И дай Боже в бъдеще да се промени тая не много, според мен, подходяща система за доставка чрез обществени поръчки. Не много подходяща, понеже при изобщо неучастване на реномирани производители, като Бомбардие или CAF, се налага избиране на от две или повече злини по-малката или прекратяване на търга, обяваване на нов и всичко отначало, докато изтече срокът за усвояване на парите и ги изгубим. Колегата Jote съвсем правилно спомена за ситуацията с техните трамваи Бомбардие отпреди 10 години и къде-къде по-новите на Песа-Бидгошч. Така се напълнихме с БМЦ-та, които виждате на какво приличат, а в Пазарджик и Стара Загора с ЛАЗ-ове, дето ще скъсат нервите на персонала и предприятията ще станат пишман, че са ги купили. Не мога да го разбера това - миналата година директорът в Пазарджик ми се жалваше как Шкодите посред зима стоят през нощта отвън и въпреки това без проблеми излизали сутринта на линия, а новите ЗИУ-та специално ги държат в халето, но голям праз - нямало оправия с тях, само проблеми. И въпреки това си купиха ЛАЗ-ове. Тия хора луди ли са? В Стара Загора - същата работа - дойде им до гуша от 6-те ЛАЗ-а и пак купуват от тях.....
Системата на конкурсите е оптималната и единствената възможна за да има принцип на равнопоставеност и обективност, само че за да функционира правилно тази система необходимо и изключително важно условие е в страната да има ниски нива на корупция и функционираща съдебна система. А у нас и двете условия не са на лице. В ранните години на обществени поръчки Бомбардие, Алстом, Сименс и т.н взимаха участие в конкурси в България обаче изключително бързо видяха как се провеждат и печелят те, а това са фирми с престиж и традиции на които е под нивото да се занимават с нашата прогнила от корупция и уредени обществени поръчки система.