Author Topic: Трамвайна дискусия за периода 6.3.1999-24.3.2001.  (Read 8011 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Quote
А някой помни ли ремонт на трасето от вагон-ресторанта до Зап.Парк през 1999? Имам записки с брой коли на линия и 10 изобщо липсва в списъка
Или пък маршрут З.Парк-К.Величков-Орландовци...?


P.S.
11a се движи от лятото на 1999 до пролетта на 2000 вкл.

77 пък е до О.Купел от есента на 1999 до пролетта на 2000 вкл. Т.е. тогава той замества 4 и 11, заради реконструкцията по К.Величков.
5Т пък се движи през лятото на 2000 от Р.Паметник до О.Купел.
« Last Edit: 06.11.2019, 12:09:39 by mlk »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Да си припомним тези ценни кадри от пролетта на 1999.




6 от Мл.Театър:


И тм 10 май е през К.Величков и Скопие към Орландовци
« Last Edit: 06.11.2019, 17:34:48 by mlk »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Такъв завой никога не е имало.
Имаше . 1 И 7 се движеха по Екзарх Йосиф и Пиротска.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Ще го кажа и аз, точно там завиваха 1 ,4 и 7 . Това е първи етап от продължаванието на широкия трамвай в посока запад и първото отклонение на маршрута на 4 за Вазов. Този ремонт съвпадна с ремонта на Мария Луиза, кръстовището на халите беше заградено с ламарини. По онова време започнаха серията ремонти на Софиянски и първия беше на Мария Луиза . 1 и 7 ходеха и до Орландовци и до Журналист , и 6 беше до Орландовци и т.н. и т.н. Сещам се даже , че скоро и тука беше качена снимка точно от халите на това място, потърсете някъде.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Изрових една стара моя карта, на която са нанесени трамвайни маршрути. По различен начин са отбелязани различни периоди:

вижда се, че в основата са отбелязани отпреди 9 да отиде към Дървеница, а оградени - след като тръгва към Дървеница (6.3.1999).

Интресно е, обаче, каква е схемата с маршрутите, отбелязани в скоби. Направих специална карта за тази цел:


Явно е някакъв ремонт по М.Луиза, но предвид конфигурацията на 3, 4 и 7, може да се окаже, че е само на кръстовището при банята.

1. Орландовци-Обеля 2
2. Дървеница-н-з Надежда
3. Мл.Театър-пл.Св.Неделя-Алабин-Ал.Стамболийски-Зах.Фабрика
4. Иван Вазов-Св.Неделя-Женски пазар-О.Купел
7. Борово-Св.Неделя-Женски пазар-Пиротска-Зах.Фабрика
8. Люлин 5-Зап.Парк
20 и 22 не са отбелязани. Може да е мой пропуск, или да са били скъсени, заради ремонтни работи при Мл.Театър.

За капак на всичко, с молив съм отбелязал още един вариант, при който маршрутите са почти същите, но 7 си се движи до Надежда 3.

Някой помни ли такова нещо?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това на последната карта, но 7 до Надежда 3 би трябвало да е от ремонта на М. Луиза между Халите и Лъвов мост. 4 отпадна към Халите в момента, в който започна ремонта на Ботев между Възраждане и Сливница.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Ох, какво намерих!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Хайде, и още едно парче от пъзела се нареди: 17.7.2000:

Quote
Кметът Стефан Софиянски откри вчера ремонтирания участък от бул. "Сливница" - от ул. "Опълченска" до бул. "Константин Величков". Поправките са стрували на общината 11 млн. лева. От тази сряда или от събота ще затворим за ремонт бул. "Мария Луиза", каза Софиянски. Работници ще подменят цялата инфраструктура в участъка от Съдебната палата до Халите. Ремонтът ще продължи около два месеца. През това време по булеварда ще се движат само трамваите. До 30 септември ще приключи ремонта на моста на бул. "Борис III". След ремонт на ул. "Пиротска" ще бъде пуснат широколелсов трамвай, който от "Подуене" ще завърта по бул. "Константин Величков" и ще стига до депо "Красна поляна".

За денят на София - 17 септември, ще бъде открита официално и метростанция 7, която ще се казва "Сердика".

Разбира се, на 18.7.2000 излиза правилното съобщение:

Quote
Заради ремонта на кръстовището на бул. "Витоша" и ул. "Алабин" изцяло се спира движението от 4.30 ч. на 18 юли до 4.30 ч. на 25 юли. Движението се отклонява от "Алабин" надясно по бул. "Витоша" в посока пл. "Св. Неделя". Променя се частично маршрутът на трамвайни линии с номера 1, 6 и 7, както следва: N1 - ж. к. "Обеля 2"-кв. "Орландовци"; N6 - ж. к. "Обеля 2"-ул. "Скопие"-бул. "Александър Стамболийски"-кв. "Лозенец"; N7 - ул. "Бели Дунав"-бул. "Христо Ботев"-кв. "Лозенец". Разкрива се временна автобусна линия 7-ТМ с маршрут: ж. к. "Борово"-бул. "България"-ул. "Бяла черква"-бул. "Витоша"-бул. "Патриарх Евтимий"-бул. "Прага"-бул. "Пенчо Славейков" и по бул. "Витоша" по маршрута двупосочно.

към 7.8.2000

Quote
Стефан Софиянски и заместниците му нагледаха строителните площадки по булевардите "Димитър Несторов", Мария Луиза", "Пиротска", "Тодор Александров" /бивш "Найчо Цанов"/ и метростанция "Сердика" до Булбанк.

П.С. Някой помни ли, дали след 25.7 действително възстановяват трамваите, или ги спират?
Ако се гледат горните съобщения, сякаш е така, но на 16.9 обяваяват, че съ възстановяват маршрутите на 1, 2, 6, 7 и т.н., т.е. би трябвало да са били променени преди това.
« Last Edit: 11.11.2019, 19:45:56 by mlk »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Напоследък само аз пиша в темата, но все пак става нещо като архив, така че, нека седи информацията.
Допълвам с таблица, за която всякакви коментари и корекции са добре дошли.

На 3 и 22 нарочно са оставени празни места, защото маршрутите са свързани с други ремонти и не ми се искаше да усложнявам таблицата допълнително.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Качвам схема, базирана на снимките от пролетта на 1999г.
Някой спомня ли си точно такава междинна конфигурация?

Характерното е, че 14 все още не е открита, 2 е скъсен до Журналист, 9 е до Дървеница, но 12 ВСЕ ОЩЕ е от Илиянци до Хладилника (по М.Луиза !!!). Също така, липсва 19.
В другата част имаме 4 до Лозенец и 6 по Пиротска до Мл.Театър, но това вече го обсъждахме.
Очевидно, липсата на транспорт по Ботев е заради ремонта там, или поне заради строежа на метрото в тази част.

Предполагам, че това е междинна конфигурация, която е в сила, преди пускането на 14, но всякакви допълнения са добре дошли.
« Last Edit: 19.11.2019, 18:51:05 by mlk »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Очевидно 14 я разкриват при пускането на 12 по Ботев.
12 се движи с 700М.
19 нормално да я няма. Както писах докато трае ремонта на Ботев тя е закрита.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Очевидно 14 я разкриват при пускането на 12 по Ботев.
12 се движи с 700М.
19 нормално да я няма. Както писах докато трае ремонта на Ботев тя е закрита.

Ок, това го приемам като потвърждение за валидността на схемата :) Явно официалните записки за датата 6.3.99 не казват цялата истина. 14 и 19 мисля, че ги откриха заедно и даже имаха еднакви делнични разстановки - 8-6-8-4 при курс 92 минути.
Сегс остава да изровим и месеца, в който възстановяват движението и ги пускат.

С пускането, 4 отива към н-з Надежда, а 3 мисля, че още няколко месеца (или седмици) остана до Мл.Театър,  преди да затворят за широкия трамвай до Опълченска. Тогава 3 тръгва към Орландовци,  вместо 10, който би трябвало да е закрит тогава, заради започналия ремонт на К.Величков,  когато 4 и 11 са пренасочени и тръгват от Зап.Парк.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Малко информация по темата:

Quote
за Журналист:
Последна спирка на TM14 от 01.06.2000 до 24.04.2001.

за Дървеница:
Тук обръща тм.9 (с T6A2B) от пролетта на 1999 до 01.06.2000. Преди това се движат 19 и 2 до Дървеница.
Когато тм.9 се движи дотам, 2 върти на Журналист. За кратко се движи тм.10 (отново с T6A2)
от Август до 17.09.2000 до Дървеница.

Датата 1.6.2000 мога да кажа, че е 99% сигурна.
Радва ме и потвърждението, че 10 се движи до Дървеница тогава.
Това "пролетта на 1999" вероятно е действително 6.3.1999, въпреки че още търся точен цитат.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Мисля, че е време за резюме по темата открай докрай. Всякви отзиви, уточнения и корекции са добре дошли.

1. Преди началото на ремонта на бул. Хр.Ботев между пл.Възраждане и бул.Сливница, имаме класическите маршрути с 2 и 19 до Дървеница, 12 от Илиянци по Ботев през пл.Журналист до Хладилника, 3 и 4 до Мл.Театър, и т.н.

