Мисля, че е време за резюме по темата открай докрай. Всякви отзиви, уточнения и корекции са добре дошли.
1. Преди началото на ремонта на бул. Хр.Ботев между пл.Възраждане и бул.Сливница, имаме класическите маршрути с 2 и 19 до Дървеница, 12 от Илиянци по Ботев през пл.Журналист до Хладилника, 3 и 4 до Мл.Театър, и т.н.
2. От 6.3.1999 Ботев е затворен за движение. Промените са:
- 19 е закрит, 2 е скъсен до Журналист, а 9 от Хладилника при пл.Македония завива към Дървеница (с Т6А2). 12 минава по М.Луиза.
- 6 и 4 си разменят местата - 6 след н-з Надежда минава по Пиротска до Мл.Театър, а 4 от пл.Възраждане поема към Лозенец.
- 10 пък минава през К.Величков, а 8 е подсилен (от 14-11-14-5 на едно по-старо разписание 18-12-18-6 от 1993 година)
- 1, 3, 5, 7, 11, 20 и 22 запазват маршрутите си.
3. Някъде около 10.4.1999 се извършва някакъв ремонт по М.Луиза. (
Възможно е той да е само на кръстовището при Халите) [RADOCVET:
Не е на кръстовището на Халите, тъй като само няколко месеца по-късно то ще бъде затворено за реконструкция], защото е кратък.
По време на ремонта, 1, 7 и 12 минават през Женски Пазар и по Пиротска.
4. Малко по-късно, участъкът между Сливница и Пиротска е готов. Този между Пиротска и Възраждане, въпреки че е по-къс, не е готов, понеже там се строи метрото.
За няколко дни бяха спрени трамваите и на кръстовището на Ботев и Пиротска, RADOCVET:
Кръстовището на Ботев/Пиротска бе проходимо за тм 3, но горе-долу около месец преди пуска на отсечката към Гарата го затвориха за реконструкция. за да се положи предварително трирелсовата част. Предполагам, че това се случи точно при приключването на участъка, но не съм на 100% сигурен.
5. След възстановяването на движението през кръстовището, 3 продължава да се движи до Мл.Театър. Най-вероятният маршрут на тм.6 след отварянето на Ботев към Сливница е Обеля-К.Величков-Пиротска-Ц.Гара-Орландовци. Алтернативен, но по-малко вероятен е Обеля-Ц.Гара-Пиротска-Зах.Фабрика (или Зап.Парк). Споменавам го, само защото имам някакви мъгляви спомени за такъв маршрут.
6. При окончателното пускане на Ботев (което вероятно е преди юли), 12 се възстановява по Ботев, но скъсен до Журналист. Причината е, че се открива линия 14 от н-з Надежда по М.Луиза през Журналист до Хладилника. 4 тръгва от О.Купел по Ботев до н-з Надежда, 6 отново от Лозенец до Обеля 2, а 10 по класическия си маршрут от Зап.Парк по Ботев до Орландовци.Актуализирано към 04/24: При пускането на Ботев, което е
преди юли, 4 тръгва от О.Купел по Ботев до н-з Надежда, 6 отново от Лозенец до Обеля 2, а 10 по класическия си маршрут от Зап.Парк по Ботев до Орландовци.
В последствие, преди октомври тм.12 е скъсен до Журналист и се открива 14 от н-з Надежда по М.Луиза през Журналист до Хладилника. Възстановен е и 19 от Н.Петков до София-север.
7. По това време (през втората половина на 1999г.) се включва и началото на ремонта за полагане на трирелсов път от Ал.Стамболийски до депо Красна Поляна. Тогава 4 и 11 въртят на Зап.Парк, а 10 е закрит. Подозирам, че началното на ремонта е свързан и с началото на преустройството към нормалнорелсов път между Ботев и Мл.Театър (започнато преди октомври) и 3 директно поема маршрута на временно закрития 10 между Пиротска по Ботев към Орландовци. За съжаление, не съм напълно сигурен. RADOCVET:
За около 2 седмици бе затворено кръстовището на Халите за реконструкция - смяна на кръстовка и премахване на кривата към Св. Неделя. 1 и 7 по Ботев 2 май беше закрит.8. През ноември затварят частта от
Опълченска ул.Странджа до Ботев, за да се положи и липсващата част от трирелсовия път. Тогава 3 остава от Зах.Фабрика до Орландовци, но вече по Стамболийски.
