Author Topic: Градският и ЖП транспорт в Португалия(вкл. о-в Мадейра и Азорски о-ви)  (Read 713 times)

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Цяла автобусна линия в Лисабон, ще се обслужва от автобуси, които използват био дизел от отработено хранително олио. Проект разработен от местна научна организация, Финансовия механизъм на ЕИП и Норвежки финансов механизъм заедно с Община Лисабон. Преди години, но по друга линия в града, са се пуснали автобуси работещи със същото гориво.


https://sicnoticias.pt/pais/2024-05-27-autocarros-794-da-carris-comecaram-a-circular-com-energia-de-oleo-alimentar-usado-3c81c5d9?utm_campaign=later-linkinbio-sicnoticias&utm_content=later-43276058&utm_medium=social&utm_source=linkin.bio

https://lisboaparapessoas.pt/en/2024/05/28/carris-794-biodiesel-oleo-alimentar-usado-beato-biobus/



Една интересна иновация. Би ли имала почва и у нас?


« Last Edit: 29.05.2024, 07:42:30 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Източниците на био горива са ограничени и подобни автобуси биха могли да обслужват максимум няколко линии от градския транспорт.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Източниците на био горива са ограничени и подобни автобуси биха могли да обслужват максимум няколко линии от градския транспорт.  :rolleyes:
И все пак, всеки ресторант, всяка дюнерджийница, баничарница дори (които предлагат мекици, понички, пържени филийки "джиджи-папа") е потенциален източник, стига да се навият (да им предложат приемлива изкупна цена на литър). Друг е въпросът, че имат практиката да сменят рядко олиото, за да им излиза по-евтино и да пържат в едно и също 100 порции. Но пък ако цената е добра, биха се отказали от тази крайно нездравословна практика. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Не съм запознат дали това олио може да гори като нафта, но готварското за съжаление не може... Къде по екологично гориво от метана? Просто ще се събират хранителни (биологични) отпадъци. Трябва да се търсят алтернативи на нефта и неговите производни
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Олиото се преработва - прави се трансестерификация.  :)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Глупости на търкалета. Рейс да гори олио означава все едно да гори масло - като Вартбурга и Трабантчето. А бъдете сигурни, че олиото дори и в най-скъпите и елитни ресторанти НИКОГА не се хвърля - ползва се до пълно изчерпване на количествата. От конденз от олио навремето се беше подпалил столът на "Софийския" ("мензата").
По рейс и по жена не се тича!