Author Topic: А3 Струма  (Read 161139 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #520 on: 23.02.2024, 11:28:23 »
Няма нужда от нов ОВОС ако второто платно е на по-малко от 500 метра от първото, с вече одобрен такъв. ОВОСът се прави за коридор, вътре имаш поне няколко варианта на трасе, окончателният се дефинира в последствие, може да се лавира, стига да не излизаш от коридора.
А за разклона/пътния възел при Симитли, който е на половин километър от сегашния край се оправдават, че зависи от финалното трасе през дефилето, същата работа и с обхода на Кресна. То от разклона за Разлог до началото на дефилето са малко повече от два километра, така че може и да има логика....

Със сигурност си по-запознат от мен в този аспект, но като човек имал си вземане-даване с администрация си мисля, че когато в ОВОС е записано Г 10.5 , а го сделаш Г 27 ще имаш проблеми с еврофинансирането, което никак не е малко! Доколкото знам има избран изпълнител за инженеринг на този участък. Консорциум от ГБС и непомня още кой! ГБС в момента в България е най-сериозната фирма в инфраструктурното строителство. Изпълниха Младост- Цариградско на СОП, Лот 2 на АМ Европа и в момента изпълняват ЛОТ 3 и разширението на Филип Кутев.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #521 on: 23.02.2024, 17:19:57 »
Така е, има избран изпълнител и подписан договор за трасето в посока София. Сега уж чакали последно Еврокомисията да одобри някакви екологични бумаги. На ГБС им бях преподавател навремето - учех ги как да проектират всичко с програма - повълхнини, трасета, криви, профили, напречни сечения и т.н. Наистина са най-малкото зло в сравнение с фирмите на Черепа и Шиши. И на тях съм преподавал и знам какво правят. Истината е, че пътищата и магистралите, барабар с боклукчавото жшлищно строителство, са най-лесния начин за пране на пари и за крадене. Затова и ж.п. проектите са на никъде - там това е много по-трудно - какво ще откраднеш от чакъл, тирфони и контактна мрежа....
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #522 on: 01.03.2024, 21:06:15 »
Еврокомисията е дала разрешение да започне проектирането и строителството на трасето в посокя София - одобреният източен вариант Г10.5 - две ленти с обща ширина 10.5 метра. За обратната посока ще се прави прединвестиционно проучване за избор на вариант, отново горе, извън дефилето, като една от опциите е да се използва съществуващия път, но ще има още две...след проучването ще се определи окончателната.
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #523 on: 01.04.2024, 19:15:55 »
Европрокуратурата подхвана строителите на тунел "Железница"  :help:  :fan:

"Прокуратурата на Европейския съюз проверява строителите на тунел "Железница" на АМ "Струма", съобщава БТА.

Разпоредено е претърсване в шест български фирми и в частни имоти, свързани със строителството на съоръжението.

Целта е да бъдат събрани доказателства по съмнения за присвояване, злоупотреба с еврофондове и пране на пари.

Строителството се ръководи от Агенция "Пътна инфраструктура". Тя сключи договор с консорциум от три фирми за осъществяването на проекта, съфинансиран по оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" ( 2014-2020 г.). Изпълнителят получи близо 185 млн. лв. (около 95,6 млн. евро), като 85% от средствата са чрез фондовете на ЕС.

Европейската прокуратура в София е започнала проверка след сигнал, получен от ДАНС. Установено е, че едно от дружествата от консорциума е заподозряно в няколко престъпления, включително присвояване, злоупотреба с еврофондове и пране на пари.

Твърди се, че разследваното дружество за много кратко време е извършило няколко фиктивни парични превода на стойност над 11 милиона лева (5,6 милиона евро) към верига от "кухи" фирми, което е довело до теглене на големи суми в брой от физически лица с криминални досиета.

Отбелязва се, че въпросните компании и лица се появяват и в друго неприключило разследване на Европрокуратурата по инфраструктурни проекти в железопътния сектор.

Днес претърсванията са били извършени от Главна дирекция "Национална полиция" и ДАНС.

С позиция относно разследването за тунел "Железница" излезе ръководството на една от фирмите в консорциума, ангажиран с изграждането на съоръжението - "Джи Пи Груп" АД.

От дружеството са категорични, че то не е обект на разследване. От компанията уверяват, че са оказали пълно съдействие на органите на реда, като са предоставили всички документи, които са били изискани в хода на проверката."

https://news.bg/crime/evroprokuraturata-podhvana-stroitelite-na-tunel-zheleznitsa.html

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #524 on: 13.07.2024, 20:34:23 »
В момента пишман-магистралата Солун - Демирхисяр е затворена изцяло заради горски пожари. Въпреки това тарапаната на Кулата не спира...
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #525 on: 13.07.2024, 22:05:43 »
В планинската част е затворено. Байпас през Серес - Амфиполи или през Килкис (не използвам българското име, тъй като старият Кукуш е изравнен със земята през 1913).

Пожарите са проклятие за Южна Европа, вкл. България. Няма смисъл да злорадстваме за съседското нещастие.

