Author Topic: Относно ефективността на ел. транспорта  (Read 33952 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Относно ЗиУ-тата. Не знам колко сте пътували с такива, но аз лично не съм останал с чак толкова пък лоши впечатления от тях. Пътувал съм с тях в няколко наши града. За рязкото тръгване-наистина по-рязко тръгват, ама чак пък толкова, че да не можеш да се държиш.
За комфорта-ами не са лоши, седалките са меки, широки, не са завряни една в друга,или накачулени една високо, друга на ниско, има място и багажа къде да си сложиш, и достатъчно място за разминаване. Изработката на салона изглежда качествена. Всмисъл, че не съм видял много да хлопат и да дрънчат плоскости, да се клатят седалки, да затискат плоскости с вестници и тн. Има достатъчно места и за седящи и за правостоящи и за багаж.
За отоплението и вентилацията. Както бе споменато, имат добра вентилация, наистина лятото греят, но не ми е направило впечатление, да е чак пък много по-горещо от друго превозно средство без климатик. Зимата обаче са много топли, в това се убедих по-миналата зима при едно пътуване в ЗиУ. Отоплението е по цялата дължина на салона, не само отделни калорифери.
За шума-ако са добре звукоизолирани, не са по-шумни от Икарус например, вижте тези в Плевен дали са шумни.
За управлението-ами преди 41 години с какво управление искате да го направят? С IGBT компоненти ли :D  Много ясно, че ще е с контакторно. Не е вярно, че не е имало иновации, аз доколкото знам ЗиУ 9 се произвежда и с модерно оборудване, с тиристорно управление. В Пазарджик например имат такова ЗиУ, произведено преди няколко години. Оборудване и електроника, предполагам, че по желание на клиента могат да ти сложат каквото искаш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За началото на 70-те години контакторното управление е нормално, но ЗИУ се произвеждат с такова и до днес, до края на 90-те годити практически всички произведени тролейбуси са с контакторно, което е недопустимо разхищение на енергия. Дори кошниците в Пазарджик са с контакторно управление. Вентилацията е зле - няма нито един вентилатор в салона, от соц возилата само шкода 14/15тр имат нормална принудителна вентилация. ЗИУ винаги са по-шумни от Икарус - звуците от релета и контактори при ускоряване и забавяне се чуват ясно и шумоизолацията не помага особено. Друг сериозен минус е друсането - окачването има носещи ресори не е изцяло пневматично с реактивни щанги. :( Недостатък е и тясната предна врата, нищо не пречеше панела с контактори да е под кабината на водача или от другата страна.  :(  Няма оправдание и разположението на пусково-спирачните съпротивления под пода, още от 60-те години шкода 9тр са с изнесени на покрива съпротивления с цел по-висока противопожарна и електробезопасност. :(
« Last Edit: 19.07.2011, 08:37:12 by V.Peichev »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
За комфорта-ами не са лоши, седалките са меки, широки, не са завряни една в друга, или накачулени една високо, друга на ниско, има място и багажа къде да си сложиш, и достатъчно място за разминаване.
Да допълня, че това не е вярно, има седалки на различни нива, въпреки че това за мен не е проблем.
Второ, ако не ме лъже паметта компановката на салона е с място за правостоящи срещу трета врата и два реда двойни седалки напред, т.е. налице са тесните пътеки, заради които в една друга тема се плюе по 305-иците и се възхваляват Икарус-ите. Просто призовавам, да се мери с еднакъв аршин.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Седалките около колелата са леко повдигнати все пак височината на пода е 82см около 10см по-малко от Икарус. Можело е спокойно подът да се понижи до около 75см без проблем както е при шкода 14/15тр със същият водещ мост.  :) Компоновката е с два реда двойни седалки около колелата, там и без това не е възможно удобно място за правостоящи.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Малко се изместихме от заглавието, все пак е за ефективността, а не за ергономията.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Ти водиш разговорът  :) Що се отнася до ефективността, тя при ЗиУ-9 отсъства  :D
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
При ЗиУ-9 всяка прилика с тролейбус е случайна.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ето къде е истината: http://it.dir.bg/news.php?id=9084460
Считам, че след не повече от 20 години тролеите с пръти ще бъдат спомен.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Много хубава новина. Дали ще е приложима при електробусовете предстои да видим, само преди няколко месеца разсъждавахме по темата и заключихме, че за градски нужди ККМ и токоснемателите са без алтернатива. В статията нищо не пише за разходите.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
То преди 20 години радиотелефони от 40-50 грама бяха немислими, но технологиите напреднаха и те станаха масови.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Quote
Някои вече си правят електромобили сами
 
09/05/2012 - 20:39 ч.
Високите цени на горивата провокираха изобретателския дух на двама братя от Благоевград. Благодарение на творението си, те изминават 100 км с автомобил срещу 2 лв.
Методи и Владимир Гемеджийски взели двигателя от електрокар и го сложили в старата си кола.
„Маха се обикновеният двигател и се слага електрически на негово място. И още един контролер, който се слага за управление на газта, за оборотите на двигателя и акумулатор за енергията", обясни Методи.
Изобретателите мислили върху идеята години наред. Методи и Владимир вече са изминали около 200 км със старата кола и това им е струвало само 3,50 лв. Електомобилът е на батерии, които се зареждат с напрежение 220 волта.
Включва се в един обикновен контакт и се зарежда, като зареждането е от 4 до 8 часа на батерия, в зависимост от това, колко е захабена или изтощена.
Електромобилът развива до 80 км в час.
Репортер: Розалина Стоилова
Има и видео - http://www.novatv.bg/news/view/2012/05/09/30346/%D0%9D%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D0%B8-%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%B8/
Страхотна кочина  :D  и с тия два акумулатора от камион сигурно пробега до зареждане е около 20км. Трябвало е и малко да я олекотят, но все пак похвално  :fan:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Доклад-анализ относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България.
http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/Doklad_Trolleys_final_AD.pdf

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
То докладчето и осмокласник за една седмица ровене в нета ще го направи. Колко ли пари са похарчени за него?
Иначе - нищо конкретно - нито относно ККМ, нито относно препоръки за определени градове за внедряване на тролейбусния транспорт, нито нищо...
храна за мозък - http://www.banitza.net/