Author Topic: Железопътният транспорт в Европа  (Read 48121 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14434
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #160 on: 04.07.2016, 11:01:22 »
А палмата на първенството по обиколки държат отремонтирани в Кончар-Загреб косовски локомотиви: Загреб-Будапеща-Букурещ-Русе-София-Солун-Скопие-Прищина.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5342
    • View Profile
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #161 on: 04.07.2016, 11:54:45 »
Така е... в противен случай няма да стигнат местоназначението си.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #162 on: 28.11.2019, 22:16:45 »
В Естония има подобно на нашите чамуги но дизелов вариант. Обаче добре изглеждат без драсканици, чисти и поддържани. Май и те са с двутактов двигател, поне така ми прилича по пушеците и звука като подава газ, от 0.50 нататък.

« Last Edit: 29.11.2019, 00:47:48 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1217
    • View Profile
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #163 on: 24.12.2019, 12:22:48 »
Който иска да гледа Путин на влака за крим. Да види руската технология че си е "дървена"  :D :D :D


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #164 on: 15.05.2020, 14:21:10 »
Излезнала е и другата част на филма, от този който беше за електричките, този път за дизеловия вариант ДР1. Много хубаво филмче. Интересно че са ползвали двигатели от военни катери от 30-те години концепция, 1000 коня. И още началото на 60-те години руснаците са успели да направят ДМВ с автоматична скоростна кутия и толкова мощен двигател, освен това да работят едновременно 2-та ДВГ и скорости в крайните секции, че дори и работа по СМЕ. Това въобще не е било лесна работа тогава, за онези години. Още се движат такива влакчета. Много красив дизайн на кабината, при нас обаче не са внасяни, вместо тях унгарския дизел ДМВ18-та серия.

Интересна и система за отопление на вагоните. Дали е било топло вътре при -20 и такава система.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3125
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #165 on: 15.05.2020, 14:32:43 »
Че руснаците са успели да го направят (изкопират) наистина е постижение, но тогава точно из Европа също е имало дизелови локомотиви и ДМВ, които могат да работят по СМЕ. Ние също имаме от тях.
А преди това е имало и парни локомотиви със СМЕ и пуш-пул парни влакове с локомотив отзад и управление по СМЕ.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5576
    • View Profile
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #166 on: 15.05.2020, 14:36:40 »
И как се реализира СМЕ при парни локомотиви?  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #167 on: 15.05.2020, 14:40:03 »
Вероятно от кабината в челния вагон, чрез система от въздуховоди или паропроводи са се задвижвали уредите в машината отзад. Доста сложно, но защо да не може да се направи? А въглищата може да се подават с поточна линия, или е работил на мазут. Сложното ще е да се дублират и уредите.

Очевидно е можело още 50-те и 60-те и при ДМВ и при парни машини, но с доста сложна система.

При 2 ДМВ в СМЕ трябва от една кабина да командваш 4 двигателя, и 4-те заедно с автоматичните скорости да работят абсолютно еднакво, като на задните челни вагони трябва да работят все едно на заден ход, и това без никаква електроника и компютри. Във филмчето казват, че това се е постигало с някакъв редуктор-обръщател на посоката на движение и така. Получава се една много сложна механика. Към 1.07.10 го показват това със скоростите.
« Last Edit: 15.05.2020, 14:49:24 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5576
    • View Profile
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #168 on: 15.05.2020, 14:48:17 »
ДР1 не са произвеждани за междурелсие различно от руското, също така не са икономични и за пътническите влакове по неелектрифицираните линии в България не са били нужни толкова големи състави. Определено ДМВ серия 18 са по-доброто решение.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3125
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #169 on: 15.05.2020, 14:59:26 »
Нищо сложно няма в СМЕ на дизелов двигател.
Ако управлението на оборотите е електрическо, сигналите се пренасят по кабела, както при всяка друга СМЕ.
Ако е въздушно (както при нашата серия 06), има допълнителен въздухопровод с управляващ въздух и разбира се обичайните кабели.

Управлението на ходообръщателите и превключването на скоростите (ако има такива) почти винаги е електрическо и минава по кабелите. Не е задължително да превключват строго едновременно. Дори при Дезиро мотрисите, двата им двигателя си превключват скоростите напълно независимо един от друг.

СМЕ на парните локомотиви, доколкото е имало такава (знам само за Франция) е била въздушна.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътният транспорт в Европа
« Reply #170 on: 15.05.2020, 16:26:43 »
Оттук се разбира и защо провисват кошовете на вагоните на тези влакове и на нашите електрички. Аз от това което разбирам е че са се пробвали да ги правят без рама за да са по-леки. Иновативно решение за времето си. За да се постигне здравина обаче, ламарината от която са правени е профилирана, което усилва конструкцията само от самото профилиране на ламарината. Обаче така с времето коша провисва посредата и май са се отказали от това да са без рама. Нашите все пак май са с рама.

А кабините сложни за изработка, правили са се почти изцяло ръчно и трудно са намирали майстори които да могат да ги направят с толкова извивки, за това после са опростени и стават квадратни като на нашите, така и на дизеловите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР