По моя информация, към 2005-та е имало автобуси Икарус 280, купени втора употреба от София от първите доставки, както и Чавдар В 14-20. Сега нямам никаква идея какво се движи там.
Да, в Шумен, към момента все още се движат и Икарус и 14-20 даже и Г5. Но са в сравнително добро състояние. В смисъл поддържат се технически и се реновират каросериите.
Никога в Шумен НЕ са доставяни втора употреба автобуси, никога.
Към момента градският транспорт се обслужва основно от автобуси ИВЕКО-ОТОЙОЛ, от моделите- М24, М50 и EURO-CITY, като най-старите за закупени през 2002 година. Само през 2006 и 2007 година са доставени поне 12 броя EURO-CITY.
Относно интервала на движение- има възможност този интервал на движение да бъде сгъстен, но имайки в предвид пътникопотока, средният оборот на едно място в автобус и други показатели, този интервал е оптималният. Друг важен факт, е че в пиков час интервала на движение на автобусите между основните спирки в града е на 3-4 минути, което допълнително облекчава пътуването на пътниците.
Естествено има в какво да се влагат усилия за подобряване на качеството на предлаганата услуга. Но при цена на дизеловото гориво от 2.30 лв/л., при 810 лицензирани таксиметрови автомобила и поне още 300 нелицензирани автомобила, които масово извозват пътници от автобусните спирки е много трудно и бавно.