Author Topic: Електродвигатели, принципи на работа и управление на тролейбусите  (Read 15659 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ето снимка на тягов двигател:

Електродвигателя за тролей не е по-различен като форма от стандартен електромотор за постоянен ток, просто е по-голям.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Мерси за помощта и сравнението ;)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
А при движение от диференциал или лагери и много по-малко от самия мотор. При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо, помощен мотор и компресор. При 26Тр този шум го няма защото вместо динамо се използва статичен преобразувател, а компресорът е винтов и работи само когато налягането на въздуха в резервоара падне. Освен това е безшумен и трудно може да се долови звук от работата му.
Тука ще имам малко нужда от изяснения, защото много не ми е ясно и не съм запознат с тези детайли.

При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо, помощен мотор и компресор.
За какво служи помощния двигател ? Има ли на всички тролейбуси ?

При Икаруса в покой се чува помощната група - динамо
А пък динамото за какво служи ? И кои тролейбуси имат динамо ? Да не би да по-старите като Ikarusите, ЗИУ, DAC Чавдар, Škoda 9Tr и 14Tr ?

При 26Тр този шум го няма защото вместо динамо се използва статичен преобразувател
А пък статичния преобразувател и той ли служи за същото нещо като динамото ? Но все пак предполагам, че работи по друг начин. Това да не би да го имат по-новите тролейбуси с асинхронен електродвигател като например Škoda 26Tr и 27Tr, също както и новите Чешки SORове които дойдоха в Русе и Сливен ?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Помощният двигател е просто "динамо". Има агрегати, които не може да се захранят с 600V= от конт. мрежа. Компресор, хидроусилвател, врати осветление, зареждане на батерии. Ползвало се е динамо, защото е било по-евтино и защото техниката не е била толкова напреднала. Т6А2 и Т6Б5 са със статичен преобразувател. Виждам съм такъв в съветската провинция, където статитчния е изгърмял и са го заменили с помощен двигател.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите