Отговорът е много прост - прекалено големи комплексари сме и трябва всичко е да ново, модернизирано и лъскаво... как така ще ползваме същите влакове от 98ма през 25та година?
За музейни превозни средства никой нищо не мисли, или ако мисли, то е как да се отърве от тях, за да не си създава работа, била тя административна или физическа.
Най - добрият пример за това са БДЖ, които освен няколко парни машини, нищо друго нямат. Логиката 42-77 да не се направи музейна, а да има планове за нарязването и, е че в Чехия и Словакия все още се ползват в редовна експлоатация и нямало нужда да имаме музейна. По 43 308 пък била прекалено много работата, та и него искат да нарежат, въпреки наистина историческата му стойност.
За последните 20 години, в ГТ София имаме един направен 2412, който освен боята, няма нищо читаво в него.
Малко извън темата - тази година гара Лясковец трябваше да чества 100 години от построяването си, та за да се отпразнува подобаващо този юбилей, се взе решението зданието да бъде съборено, защото нямаше покрив, поради опожаряване преди няколко години. Ценни сгради за историята на държавата се бутат с най - лека ръка, като този пример беше за нещо дребно, но не маловажно. Истината е, че ние сме едни диви селяни, които освен да се снимат в лъскаво заведение и да разправят как са зяпали небостъргачи по Дубай, друго не можем.