Author Topic: Железопътният транспорт в Европа  (Read 71722 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Някъде по другите теми се появи мнение за услугите и цените, предлагани от Deutche Bahn (немските железници). Вярно е, че стандартните цени са изключителнно високи. Ще ви кажа и точната "ставка" - 7 километра са едно евро, без различните добавки за IC, ICE и т.н. Но се предлагат много най-различни търговски оферти, при които цената за пътуване на определено разстояние намалява в пъти. Това са например различни абонаментни билети за неограничен брой пътувания, билети по точно определен маршрут с едно или две прекачвания, специални билети за пътувания през уикенда и т.н. Много са, няма смисъл да ги изброявам всичките...Но имат една обща черта - важат за всички влакове на DB, без да се доплаща каквото и да било, в т. ч. и за ICE. С една дума човек трябва да прецени много ли ще пътува, малко ли, с каква цел и т.н. Има и нещо друго - колкото по-рано си вземеш билета, толкова по-евтино ти излиза. Това важи най-вече за по-дългите дестинации, за които се предполага, че потенциалният пътник по-отрано си прави сметката. Колкото даден влак за определена дата повече се пълни, толкова билетите за него стават по-скъпи. Следователно стандартната цена се налага да бъде плащана основно от бизнесмени, на които понякога им се налага спешно да пътуват.
Чувал съм и нещо друго - че производителите на автомобили имали много силно лоби в различните държавни институции и успявали да си прокарват интересите пътуването с влак да е много скъпо, за да може хората да предпочитат колите. Едва ли е вярно, понеже знаете, че политика на ЕС като цяло е свързана с насърчаването на железопътните превози.
На всичкото отгоре в Германия има още поне 20 частни железопътни оператори, които превозват пътници (сега се сещам за Connex), обслужващи цялата страна или отделни региони. При тях нямам информация за цените....
В Швейцария положението е аналогично - много скъпи билети, но и много "търговски" оферти. Например има карти за 5, 10, 14, 21 и 30 дни (за един месец цената е около 300 евро), които дават право на неограничен брой пътувания с всички влакове във валидностния срок (независимо на коя компания са SBB или частен оператор), с всички селски пощенски автобуси,с градския транспорт във всички градове и на безплатни посещения във всички музеи...От това по-хубаво здраве му кажи...
По рейс и по жена не се тича!

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Quote
http://www.publics.bg/bg/news/2516/

Ново европейско законодателство ще насърчи превозите с железници

Европейската железопътна мрежа ще покрива основните транспортни коридори
АВТОР: publics.bg


Железопътният превоз на товари ще бъде насърчен в ЕС благодарение на нови правила, обявени днес от прес-центъра на Европейската комисия. Новата законодателна мярка (913/2010) прави задължително създаването на Европейска железопътна мрежа за конкурентни товарни превози на база на европейските товарни коридори. Това ще насърчи сътрудничеството между мрежовите оператори и ще направи товарните жп услуги по-конкурентоспособни и атрактивни, заявяват от ЕК.

Вицепрезидентът на ЕК Сим Калас, отговарящ за транспорта, заяви: „В моите представи железниците на 2050 г. ще са доминиращи по отношение транспорта на товари на дистанции по-големи от 300 км. Коридорите, достъпните услуги и увеличеното сътрудничество, покрити от новата законодателна мярка, ще позволят на товарните жп превозвачи да привлекат допълнителни клиенти към този екологичен транспорт. Това е още една стъпка към реализацията на мечтата.”

Законодателната мярка има за цел да развие висококачествена жп инфраструктура на международно ниво. Тя ще подкрепи създаването на девет транспортни товарни коридори, свързващи основните индустриални региони на Европа.

Подобрената експлоатация на международните товарни жп коридори ще доведе до по-силно сътрудничество между операторите на жп мрежите по различни въпроси, като например инвестициите и строителството, координирането на капацитетите и трафика, с гаранции към превозвачите по отношение на качество, връзка с терминали, централизирани условия за ползване и засилен капацитет на регулаторите по отношение на равноправния достъп до инфраструктурата. За тази цел, всеки коридор ще има подходяща управляваща структура.

