Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 201165 times)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5965
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1180 on: 29.03.2021, 16:20:56 »
Все пак при недомислената псевдомодернизация се добави допълнителна опорна талига без да се увеличи мощността на двигателите и без да се модернизира системата за управление, неизбежно беше да станат още по-тромави и склонни към боксуване. :rolleyes:

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9121
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1181 on: 29.03.2021, 17:27:11 »
Тези трамваи и къси едвам кретаха, като ги "модернизираха" пък съвсем.....
Единственото подобрение е липсата на странично биене . Като 8ХХ бяха кошмар откъм странично биене. Но пък имаха една екстра - на паразитния фланец имаха вързан алтернатор, който по време на движение зареждаше батериите . ВЕП -ът на допълнителната спирачка , позната жаргонно като Шалтбау , имитираше звукът при затваряне на врата. Ватманът като освободеше шалтбау-то и качващите се от първа врата започваха да викат - чакай бе, не сме се качили още... При модернизацията ВЕП-а беше преместен в отсега на малкия апарат и шумът сега  е в пъти по-малък. дребни и незначителни неща , но това не помогна тези недоразумения да станат по-комфортни и по-сигурни.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 491
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1182 on: 29.03.2021, 17:42:56 »
Но да, дизайнерски за времето си бяха много напред, едни от малкото въобще в света трамваи с нископодова платформа за онези години.

Колкото и да бяха хубави за София, нека да кажем, че по онова време големите производители правеха вече нови изцяло нископодови трамваи, а не преправяха стари. ULF във Виена се въвежда през 1997 г., преди тук да се започне с нископодовите секции.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5965
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1183 on: 29.03.2021, 18:35:01 »
Дори в Чехия по същото време или малко по-рано се появяват RT6N1 и модернизирани KT8D5N с частично нисък под. :rolleyes:

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2511
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1184 on: 09.04.2021, 15:56:14 »
920 заснет през 02.2008г. от Hilsner Keld.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9121
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1185 on: 09.04.2021, 16:01:33 »
И заснет от София 70 преди тази снимка , след пожар при катастрофа с такси .
Кой да знае, че след 12 години ще стана свидетел на същото , само ,че на 50 см от мен...
« Last Edit: 09.04.2021, 16:04:02 by София 70 »