Author Topic: Градският транспорт във Великобритания  (Read 72755 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Няма база за сравнение между България и Обединеното кралство. Там климатът не предполага редовно да има сняг и да се налага такъв транспортен блокаж. При нашият климат е нормално да се чисти, да се кара със зимни гуми и да мрънкат хората като не е почистено. Те и в Южна Франция се радват на снега и нямат претенции към общинските власти за състоянието на пътищата и транспорта, ама там това не е ежедневие, а атракция, която се проявява през 10-тина години. Иначе хубави снимки :)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Няколко снимки от снежен Глазгоу, където невиждани в последните години снеговалежи, придружени със силни ветрове, блокираха транспорта. Обработват се само магистралите и първокласните пътища. Улиците в града и тротоарите не се почистват, но хората проявяват разбиране и се придвижват внимателно. Всички училища са затворени. Още от сутринта автобусите на фирма McGill не се движат. Влаковете също спряха. В късния следобед най-големият транспортен оператор в града First също обяви, че спира автобусите си. Удивен съм обаче от реакцията на пътниците в социалните мрежи. Вместо типичните за България недоволство, мрънкане и клетви, хората благодарят на фирмата и служителите ѝ за тяхната работа, пожелавайки на шофьорите безопасно прибиране вкъщи. Някои даже обвиняват фирмата, че е закъсняла с решението си и е изложила шофьорите си на риск. Колко по-напред щеше да бъде България, ако имахме поне 1/10 от човещината на шотландците. Копирам няколко коментара, за да добиете представа.


И това като се има предвид, че шотландците са "габровците" на Европа  :crazy:
Нация от лошо гледащи директори

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Една снимка от Лемингтън Спа от днес :)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Необичайно слънчевото време в Англия :)






Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Няколко снимки от Редич:

Scania OmniLink




Alexander Dennis E20D


И една от Бирмингам :)

Volvo B7RLE

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Придвижването между лондонските летища се оказа....цяло приключение. Примерно между Гетуик и Станстед - директният автобус е през два-три часа и пътува поне три, а с влак/метро се правят две смени - Гетуик Експрес, метро, Станстед Експрес, въпреки че това определено е по-бързият начин. И цените са адски солени - автобусът е поне 30 паунда на човек, а влакът/метрото - между 40 и 50 според случая....Иначе и двете летища имат автоматизирани транспортни системи без оператор и с гуми. На Гетуик - между двата терминала, а на Станстед - между гейтовете.
« Last Edit: 06.12.2018, 23:56:04 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
На 13-ти юни, като подарък за рожденния ден трябваше да се разкарвам до Станстед, а през малкото свободно време отскочих до Лондон. Общо взето, подобно на споменатото от предния пост- невероятна скъпотия, като цени. Но определено отстъпва откъм организация. Не случих на единно приложение за обществения транспорт. Всичко е прекалено частно, подобно на 90те в България. Всеки частник сам си знае кога му минават превозните средства, сам си продава билетите и тн. Особено за междуселищните превози откъм информация не ми беше удобно. Като за пример ще дам Германия, където приложението на държавните железници става за пътеводител за градския транспорт и може да даде възможните връзки между всяка точка в страната. Нямах много време да се разходя за да събера повече впечатления. На самото летище Станстед ми трябваше локален автобус (2 линии ми вършеха работа), които не се обслужваха по написаното разписание на сектора. Нямаше общо място за информация, карта или схема. Всеки превозвач сам си беше накичил табели, схеми и разписания по секторите.
Станстед Експрес беше приличен. На касата където продаваха билети за него успях да намеря нещо, което иначе е познато в останали европейски държави- карта за цял ден. Не беше евтина, но поне удобно нещо. От тамошната каса също не можаха да ме насочат за някакъв електронен пътеводител, но ме насочиха да ползвам Google Maps. Факт е, че имам лична преднамереност към Великобритания, но определено откъм обществен транспорт нещо не успях да се впечатля. Самият Лондон ми се стори доста мизерен, но обяснимо предвид колко е нагъчкан и от това натоварен. Много неудобно за метрото и влаковете е маркирането на билет на влизане и излизане от гарата/станцията, от което нещо ми се губи смисълът. Самото влизане и излизане от метростанция понякога отнема доста време...
Ето и няколко снимки от деня:



Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Go North East са се сдобили с десетина електрически автобуса Yutong Voltra E10, които ще се движат в Нюкасъл по линии 53 и 54.


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Лондон ще замени хибридните нови обли Руутмастъри от времето на кметуването на Борис Джонсън с двуетажни китайски електрички BYD.
По рейс и по жена не се тича!