Тази година още от 1 май в Гърция се готвят за пожари. Тренират с водоизливащи самолети, от 1 юни са забранени барбекютата,  доста интензивно се косят сухи треви. И въпреки това, нещастието се случва.
« Last Edit: 13.07.2024, 22:10:27 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #526 on: 13.07.2024, 23:46:36 »
От един хвърлен фас може да стане белата......а и в Гърция, и в България дисциплината в това отношение е кръгла нула.
« Last Edit: 13.07.2024, 23:51:44 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #527 on: 14.07.2024, 07:05:29 »
Затова е важно да се гледа учебният материал на Аркадий Райкин за правилна реакция при пожар "Дача горит".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #528 on: 14.07.2024, 19:42:31 »
От днес на обяд движението е възстановено. Минахме оттам към 16:00. Пожарът е обхванал ивица дървета около пътя в планината. Доколкото МПС не хвърлят искри като влаковете, най-вероятно е наистина фас да е причината. Имаше дежурни няколко пожарни камиони в готовност, както и цистерни с вода.
3 часа по-рано карах по АМ Тракия надолу от Вакарел към София и забелязах започващ пожар в разделителната ивица.  Обадихме се на 112 и се оказа, че не сме първите. Значи все пак има гражданско съзнание и у нас.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #529 on: 23.07.2024, 11:23:23 »
Готов е първият вариант на връзка между края на Лот 3.1 и разклона за Банско. Той е по-скоро козметичен, тъй като не е променено нищо по двете тесни места - жп надлеза и моста над Градевска река. Затова трите ленти опират на сантиметри в съществуващите съоръжения. Три месеца за тази реконструкция изглеждат множко, дано поне е качествена.
Има някакви неясни обещания за нов мост на реката и събаряне на жп надлеза - май линията е обслужвала изоставените орановски рудници.

Трите ленти за оградени с познатите ни от кресненското дефиле колчета. В посока юг подобрение няма. За съжаление понятието "реверсивно движение" продължава да е терра инкогнита за АПИ - можеше в петък и събота две ленти да са на юг, а една - на север. Лентите не са толкова широки, та да се прилага ноу-хауто от Владая - бусче с конуси и хора, които ги редят, така че чакаме новия мост.

« Last Edit: 23.07.2024, 11:37:52 by blagun »

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #530 on: 23.07.2024, 22:58:47 »
аз гледам из google street view и при сегашния асфалт имам друго предложение, за което се чудя дали може да се изпълни... Няма да са нужни нови сложни строежи, но ще трябва малки участъци да се асфалтират... може някой път с теб да слезем да поразгледаме на място като се връщаме от топлите страни и да видим невъзможно ли е

постоянно 2 ленти да станат за посока юг... Само една от лентите (новопостроената) остава за направление Кулата- София (север). Трафика от Банско за София да приближава пътния възел но със знаци за път с предимство и с други табели се насочва по моста за Симитли (улица Победа), наляво (улица Славянска), ето на това място ще се наложи да е еднопосочно или със временен светофар за изчакване на евентуален локален насрещен трафик (или такъв да се забрани/ организира алтернатива по на изток) и от ето това място да се направи включване към магистралата: https://www.google.com/maps/@41.9008621,23.1215222,3a,75y,302.56h,78.18t/data=!3m7!1e1!3m5!1sP1z7K6J-CW9Vbkort7GWTg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DP1z7K6J-CW9Vbkort7GWTg%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D302.56371415635124%26pitch%3D11.823087188584879%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu


« Last Edit: 23.07.2024, 23:09:37 by iashu »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #531 on: 23.07.2024, 23:42:18 »
Твърде е малък мостът и подлезът под линията. А и сокаците не биха издържали мощния транзитен трафик.
Мостчето, колкото и да е малко, е единствената връзка на кв. Ораново със света.
Би трябвало да е възможно мостът на Е79 да може да бъде разширен. Как разшириха от 2 на 4 ленти далеч по-големия мост при град Бяла?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #532 on: 24.07.2024, 04:28:11 »
Най-голямата цигания в случая е, че дори за одобреното на всички инстанции трасе в посока София сега тепърва избраният изпълнител е започнал да прави технически проект. Какво правиха от 2019та досега, каква вълна чепкаха и къде се чешеха никой не им държи сметка...Строителството ще почне най-рано догодина по това време. А в посока Кулата - тепърва всичко отначало, след като се отказаха от варианта да се преработи съществуващия път. Което значи, че може и да не го доживеем....А бракята край Вардар си направиха тяхната магистрала по Вардарот, където е същото дефиле, сърбите между Димитровград и Ниш също - дори щеше и по-рано ако не беше фалирал избраният австрийски изпълнител Алпине Бау. Също и Лесковац - Прешево, пак чукари. В Косово и Босна нямаше нито една магистрала, вече има много, в Албания тоже.. 98а година Димитровград - Ниш беше път на решето от дупки и с тунели без облицовка. От Белград към Будапеща магистрала нямаше, само трилентов път - тя почваше чак при Кечкемет. Вече 2006та беше изцяло направена, без втория няколкокилометров мост над Дунав....Сега на всичкото отгоре върнаха правото на екотерористите да обжалват ОВОСовете и всичко останало на три инстанции, вместо на две....
« Last Edit: 24.07.2024, 04:30:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #533 on: 24.07.2024, 12:43:55 »
За съжаление понятието "реверсивно движение" продължава да е терра инкогнита за АПИ - можеше в петък и събота две ленти да са на юг, а една - на север.
Аз смятам, че в България изобщо не трябва да се въвежда реверсивно движение. Имайки предвид манталитета, който се изроди през последните няколко десетилетия, редовно ще се случва следното: при движение в посоката, в която е пусната само една лента, ще виждаме не само изпреварване през средната лента, но и изпреварване на изпреварващия през крайната лента.