Превозвачи и оператори на комбиниран транспорт ще могат да заявяват капацитет по коридорите за своите логистични нужди според най-добрите условия „на едно гише”. Нивото на качество на услугата по коридора ще се следи и оповестява постоянно.

Международният товарен жп превоз през последните години не се радваше на достатъчно сътрудничество и доброволна координация между операторите на инфраструктурата, което пречи на подобряването на услугите. Новата регулация ще засили транс-граничното сътрудничество и координацията, за да подкрепи товарните жп превози по международните коридори, като междувременно се модернизира според програмата TEN-T и кохезионната политика по отношение на системата ERTMS (European Rail Traffic Management System).

Достигането на пълна функционалност на тези жп коридори ще доведе до повече товари по тези маршрути и ще позволи на операторите да предоставят по-добри услуги по отношение на разписания и време за превоз. Това ще позволи на операторите да се конкурират по-успешно с останалите видове транспорт. Новата регулация влиза в сила от 9 ноември тази година.
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Последният парен роторен снегорин в действие -
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Готино, междудругото ние също си имаме парен роторен снегорин обаче нашия май не работи, а се използва дизелов такъв.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Попаднах на интересни железопътни трасета из Европа, които си заслужава да се пропътуват виртуално:

1.Дизелов мотрисен влак (TENDABAN) от Сан Ремо до Кунео (Италия) с преминаване през Френските Алпи.

2.Пътуване по крайбрежието на Средиземно море - от Сан Ремо до Генуа.

3.В Норвегия изобщо не се притесняват да строят над 5 - 6 , че дори и над 10 километрови тунели. Експресен влак BERGENBAN част 1 Берген - Восс - Мирдал - Финсс - Гол Тук денивелацията е около 2500 метра надморска височина. BERGENBAN част 2 Гол - Хьонефос - Драммен - Осло.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Абсолютно. Още повече, че вече на територията на Франция има и т.нар. нискобюджетно ТЖВ, което е още по-евтино.

Иначе по отношение на обирджийските цени, и на изток си ги има. Примерно в съседна Румъния пътуване с влак от Букурещ до Тимишоара излиза близо 80 лева в едната посока, при около 40 с автобус. Там разликата в цената между пътнически и бърз влак е двойна, а пътническите влакове, като изключим дизеловите Дезира и тук-там рециклираните двуетажни вагони, са пълна гнусотия. А за разните му там Акчелерат, Интер-Сити, Интер-сити Рапид се доплаща още повече, като скоростта си е същата, само дето са по-малко спиранията и вагоните са рециклирани.

Също в Русия - там дори има различна цена за руснаци и за чужденци. Също си е дявол на магаре, с изключение на крайградската зона и т.нар. плацкарти, които са спални салон-вагони, подобни на казарма. А за "Сапсан"-а между Москва и Петербург не е въобще за приказване. Като цяло, за Русия е по-добре вътрешните билети да се купят отвън, примерно от Унгария или Словакия, понеже е по-евтино, отколкото в Русия.

Може би рекордьор по обирджилък е Швейцария - там директно е по-добре да се вземе едноседмичен или двуседмичен, в зависимост от престоя, SwissPass, която карта важи за неограничено пътуване с всички влакове, градския транспорт във всички градове, корабите, пощенските автобуси, а и за посещения в музеите. Иначе излиза пъти по-скъпо......Освен това с нея всички частни зъбчати железници правят големи намаления от иначе също доста високите им цени, но има едно изключение - Юнгфраубан, с най-високата гара в Европа, където си плащаш като поп 170 франка или близо 300 лева за двупосочен билет, и то ако сте повече от 10 човека, иначе е още по-скъпо.....

В Гърция тоже 40 евро Солун-Атина за втора класа еднопосочно ми се виждат бая......

За Англия също съм чувал, че билетите за влак са им супер скъпи.

Ако искате да се возите на високоскоростен влак за наистина за жълти стотинки, просто намерете начин да се разходите до Китай.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Това е пътеводиля на CD за 2015,ние още си нямаме издаден...
П.П Чехия по площ е по малка от от България.
« Last Edit: 17.02.2015, 21:02:55 by abs111 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ние няма и да имаме за тази година!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Този на CD е малка книжка, сравнен с този на DB какъвто за последно е издаван мисля 2006 г и е 7 такива книжки.
DB вече изобщо не издават книжни пътеводители, а само малки брошури по направления.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По National Geographic даваха филмче в 2 серии за железниците в Австроунгарската империя. За 50 години - от 1860 до 1914 империята създава страхотна жп инфраструктура, независимо от сложния терен по всичките и краища. За съжаление голяма част от тази инфраструктура е в лошо състояние днес. Там, където са прокарани граници, доста от някога структурноопределящите линии са прерязани. Имало е линии в Галиция и Трансилвания: Виена-Будапеща-Пшемисъл-Лвов и Виена-Будапеща-Черновци. Между 1918 и 1945 границите в този район са били прекроявани неколкократно и различни части са били в Унгария, Чехословакия, Полша, Румъния, СССР и наследниците му. Сега източните краища на тези линии пустеят в Западна Украйна и Северна Румъния.
По адриатическото крайбрежие - от Истрия до Черна гора е имало система от 76 см жп линии, повечето ликвидирани поетапно от Италия (Истрия) и Югославия (Сараево-Дубровник/Никшич).
По остатъците от тази инфраструктура в Сърбия скоростите не превишават тези по кайзеровото време.
За щастие е запазен един инженерен подвиг - Бохинската линия на територията на Словения: Клагенфурт-Йесенице-Нова Горица/Гориция-Триест, но вече - без особено значение като международен коридор, а само с регионално значение за алпийска Словения. Въпреки че гаричките и влаковете по нея да не пращят от народ, те се поддържат в изключително приветлив вид. Гледките са фантастични, особено между Блед-езеро и Бохинска Бистрица, а и към Мост на Сочи.

А колкото до жп-то на Балканите, то е от зле по-зле: в Гърция всичко освен линията Солун-Атина е трагедия, за Сърбия говорихме, Румъния (без частта, взета от Австро-Унгария) също не е върхът. За Албания - ето едно достатъчно красноречиво видео: https://www.youtube.com/watch?v=ULWD2mRPSBA. Когато през 2006 пътувах с кола от юг на север, доста се чудих, дали жп линията от Вльора към Дуръс изобщо е в експлоатация. Въпреки сериозното за мащабите на страната пътно строителство, жп-инфрата е тотално неглижирана. Тук НКЖИ могат да се гордеят, че някъде линиите са по-буренясали от нашите, но пък в Албания електрифицираните линии са нула километра, така че няма опасност от прехвърчане на искри от ККМ.
« Last Edit: 09.11.2015, 11:12:14 by blagun »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
В Естония има подобно на нашите чамуги но дизелов вариант. Обаче добре изглеждат без драсканици, чисти и поддържани. Май и те са с двутактов двигател, поне така ми прилича по пушеците и звука като подава газ, от 0.50 нататък.

« Last Edit: 29.11.2019, 00:47:48 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Транспортът в Третия свят
« Reply #12 on: 13.08.2024, 18:38:27 »
Актуални снимки от Албания с отвореното трасе до Люшня, и боядисаните вагони. Вече даже и там не се движат вагони с графити, но при нас да...
Люшня:


Гара Рогожине


Между Елбасан и Плаж


Душк


Между Люшня и Плаж



Гара Голем


Линията явно е проходима и до Фиер, но в момента има само товарни влакове дотам.


Елбасан


Графитите от прозорците обаче не са могли да ги махнат. :D


„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1007
    • View Profile
Re: Re: Транспортът в Третия свят
« Reply #13 on: 22.08.2024, 19:42:09 »
Човекът, който е правил горните снимки, в следващ ден се е возил на тези антики от Плаж до Елбасан. И отвътре не са пипани, прозорците са си все така счупени и нищо от неща, които трябва да функционират, не било в изправност. Имало счупени седалки, и кошчетата липсвали.





Нямало и осветление, като минавали през тунелите, шафнерите светвали с фенер, но въпреки това си било тъмно.

Растителността край линията се брулела от влака, защото не е почистена.

„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“