайде сега и двамата https://villamosok.hu/troli/ik-280-proto/e_index.html

In 1978 the Ikarus, in cooperation with the swiss factories BBC/Sécheron (Brown-Boweri & Cie AG (Baden) / Sécheron (Geneva)) produced two experimental trolleybuses. The body was made by Ikarus, the electric equippment by the BBC.
И с това какво ни каза? Нищо. Единствено се разбира, че четеш избирателно.
Ganz правят революция с ел. спирането, използвайки чопъра, а не отделни части в електрообордуването, създаващи вихрови токове, както са направили от ВВС и други производители.
ВВС може и да са започнали 2 години по - рано в разработката си за чопър, но така и не достигат нивото на Ganz.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #684 on: 10.09.2023, 15:20:37 »
Това са два прототипа, които значително се различават от серийните с оборудване на Ganz. Най-малкото нямат рекуперация и електрическата спирачка е на съвсем различен принцип. Имало е прототипи и с оборудване на Kiepe и Hitachi.
« Last Edit: 10.09.2023, 15:40:26 by Sofia »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #685 on: 10.09.2023, 15:57:45 »
Като прототипа с оборудване на Kiepe е бил с контакторно управление, но с контактори с пневматичен, а не електромагнитен привод...
Единственото, което е странно като решение за уж революционното електрооборудване на Икарусите е, че не изхвърлена динамо-компресорната група, и заменена с нормален компресор и статичен преобразувател...
« Last Edit: 10.09.2023, 16:00:13 by mihailo »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Gräf & Stift GE 152 M18 /MAN/ (1801-1808)
« Reply #686 on: 10.09.2023, 21:31:12 »
Че дори и при така наречената модернизация, също не го направиха.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!