9. На 5.12.1999 откриват трасето до м-с Опълченска. 3 е възстановен по Пиротска, а 20 и 22 са удължени до метрото.
10. Около 30.4.2000 година е готово трасето до депо Кр.Поляна (без ухото) и 4 и 11 са възстановени. 11 по класическия си маршрут, а 4 е по този отпреди ремонта - О.Купел-н-з Надежда. 10 също е възстановен, но от Зап.Парк до Съд.Палата.
11. От 1.6.2000 след доставката на трамваи Т6А2-СФ, вече има достатъчно налични чешки трамваи и линия 2 се възстановява до Дървеница, а 9 до н-з Надежда. 14 се налага да се скъси от Хладилника само до пл.Журналист.
12. От около 1.7.2000 затварят Ц.Борис заради пробива Гешов и 5 и 19 са временно закрити. Вероятно 4 е удължен до Княжево.
13. (нова) От 18.7 до 25.7 трамвай 1 се движи от Орландовци до Обеля 2, 7 е по Ботев до Лозенец, а 6 заобикаля по Стамболийски. Тогава слагат релсите за завой от Съд.Палата по Витошка към НДК. Промяна за линия 12 не е обявена, но вероятно се е движела по М.Луиза.
13а. В края на юли или в началото на август (но преди 12.
се затваря М.Луиза за ремонт и много маршрути са променени:
- 1 и 7 се движат по Ботев
- 2 и 6 са по неизвестни маршрути. Вероятно 2 е закрит или е по Ботев, а 6 си остава Обеля 2-Лозенец.
- 10 е удължен от Зап.Парк по Алабин до Дървеница.
14. На 12.8.2000 започва и реконструкцията на К.Величков от Ал.Стамболийски до Сливница. Промените пак са много:
- 2 става Орландовци-Илиянци
- 3 става Орландовци-Ботев-Стамболийски-Зап.Парк
- 4 става Княжево-Стамболийски-Лозенец
- 6 става Обеля 2-Ц.Гара-Орландовци
- 11 се закрива
- 19 става Съд.Палата-Ботев-гара София-север.
RADOCVET:
Някъде в този период започва и ремонта по Пиротска между Странджа и К. Величков. Той приключва някъде преди зимата (ноември) и се пуска 22А с 4412. 15. За началото на учебната година, от 16.9.2000 са възстановени множество маршрути:
- 1 и 7 са отново по М.Луиза, а 6 отново до Лозенец
- 2 е възстановен до Дървеница, а 10 скъсен от Зап.Парк до Журналист.
- 5 и 19 са възстановени, а 4 е закрит, тъй като 11 поема маршрута - Княжево-Стамболийски-Ботев-Илиянци
16. Вероятно на 7.10.2000 тм.3 е възстановен до Зах.Фабрика. Възможно е и тогава да е пусната линия 22а.
17. На 10.11.2000 затварят за ремонт кръстовището на Ал.Стамболийски и К.Величков. Отново има доста промени:
- 3 се движи от З.Фабрика през Скопие до Орландовци
- 4 се движи от Княжево до Кр.Поляна
- 8 и 10 са закрити
- 11 е скъсен от Илиянци до Зах.Фабрика
18. Преди края на 2000г., кръстовището е готово и 8 тръгва по ужасния маршрут до Зах.Фабрика. 3 и 10 се разменят крайните спирки и стават съответно Зах.Фабрика-Съд.Палата и Зап.Парк-Орландовци. 4 пак се движи от О.Купел до н-з Надежда, а 11 по класическия си маршрут.
19. От 8.3.2001 до 23.3.2001 се строи обръщалото за 22 в депо Кр.Поляна и по това време 4 отново е закрит, а 11 се движи от депо Кр.Поляна до Илиянци.
20. От 24.3.2001 тръгва 22 до Кр.Поляна, с което приключва дългата 2 години ремонтна одисея.