Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 209437 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нашите като оборудване би трябвало да са различни от тези в Масква и в Казан. ;)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Е да, даже всъщност в серията като цяло нали имаше и частица френско ноу-хау от Алстом  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Е да, даже всъщност в серията като цяло нали имаше и частица френско ноу-хау от Алстом  :rolleyes:

Френското ноу-хау би трябвало да са двигателите, които при нас не са Алстом. Специално за вратите които ozzy казва че са вече проблемни би трябвало да са от финландска фирма, а съчлененията са немски на Hubner. Само че всичко е сглабяно от руснаци...

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
   Спомням си преди близо 20 години информацията, която излезе по вестниците за първата доставка в оранжево и зелено. Наблягаше се на всичко в тях, което не е руско. Журналистите твърдяха, че електродвигателите били чешки, компресорите за вратите холандски, възлите на съчленените вагони немски и т.н. Мисля, че следващите партиди до последната са с електрическа част на Хитачи.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Оборудването на Русич е достатъчно модерно, не се вижда смисъл от нещо повече от ОР, климатици и подобряване на шумоизолацията. :rolleyes:

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • В единението е силата
    • View Profile
   Спомням си преди близо 20 години информацията, която излезе по вестниците за първата доставка в оранжево и зелено. Наблягаше се на всичко в тях, което не е руско. Журналистите твърдяха, че електродвигателите били чешки, компресорите за вратите холандски, възлите на съчленените вагони немски и т.н. Мисля, че следващите партиди до последната са с електрическа част на Хитачи.


   Да вярваш на журналисти пишещи за ЖП транспрот (или въобще технически теми) е като да вярваш на милиционер говорещ за ранният Италиански ренесанс от XV век.
   Всички 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич) са с тягови двигатели и тягови инвертори на Хитачи. Чистите двойки(плюс А30, А31 и А32) са с малко по-различна/ранна версия, но това изобщо не може да се забележи от пътниците. Компресорите осигуряват сгъстен въздух за спирачната система, въздушно вторично окачване и врати салон пътници. Компресорите са на Кнор бремзе ("Knorr-Bremse"), така наречените на жаргон "хармоники" са на Хюбнер ("Hübner"). Вратите на всички състави (с изключение на междувагонните врати) са на финландска фирма.


 Понятие като "ОР" - вероятно основен ремонт при нас не знам да съществува. След СР (Среден ремонт) предстои Капитален ремонт.

 Останалите в експлоатация 4 немодернизирани състава не вярвам да бъдат модернизирани, тъй като колкото и добре да бъде извършена тази модернизация ще се появи нова серия от 4 влака. Това е свързано с обучение на всички машинисти, складова база и обучение на ремонтен персонал. Без значение дали ще го прави Шкода или не - 4-те влака ще имат неизбежно разлики (дори хипотетично и да са минимални) спрямо новите 8+8.
 Личното ми мнение е да се запази един състав за празничен, ("музеен") като се боядиса в първоначалните му цветове. Останалите три след изтичане на експлоатационният им ресурс или да се продадат или бракуват.
« Last Edit: 29.09.2024, 16:51:03 by AR262BG »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Точно ако номерните бъдат модернизирани от Шкода, то ще бъдат доста сходни с новите такива. Шкода Варсовия като първият метровлак на Шкода имат доста неща, които се припокриват с модернизацията за Прага, като естествено тя като завършена преди повече от 15 години, сега ще бъде в по-усъвършенстван и съвременен вариант.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А защо е тоя зор да се модернизират и четирите?
В Прага си имат музейни номерни, редно е (даже задължително) и ние да имаме влак, с който сме си открили метрото. След още 20-30 години почти никой няма да е пътувал с тях и пак ще останем само със снимки и тук-там някой спомен.

Евроаборигени сме в това отношение.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Отговорът е много прост - прекалено големи комплексари сме и трябва всичко е да ново, модернизирано и лъскаво... как така ще ползваме същите влакове от 98ма през 25та година?
За музейни превозни средства никой нищо не мисли, или ако мисли, то е как да се отърве от тях, за да не си създава работа, била тя административна или физическа.
Най - добрият пример за това са БДЖ, които освен няколко парни машини, нищо друго нямат. Логиката 42-77 да не се направи музейна, а да има планове за нарязването и, е че в Чехия и Словакия все още се ползват в редовна експлоатация и нямало нужда да имаме музейна.  По 43 308 пък била прекалено много работата, та и него искат да нарежат, въпреки наистина историческата му стойност. :help:
За последните 20 години, в ГТ София имаме един направен 2412, който освен боята, няма нищо читаво в него.

Малко извън темата - тази година гара Лясковец трябваше да чества 100 години от построяването си, та за да се отпразнува подобаващо този юбилей, се взе решението зданието да бъде съборено, защото нямаше покрив, поради опожаряване преди няколко години. Ценни сгради за историята на държавата се бутат с най - лека ръка, като този пример беше за нещо дребно, но не маловажно. Истината е, че ние сме едни диви селяни, които освен да се снимат в лъскаво заведение и да разправят как са зяпали небостъргачи по Дубай, друго не можем.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Отговорът е много прост - прекалено големи комплексари сме и трябва всичко е да ново, модернизирано и лъскаво... как така ще ползваме същите влакове от 98ма през 25та година?
За музейни превозни средства никой нищо не мисли, или ако мисли, то е как да се отърве от тях, за да не си създава работа, била тя административна или физическа.
Най - добрият пример за това са БДЖ, които освен няколко парни машини, нищо друго нямат. Логиката 42-77 да не се направи музейна, а да има планове за нарязването и, е че в Чехия и Словакия все още се ползват в редовна експлоатация и нямало нужда да имаме музейна.  По 43 308 пък била прекалено много работата, та и него искат да нарежат, въпреки наистина историческата му стойност. :help:
За последните 20 години, в ГТ София имаме един направен 2412, който освен боята, няма нищо читаво в него.

Малко извън темата - тази година гара Лясковец трябваше да чества 100 години от построяването си, та за да се отпразнува подобаващо този юбилей, се взе решението зданието да бъде съборено, защото нямаше покрив, поради опожаряване преди няколко години. Ценни сгради за историята на държавата се бутат с най - лека ръка, като този пример беше за нещо дребно, но не маловажно. Истината е, че ние сме едни диви селяни, които освен да се снимат в лъскаво заведение и да разправят как са зяпали небостъргачи по Дубай, друго не можем.

Ааа, сигурно по-нататък ще вземат от Чехия една за музейна  :laugh:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
2412 си е в бая автентичен вид - направен е джаста-праста, както ги помним Икарусите… И новодошлите след първата седмица вече не са били фабрични, а със свалени халогенни и каквото още може ей така за спорта…

Иначе така сме се залутали по луксозното - за европредседателството 2018 г., в НДК подмениха или покриха естествените скъпи материали с теракот и ПВЦ первази, в Пловдив лепят стиропор по фасадата на Съдебната палата и унищожават цялата фасада…

И едни луксозни превозни средства са накупени… в обществени транспорт по-важни са техническите показатели, удобствата, рентабилността. Ще ни пуснат нови влакове за регионално обслужване на дълги разстояние, ама ще е “ново” и поне в началото овцете ще блеят от възхита!

Духовната нищета е пълна и проявленията ги виждаме във всички сфери… А арогантността и неграмотността все повече се пъчат и крещят зверски за внимание.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • В единението е силата
    • View Profile
  Не е редно да се категоризира цялото обещство или дадена гилдия с някакво качество. Ние/Те сме/са такива или онакива... .
Лично мнение е, че когато дойде момента ще се "узрее" за един състав за "музеен" или поне така ми се иска.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Въпросът е да не е прекалено късно, когато ситуацията узрее.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Като гледам колко време зрее ситуацията за музей на градския транспорт, много се съмнявам да запазят метровлак...