За справка относно манталитета, за който говоря - видеото на някакъв "убавец", който кара с 250 км/ч през новия тунел на същата тази магистрала.

За справяне с този манталитет - на масовия българин му трябват само колчета, огради, бариери и подобни. Колкото по-високи и масивни, толкова по-добре.

аз гледам из google street view и при сегашния асфалт имам друго предложение, за което се чудя дали може да се изпълни... Няма да са нужни нови сложни строежи, но ще трябва малки участъци да се асфалтират... може някой път с теб да слезем да поразгледаме на място като се връщаме от топлите страни и да видим невъзможно ли е
Така се отрязва достъпа на хората до гробищата. Представи си една погребална процесия. При твоето предложение няма да е възможно да мине, заради постоянни трафик от автомобили.

Как разшириха от 2 на 4 ленти далеч по-големия мост при град Бяла?
Ако не се лъжа моста при Бяла беше затворен за не малко време, за да го разширят. Такава хипотеза всички възможни ползи от бъдещото разширение ще отидат на кино. Задръстванията (предполагам, че трафикът ще се пренасочи през самия град Симитли), които ще генерират за времето на преустройството, няма да се компенсират от спестените задръствания след това във времето до завършването на магистралата.

А струва ли си да се дават още пари за временни разширения, при условие, че магистралата все трябва да стане готова в някакъв момент?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #534 on: 26.07.2024, 11:12:15 »
Вчера привечер се прибирах от Дупница към София и във всички тунели не работеше осветлението. :/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #535 on: 27.07.2024, 23:01:00 »
А струва ли си да се дават още пари за временни разширения, при условие, че магистралата все трябва да стане готова в някакъв момент?

Ами иди в някой зимен петък или събота и виж дали е приемливо това да продължава поне 5 години! Или е приемливо трафикът за Банско да бъде отбиван през стария тунел, Железница и Симитли?

Струва ли да се ремонтира ППС, след като след 5 години то ще се замени с ново?
« Last Edit: 27.07.2024, 23:08:25 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #536 on: 08.09.2024, 03:29:23 »
Сега, освен тапа на Промахон при влизане в България, километрична, има и кошмарно километрично задръстване между Градешница и гара Пирин..
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #537 on: 09.09.2024, 00:17:46 »
Сега, освен тапа на Промахон при влизане в България, километрична, има и кошмарно километрично задръстване между Градешница и гара Пирин..
Как искаш да е в края на магистрална отсечка?
Имаш ли представа какво се случва на двата входа на Готардтунел в Швейцария или Караванкентунел в Австрия/Словения?
Така ще е до цялостното завършване на магистралата.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #538 on: 09.09.2024, 00:48:02 »
Между Словения и Австрия нищо не би трябвало да се случва - нали и двете са в Шенген? Иначе да, тунелът е само с една тръба и скоро две няма да станат. По това време през 2007а бях на екскурзия в Швейцария и висяхме с рейса 11 часа на хърватско - словенската граница. На Готард уж строят дублираща тръба, и тя не се знае кога ще е.
Цялостно завършване на магистралата - може правнуци да имаме. Едва сега са почнали ПУП, технически и работен проект, които вървят едно след друго, не паралелно и се одобряват поотделно. Също няма как да работят на цени от 2019та. И то само в посока София, след като ВАС е отхвърлил и последната възможна жалба на екотерористите. Начало на строителството - най-рано догодина по това време. В посока Кулата - Бог знае кога.
По информация от майка ми между Катунци и Голешово (там проектна готовност има), са забили трасировъчни колчета и са сложили някаква работна маркировка, така че може и да го почнат скоро. Беше в голямата програма на АПИ за правене още през 2022ра при Киро, но чалгахайманата катурна правителството....
Сега трябва да се молим в края на месеца да не спечели в Австрия същата партия на сегашния вътрешен министър изборите. Въпреки че така може междувременно в някоя друга, която и да е "съществуваща" шенгенска държава да дойде на власт "такава" партия, респективно опашките на Кулата  да си проджължават до Второ пришествие.
« Last Edit: 09.09.2024, 00:58:02 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!