В Уикипедия всеки може да пише каквото си иска и не винаги има кой да го коригира.
Такова понятие като "светлинен семафор" няма. Семафорът по дефиниция е механично съоръжение, ако и да свети нощем, за да е видим.
В другите езици може да има друга употреба на думата и чуждоезични примери не са удачни. На чешки и словашки например "semafor" означава автомобилен сфетофар, а в железницата думата изобщо няма приложение.
Светлинните сигнални устройства според възприетата в нашата железница терминология са светофОри. Етимологията на думата светофОр е отделен въпрос, по всяка вероятност е рузисъм, но е факт, че така е възприета в нормативните документи.
В метрото действа друга терминология и ги наричат светофАри.
Във всички случаи обаче в България семафорът е винаги механично устройство с подвижни части. В този смисъл в наредбата за сигнализацията в железницата има един цял раздел "Семафори", където са показани механични съоръжения, а светлинните такива са в няколко раздела, включващи в името си "светофори" (предупредителни, входни, изходни и т. н.).
Единствената причина за популярното, но дълбоко грешно бъркане на семафорите и светофорите е, че отначало са се появили семафорите и хората са свикнали първо с тази дума.
В допълнение и аз съм на мнение, че темата е безпредметна заради незначителното обществено значение на светофорите и семафорите и начина им на управление, който изключва обсъждането им в такава насока - те нямат цикли, режими и т. н, а се управляват ръчно и в редки случаи автоматично в съответствие с движението на самите влакове. Най-много да изгори някоя крушка.