Author Topic: Градски и жп траспорт в Италия  (Read 66912 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
« Last Edit: 04.05.2022, 11:13:22 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #121 on: 04.05.2022, 12:20:33 »
Описанието на първото видео е невярно. И на двете видеа е един и същи метанов автобус, на второто видео си личат и бутилките. Отделно, това е старо Ивеко, марката вече има ел. автобуси с модерна каросерия, никой не си е играл върху стара да изгражда електробус...

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #122 on: 21.06.2022, 23:33:43 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #123 on: 22.06.2022, 10:04:23 »
Translohr е гумирана трамвайна (или управлявана автобусна) система, първоначално разработена от Lohr Industrie от Франция и сега управлявана от консорциум на Alstom Transport и Fonds stratégique d'investissement (FSI) като newTL.
Използва се в Париж и Клермон-Феран, Франция; Меделин, Колумбия; Тиендзин и Шанхай, Китай; и Венеция-Местре и Падуа в Италия.
През центъра на Падуа трамвай се движи на батерии.


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #124 on: 22.06.2022, 10:06:29 »
Същата трамвайна система е във Венеция


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #125 on: 16.07.2022, 10:09:09 »
Трамвай в Триест е истинска рядкост. Не е обикновен трамвай, а хибриден, защото в една част от трасето става като фуникуляр. Това е единствената линия в Триест, тази за Опицина. При стръмно изкачване трамваят има допълнително по-малко превозно средство, което го бута нагоре по хълма, а когато се спуска по склона, същото превозно средство го забавя. Трамваят в Триест е в ретро стила на старите трамваи. За съжаление, поради тежка авария през лятото на 2016 г., трамваят не се движи. Оттогава продължава работата по трамвайния маршрут Триест-Опичина за модернизиране на пистата. Очаква се той да започне да шофира отново тази есен. Във видеото ще видите началната спирка на трамвая в Триест и част от маршрута до скалата. Там намерих трамвай с помощно допълнително возило за наклона. Снимах част от маршрута в Опицина от автобуса, както и трамвайното депо.

&t=11s

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #126 on: 19.07.2022, 10:51:15 »
Трамвай в Триест е истинска рядкост. Не е обикновен трамвай, а хибриден, защото в една част от трасето става като фуникуляр. Това е единствената линия в Триест, тази за Опицина. При стръмно изкачване трамваят има допълнително по-малко превозно средство, което го бута нагоре по хълма, а когато се спуска по склона, същото превозно средство го забавя. Трамваят в Триест е в ретро стила на старите трамваи. За съжаление, поради тежка авария през лятото на 2016 г., трамваят не се движи. Оттогава продължава работата по трамвайния маршрут Триест-Опичина за модернизиране на пистата. Очаква се той да започне да шофира отново тази есен.
Пускането на трамвая все се проточва. Бяхме там през 2019 г. и уж скоро щеше да тръгне, но са минали нови 3 години и не е тръгнал. Катастрофата не е била във фуникулярната част, а в трамвайната (тя е еднопътна) и уж щели да правят незнамсикаква съвременна сигнализация. Иначе трамваите са довоенни в буквалния смисъл на думата - правени са през 30-те, последните два - през 1941 и те били най-спартански оборудвани заради войната. Фуникулярната част е по-нова - както се вижда и от видеото на 2:29, това са две "ютии", свързани с въже, до които се допира трамвайния вагон - отзад за изкачване и отпред - за слизане. Първоначално във Вила Опичина трамваите са стигали до гарата и са били интермодална връзка за пътниците, идващи откъм Любляна и вътрешността на Австро-Унгария. Предвид релефа на околността, жп трасе няма как да слезе от Опичина до централната гара на Триест: двете трасета - горното и долното се сливат на около 20 км навътре в Италия. Но после, с опъване на граници и железни завеси тази връзка е загубила значение, затова трамваят си е чисто градски транспорт, както и туристическа атракция, и е скъсен до депото си в края на Опичина. Заместващите автобуси, носещи номера 2/, са с много мощни двигатели и якият баир изобщо не им се опира. Самата Опичина е много проветриво и залесено място, през лятото температурите са с 4-5 градуса под тези долу в града.

Както се вижда и от други фоторепортажи на garethtrooper, по австроунгарско в околностите на Триест, Риека и Истрия е имало доста трамвайни и теснолинейни трасета. От всички тях е оцеляло само триесткото и ще е жалко и то да си отиде...
« Last Edit: 19.07.2022, 11:17:48 by blagun »

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #127 on: 20.07.2022, 11:14:43 »
Благодаря приятел. Имах лош късмет през 2016 г., когато дойдох в Триест. Само три дни преди пристигането ми имаше инцидент и трамваят спря. Не знам точно къде е катастрофата, но видях цветя недалеч от началната спирка на трамвая на площад Обердан. Силно се надявам тази година да тръгне трамвая и ако няма ограничения по границите заради Ковид смятам да отида до Триест и да снимам.

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #128 on: 05.08.2022, 13:49:41 »
Трамваите в Падуа са като комбинация от трамваи и автобуси. Води се на една релса с гумени колела. Минават през центъра на Падуа с пантограф надолу. Работят на батерии. Във видеото можете да видите как пантографът се спуска или повдига в зависимост от посоката, в която се движи трамваят. Към или от главния площад.
Заснет е на първата спирка до площад Прато дела Вале до базиликата Свети Антони

&t=26s

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #129 on: 16.08.2022, 12:27:51 »
На 16 август 2016 г. в Триест два трамвая се сблъскаха челно и раниха осем души, нито един сериозно.
     Големи наранявания бяха избегнати, тъй като трамваите бяха на стръмен участък и затова се движеха много бавно.
От този ден трамвайният маршрут Триест-Опичина е затворен. Има някои планове за повторно отваряне на Tram di Opicina тази година след обновяване на трамвайните линии и маршрута.


Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #130 on: 29.11.2022, 17:46:23 »
Преди няколко дни се завърнах от кратка почивка до Неапол и ще споделя малко впечатления от градския транспорт в града. Разполагат с една метролиния, няколко линии на градска железница, автобуси, тролейбуси и трамваи. Метролинията е добре разположена за туристически пътувания, свързва централна гара (Garibaldi) със стария град (Duomo, Universita, Toledo, Museo), след което продължава към западните и северните квартали на града. Градът също така разполага с три фуникуляра, два от които са особено популярни сред туристите, достигащи до хълмът Vomero.

Метростанциите са функционални, островни перони с преградни стени в острова, но въпреки това достатъчно широки. Неприятно впечатление ми направи, че на повечето станции - поне централните, до Museo вкл. че нямах обхват на телефона на перона. Нямаше и безжичен интернет. Метрото ми направи впечатление на доста по-подържано и чисто от римското.

Автобус и тролейбус - на спирките няма разписания, но не са и нужни - едва ли могат да се спазват. На някои спирки има електронни табла, които показват времето на пристигане на дадена линия - като ако има закъснение, просто часовникът показва време в бъдещето. Общо взето на разписание в наземните линии едва ли могат да разчитат - когато дойде, тогава. Все някога ще дойде. В Неапол, ако изключим района около Централна гара, не видях никой да бърза за където и да било.

Тъй като основната ми цел на посещение бяха музеи, се бях снабдил с приложението Artecard и с карта за Неапол за 3 дни. Струва 21 Евро и дава достъп до целия градски транспорт в градската зона, достъп до три музея напълно безплатно, а всеки следващ струва 50% от нормалната цена на билета. Определено си струва, като се има предвид, че само Археологическия Музей е 16 Евро. Иначе дневната карта, закупена от автомат, струва 4.20 Евро, единичен билет за 90 минути е 1.20 Евро.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #131 on: 01.12.2022, 11:49:15 »
Преди няколко дни се завърнах от кратка почивка до Неапол и ще споделя малко впечатления от градския транспорт в града. Разполагат с една метролиния, няколко линии на градска железница, автобуси, тролейбуси и трамваи. Метролинията е добре разположена за туристически пътувания, свързва централна гара (Garibaldi) със стария град (Duomo, Universita, Toledo, Museo), след което продължава към западните и северните квартали на града. Градът също така разполага с три фуникуляра, два от които са особено популярни сред туристите, достигащи до хълмът Vomero.

Отиде ли с влака Circumvesuviana до Помпей и Соренто?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #132 on: 02.12.2022, 15:10:25 »
Разбира се, само до Помпей този път. Соренто за следващия.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #133 on: 19.01.2023, 14:54:07 »
 :blink:
Доста интересни са тези тролейбуси Фиат от края на 50-те :)

Снимката е взета оттук: http://transporturbain.canalblog.com/pages/les-trolleybus-de-milan/38631929.html
« Last Edit: 19.01.2023, 15:02:50 by Chezare »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #134 on: 22.02.2023, 15:40:41 »


Наближава завръщането на трамвая Триест-Опичина. Началото на възродителния период след 6 години бездействие е отбелязано по подобаващ за италианците начин - с тържество, канцонети, тарантели и т.н. Само си представете Фандъкова да спре трамваите в гората и да рестартира реконструкцията след 6 години с обещание да я завърши за седмата.

Предстоят промени по трасето. Очаква се рестартирането да е през лятото на 2023:
https://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cronaca/2022/11/21/news/trieste_il_tram_di_opicina_torna_in_piazza_oberdan_per_le_prove-12253110/ (дайте превод на английски)
« Last Edit: 22.02.2023, 16:01:24 by blagun »

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #135 on: 10.04.2023, 23:24:39 »
Тревизо (днес)

DSC03328 by Yasen, on Flickr

DSC03332 by Yasen, on Flickr
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #136 on: 11.04.2023, 23:14:23 »
Днешната доза снимки:

Венеция:
Трамваят с една релса
DSC03369 by Yasen, on Flickr



Милано:
DSC03457 by Yasen, on Flickr

DSC03456 by Yasen, on Flickr

DSC03455 by Yasen, on Flickr

DSC03471 by Yasen, on Flickr

DSC03478 by Yasen, on Flickr

DSC03477 by Yasen, on Flickr
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline yaskata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #137 on: 14.04.2023, 00:46:14 »
Флоренция (днес)
DSC03534 by Yasen, on Flickr

Милано част 2 от днес пак

DSC03603 by Yasen, on Flickr

(ако сте забелязали пешеходния светофар се състои от 3 цвята а не от 2)

DSC03609 by Yasen, on Flickr

Старите трамвайчета от вътре:
DSC03600 by Yasen, on Flickr

DSC03601 by Yasen, on Flickr

DSC03611 by Yasen, on Flickr

Електробус Solaris дърпа ток от нещо като пантограф на зарядната станция
DSC03598 by Yasen, on Flickr

DSC03607 by Yasen, on Flickr

DSC03615 by Yasen, on Flickr


« Last Edit: 14.04.2023, 00:47:58 by yaskata »
Любим малашевски автобус: 2167
Любима линия: 79 кв.Христо Ботев-СТИНД 2

Любим дружбенски автобус: 3305
Любима дружбенска линия: 413 Гара София Север-Технополис Мл 4.

Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #138 on: 20.04.2023, 21:12:30 »
Сервизен работник в Милано сменя ръчно превключвателя на трамвая


Offline garethtrooper

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градски и жп траспорт в Италия
« Reply #139 on: 20.04.2023, 21:22:19 »
Фуникуляр в Бергамо