2. От 6.3.1999 Ботев е затворен за движение. Промените са:
   - 19 е закрит, 2 е скъсен до Журналист, а 9 от Хладилника при пл.Македония завива към Дървеница (с Т6А2). 12 минава по М.Луиза.
   - 6 и 4 си разменят местата - 6 след н-з Надежда минава по Пиротска до Мл.Театър, а 4 от пл.Възраждане поема към Лозенец.
   - 10 пък минава през К.Величков, а 8 е подсилен (от 14-11-14-5 на едно по-старо разписание 18-12-18-6 от 1993 година)
   - 1, 3, 5, 7, 11, 20 и 22 запазват маршрутите си.

3. Някъде около 10.4.1999 се извършва някакъв ремонт по М.Луиза. (Възможно е той да е само на кръстовището при Халите) [RADOCVET: Не е на кръстовището на Халите, тъй като само няколко месеца по-късно то ще бъде затворено за реконструкция], защото е кратък.
   По време на ремонта, 1, 7 и 12 минават през Женски Пазар и по Пиротска.
   
4. Малко по-късно, участъкът между Сливница и Пиротска е готов. Този между Пиротска и Възраждане, въпреки че е по-къс, не е готов, понеже там се строи метрото. За няколко дни бяха спрени трамваите и на кръстовището на Ботев и Пиротска, RADOCVET: Кръстовището на Ботев/Пиротска бе проходимо за тм 3, но горе-долу около месец преди пуска на отсечката към Гарата го затвориха за реконструкция.  за да се положи предварително трирелсовата част. Предполагам, че това се случи точно при приключването на участъка, но не съм на 100% сигурен.

5. След възстановяването на движението през кръстовището, 3 продължава да се движи до Мл.Театър. Най-вероятният маршрут на тм.6 след отварянето на Ботев към Сливница е Обеля-К.Величков-Пиротска-Ц.Гара-Орландовци. Алтернативен, но по-малко вероятен е Обеля-Ц.Гара-Пиротска-Зах.Фабрика (или Зап.Парк). Споменавам го, само защото имам някакви мъгляви спомени за такъв маршрут.

6. При окончателното пускане на Ботев (което вероятно е преди юли), 12 се възстановява по Ботев, но скъсен до Журналист. Причината е, че се открива линия 14 от н-з Надежда по М.Луиза през Журналист до Хладилника. 4 тръгва от О.Купел по Ботев до н-з Надежда, 6 отново от Лозенец до Обеля 2, а 10 по класическия си маршрут от Зап.Парк по Ботев до Орландовци.
Актуализирано към 04/24: При пускането на Ботев, което е преди юли, 4 тръгва от О.Купел по Ботев до н-з Надежда, 6 отново от Лозенец до Обеля 2, а 10 по класическия си маршрут от Зап.Парк по Ботев до Орландовци. В последствие, преди октомври тм.12 е скъсен до Журналист и се открива 14 от н-з Надежда по М.Луиза през Журналист до Хладилника. Възстановен е и 19 от Н.Петков до София-север.

7. По това време (през втората половина на 1999г.) се включва и началото на ремонта за полагане на трирелсов път от Ал.Стамболийски до депо Красна Поляна. Тогава 4 и 11 въртят на Зап.Парк, а 10 е закрит. Подозирам, че началното на ремонта е свързан и с началото на преустройството към нормалнорелсов път между Ботев и Мл.Театър (започнато преди октомври) и 3 директно поема маршрута на временно закрития 10 между Пиротска по Ботев към Орландовци. За съжаление, не съм напълно сигурен. RADOCVET: За около 2 седмици бе затворено кръстовището на Халите за реконструкция - смяна на кръстовка и премахване на кривата към Св. Неделя. 1 и 7 по Ботев 2 май беше закрит.

8. През ноември затварят частта от Опълченска ул.Странджа до Ботев, за да се положи и липсващата част от трирелсовия път. Тогава 3 остава от Зах.Фабрика до Орландовци, но вече по Стамболийски.

9. На 5.12.1999 откриват трасето до м-с Опълченска. 3 е възстановен по Пиротска, а 20 и 22 са удължени до метрото.

10. Около 30.4.2000 година е готово трасето до депо Кр.Поляна (без ухото) и 4 и 11 са възстановени. 11 по класическия си маршрут, а 4 е по този отпреди ремонта - О.Купел-н-з Надежда. 10 също е възстановен, но от Зап.Парк до Съд.Палата.

11. От 1.6.2000 след доставката на трамваи Т6А2-СФ, вече има достатъчно налични чешки трамваи и линия 2 се възстановява до Дървеница, а 9 до н-з Надежда. 14 се налага да се скъси от Хладилника само до пл.Журналист.

12. От около 1.7.2000 затварят Ц.Борис заради пробива Гешов и 5 и 19 са временно закрити. Вероятно 4 е удължен до Княжево.

13. (нова) От 18.7 до 25.7 трамвай 1 се движи от Орландовци до Обеля 2, 7 е по Ботев до Лозенец, а 6 заобикаля по Стамболийски. Тогава слагат релсите за завой от Съд.Палата по Витошка към НДК. Промяна за линия 12 не е обявена, но вероятно се е движела по М.Луиза.

13а. В края на юли или в началото на август (но преди 12.8) се затваря М.Луиза за ремонт и много маршрути са променени:
   - 1 и 7 се движат по Ботев
   - 2 и 6 са по неизвестни маршрути. Вероятно 2 е закрит или е по Ботев, а 6 си остава Обеля 2-Лозенец.
   - 10 е удължен от Зап.Парк по Алабин до Дървеница.
   
14. На 12.8.2000 започва и реконструкцията на К.Величков от Ал.Стамболийски до Сливница. Промените пак са много:
   - 2 става Орландовци-Илиянци
   - 3 става Орландовци-Ботев-Стамболийски-Зап.Парк
   - 4 става Княжево-Стамболийски-Лозенец
   - 6 става Обеля 2-Ц.Гара-Орландовци
   - 11 се закрива
   - 19 става Съд.Палата-Ботев-гара София-север.

RADOCVET: Някъде в този период започва и ремонта по Пиротска между Странджа и К. Величков. Той приключва някъде преди зимата (ноември) и се пуска 22А с 4412.
   
15. За началото на учебната година, от 16.9.2000 са възстановени множество маршрути:
   - 1 и 7 са отново по М.Луиза, а 6 отново до Лозенец
   - 2 е възстановен до Дървеница, а 10 скъсен от Зап.Парк до Журналист.
   - 5 и 19 са възстановени, а 4 е закрит, тъй като 11 поема маршрута - Княжево-Стамболийски-Ботев-Илиянци
   
16. Вероятно на 7.10.2000 тм.3 е възстановен до Зах.Фабрика. Възможно е и тогава да е пусната линия 22а.

17. На 10.11.2000 затварят за ремонт кръстовището на Ал.Стамболийски и К.Величков. Отново има доста промени:
   - 3 се движи от З.Фабрика през Скопие до Орландовци
   - 4 се движи от Княжево до Кр.Поляна
   - 8 и 10 са закрити
   - 11 е скъсен от Илиянци до Зах.Фабрика
   
18. Преди края на 2000г., кръстовището е готово и 8 тръгва по ужасния маршрут до Зах.Фабрика. 3 и 10 се разменят крайните спирки и стават съответно Зах.Фабрика-Съд.Палата и Зап.Парк-Орландовци. 4 пак се движи от О.Купел до н-з Надежда, а 11 по класическия си маршрут.

19. От 8.3.2001 до 23.3.2001 се строи обръщалото за 22 в депо Кр.Поляна и по това време 4 отново е закрит, а 11 се движи от депо Кр.Поляна до Илиянци.

20. От 24.3.2001 тръгва 22 до Кр.Поляна, с което приключва дългата 2 години ремонтна одисея.
« Last Edit: 29.04.2024, 03:57:43 by mlk »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По т. 3: Не е на кръстовището на Халите, тъй като само няколко месеца по-късно то ще бъде затворено за реконструкция.

По т. 4: Кръстовището на Ботев/Пиротска бе проходимо за тм 3, но горе-долу около месец преди пуска на отсечката към Гарата го затвориха за реконструкция.

По т. 5: Пускането на кръстовището на Ботев/Пиротска и Ботев към Гарата стана по едно също време.

По т. 7: За около 2 седмици бе затворено кръстовището на Халите за реконструкция - смяна на кръстовка и премахване на кривата към Св. Неделя. 1 и 7 по Ботев 2 май беше закрит.

По т. 8: Ремонтираха Пиротска от Ботев до Странджа само. В следващият ремонт подмениха релсите между Странджа и К. Величков. В същия

По т. 14: Някъде в този период започна и ремонта по Пиротска между Странджа и К. Величков. Той приключи някъде преди зимата (ноември) и се пусна 22А с 4412.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Благодаря! Отбелязах корекциите в текста. Ако си припомниш още нещо, ще го добавя и него :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Беше голям качамак . Трябва да се търсят сведения за маршрутите.