Author Topic: Пътни и транспортни възли, пешеходна мобилност  (Read 6359 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Надявам се, че ще оцените подобна тема.
Вчера прекарах малко време на автостанция "Изток" и ми направиха впечатление някои неща. Проблема със съсипаната оградна мрежа около трамвайното трасе, липсата на огради на тротоарите и произлизащото оттам неправилно пресичане е един, но смятам, че тук става дума за нещо повече. Транспортният възел автостанция "Изток" според мен е изграден под всякаква критика. Липсва директна връзка на селските линии с ТМ 22, дори и А 90 не контактува с нито една друга линия и въобще цялостната организация е такава, че подлезите са по-скоро неудобство, въпреки, че осигуряват безопасност на пресичащите. Според мен философията "имате безопасно място за пресичане, трябва да го използвате" не е достатъчна и за европейска страна в 21-ви век е логично да се иска не само безопасност, но и удобство, което конкретно на това място липсва. Би ми било интересно как се решават проблемите с междутранспортните връзки и мобилността на пешеходците в градовете в "белите страни". Също така, често съм се замислял и за булевард "Възкресение", че би било многократно по-добре да се слеят автобусното и трамвайното трасе от южната страна на булеварда и по този начин да се осигури безпроблемна директна връзка между трамваите и автобусите, както и значително облекчение на автомобилния трафик.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Доста наивно е написаното по-горе, според мен.
Първо: Автостанцията и обръщалото на трамвая са недовършени и вероятно никога няма да се довършат. Ако бяха, то връзките щяха да са по-добри, но и сега не са никак лоши.
Второ: Подлезите по никакъв начин не може да са пречка.
Трето: А90 и ма общи спирки с ТМ22 (4 броя)  + 12, 14, 78, 79, 117, 118 и 119. Кое няма обща спирка?
Четвърто: По-скоро самата автостанция не е изпълнена оптимално. Според мен би било по-добре ако наподобява бившата автостанция Обеля.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Първо: Автостанцията и обръщалото на трамвая са недовършени и вероятно никога няма да се довършат.
Не знаех. Това е любопитно. Как е трябвало да бъдат довършени? Нещо общо с полуподземното бетонирано колело на трамвая ли?
« Last Edit: 15.05.2015, 22:13:59 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Зависи какво точно се има предвид под недовършена. Проекта за автогара над ухото на 22 не се е получил, но дори и в елементарния си вид, в който е сега - просто едно обръщало, автостанцията може да се подобри без грандиозни преустройства. А за спирката на 90 имах предвид тази от западната страна на кръстовището посока "Малашевци".

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Един пример за неадекватно разположение на пешеходните пътеки в кръстовища.
Първата картинка е кръстовището на "Вардар" и "Ал. Стамболийски" от югоизточната страна. Сините линии изобразяват съществуващите пешеходни пътеки, но според това, което видях днес съществува съществен проблем с липсата на пешеходна пътека на мястото на червената линия, очевидно е защо, защото просто е по-удобно за едното направление.
Втората картинка е на "Сливница" и "Д-р. Петър Дертлиев" от северозападната страна, където пък положението е обратно и пак е също толкова неудобно.
« Last Edit: 02.07.2015, 21:37:21 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Според мен, единственото правилно нещо при подобни кръстовища с отделени десни завои, е изобразеното със сините линии на втората картинка.  ;)

vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пътеките са маркирани разпокъсано, защото може да пускат зелено при различни фази, както е примерно при кино Одеон. Не че пешеходците не цепят направо, когато видят разрешителни сигнали на двете части.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На "Стамболийски" и "Вардар" е точно така, но при положение, че фазите функционират така(следващата картинка) е очевидно колко по-удобно би било да има още една пешеходна пътека от островът на трамвайната спирка до разделителният остров за лентата за десен завой. Дори не е нужен още един светофар, а само една нова маркирана пешеходна пътека. То и аз честно казано бих пресякал от спирката към разделитялния остров ако съм тръгнал към "Западен парк". Другият вариан е да се коригира леко разделителният остров или пешеходната пътека, за да има една пешеходна пътека, който едновременно да отива към югоизточния тротоар, но и към острова.
Всъщност учудих се, че пешеходната пътека на "Стамболийски" не води до разделителния остров, както е на всички останали кръстовище, а дируктно до югоизточния тротоар и сега като гледам в Гугъл виждам, че наистина така маркираната пешеходна пътека е нововъведение, за да опрадвае неадекватното положение на светофара на югоизточния тротоар, който преди се е отнасял за пресичането между спирката и разделителния остров, а не между спирката и тротоара, както е сега, но пък сега е премахната връзката от спирката към разделитялния остров.
« Last Edit: 03.07.2015, 14:39:53 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Тия, дето правят реставрацията на археологията пред ЦУМ, кой им е дал разрешение да работят по този начин? Какво са се разпищолили и блокирали целия изход на подлеза в североизточна посока към ЦУМ и Дондуков.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Изходът е разрушен - няма стълби . Та и да искаш , не можеш да минеш.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Анджек де...Нова концепция стълби ли са предвидени след приключване на дейностите?
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Там няма да има стълби . Между другото и паркинга пред Шератон вече е ограден. Изкопите продължават.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да не съм изпуснал аз нещо или по Граф Игнатиев изцяло да са разрешили автомобилното движение?! Нямах време да вадя телефона, но могат да се видят сценки, като колона от три цивилни автомобила на кръстовището с Раковски, някои продължаващи напред към Гарибалди, други завиващи по Раковски....  :help:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не е разрешавано - често бусове зареждащи магазини минават по Граф Игнатиев в нарушение и пречат на трамваите, но няма кой да ги санкционира. :rolleyes: Да не говорим за бусовете на интелектуалците от ГДО с интелект един милиционер - една хилядна от интелекта на еталонната букова талпа редовно преминаващи в участъка между Патриарха и Раковски без пусната сигнализация.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Въпросът беше риторичен. Настоящият ни офис е в района и от ул. Преспа до ул. 6-ти септември е нормално да има движение, както и до ул. Луи Леже (тупика до 6-то ОУ)... Има и автомобили, които влизат във вътрешните дворове на кооперациите. Скандалното обаче е с транзитния трафик, които се движи със стабилна скорост...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ул. Преспа и Мальовица са означени като задънени, така че няма оправдание за нарушаване на знаците (както са Кърниградска, Узунджовска, Аспарух и др. при бул. Витоша). Единствено към ул. Луи Леже няма достъп.
Естествено, най-добрите знаци са колчетата.
« Last Edit: 04.07.2016, 19:15:48 by blagun »

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Почти съм сигурен, че в края на Преспа има знак за разрешен ляв завой по Графа.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Аз пък не знам движението да е забранявано изцяло. На всички малки улички под знаците си е написано "не важи за живущи и обслужване на обекти от 0 до 5 часа".

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Почти съм сигурен, че в края на Преспа има знак за разрешен ляв завой по Графа.
https://www.google.bg/maps/@42.6897262,23.3266802,3a,75y,64.59h,74.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj6aQgyxz09vl0I4yJqkkzA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
При условие, че е спазена забраната на долния знак с указателната му табелка.