ДАБчето е просто Автобусът що се отнася до двигателя. Значи от описанието ти да разбирам, че е екологичен, колкото тролеите? Вярно е, че е адски грозен, но в "Кента" и това е поправимо Добре е, че е нещо като тролей, който е разкъсал оковите (респективно ККМ).
Ивекото и мен ме впечатли отвътре; мека возия при такъв напукан мост... интересно... Макар и да знаем, че за теб и Икарусите возят меко. За свободното място не знам - пак е по-малко, отколкото в Цитаро сякаш.
Хората очевидно са си запазили и от 11Г5, така че всеки от друг град, щом го обхване носталгия, да дойде да им се порадва... а местните пътници да се оплакват от тях и лошото им обслужване
Относно ДАБ-значи дизайнът наистина е малко нестандартен, но мисля, че добре се е получило и изглежда симпатично. А все пак имай впредвид, че един автобус се прави да е максимално удобен и практичен за пътниците и за шофьора, за това се е получил такъв дизайн. Конкретен пример с този ДАБ-за да е по-лесен за управление предният и задният моста са изнесени най-отпред и най-отзад-така автобусът се изнася по-малко и по-лесно се маневрира, а пък отделно калниците не пречат в салона, защото предните са при шофьора, а над задните е двигателят. Така салонът за пътниците се обособява изцяло с нисък равен под, без никакви високи части вътре. Отделно за комфорта на пътниците се глижи климатик, добро отопление и аудоуредба. Също така се получава, че и мястото на шофьора е обособено между предине два калника, таман няма пътниците да му виснат над главата. А пък двигателят, за да не пречи е сложен в шкаф най-отзад. Така се е получил въпросният дизайн, най-просто го обясних, надявам се ще разбереш, защо понякога се получава такъв нестандартен дизайн.
Относно двигателя-не е баш като при тролейбусите, защото при дизел-електрическо задвижване има и дизелов двигател, но логично замърсява по-малко,защото работи на празни обороти, без да се форсира и товари много, следователно гори и по-малко нафта, прави ток за електродвигателя, който пък задвижва автобуса. Но пак казвам, че конкретно за този автобус не съм сигурен дали точно това е принципът, за съжаление не можах да се повозя, но дано другият път да имам късмета да отида с него до Рударци или до Кладница, искам да дидя как катери баирите.
За Ивекото-вдействителност има много мека возиля, салона е приятен, като цяло много ми харесаха тези автобуси. Ама са старички де-този, на който се возих имаше печат 11.1989 година. Ама да видиш как вървят. Салона е доста широк и просторен. Хубавото беше, и че в рейса имаше само 4-5 човека, и можех да си гледам красивата природа наоколо през големите панорамни стъкла, а нагоре из планината е готино.
Балкантон, системата в Перник е такава-за да слезнеш, трябва да подадеш сигнал до шофьора с бутона, малко преди спирката, иначе ако няма никой на спирката няма да спре. Това е хитро измислено, защото не се налага да спира на всяка спирка, особено за извънградските линии. Конкретно за Ивеко-то също е удобно измислено, защото такива бутони за сигнал до Шофьора има и до вратите, и на дръжките, и на гредите между прозорците, така че можеш да си натиснеш бутона и докато си седиш на седалката. И при Ден Оудстен е така, на софийските също.