В почти всички големи депа има или е имало обръщател. Единственото изключение е депо Горна Оряховица, където е имало триъгълник, който днес е непроходим. Другото с особеност е депо Варна, което единствено има два обръщателя. Дори в метродепо Обеля е предвиден обръщател, който обаче никога не е довършен, затова впоследствие е построено обръщателно ухо за обръщане на целите състави.
В повечето малки депа-филиали на големите не е имало обръщатели, но в определени гари са правени триъгълници - Момчилград, Генерал Тодоров, Аврамово, Кардам, Свиленград, Видин и др. Въпреки това, всички парни локомотиви могат да се движат и назад, но не при всички това движение е пълноценно. Някои локомотиви имат по-ниска максимална скорост назад, а други нямат пълен комплект пясъчни тръби за назад, което ги оставя по-податливи на неконтролируемо буксуване. Тендерните локомотиви (които нямат отделен тендер) по правило могат да се движат пълноценно и в двете посоки, защото често се използват за маневра или за второстепенните линии, където няма съоръжения за обръщане.