Author Topic: Шумен,Търговище,Разград и Силистра  (Read 152213 times)

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
И как е възможно това в малък град като Търговище, а в София не...?!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Правилния въпрос е "възможно ли е?". След това "Възможно ли е в Саудитска Арабия дори?". След което трябва да си отговорим сами, дали е по-добре нещо да струва 1 ст. или да струва на обратния принцип 100$, които за нашите стандарти да са като 1 ст.
Практиката е показала, че е по-добре да струва 100$, които  за стандарта на живот да са ти като 1 ст., отколкото 1 ст. като в случая. Обикновено се цели в нашия случай игра с обществени поръчки.
Особеното на 1-та стотинка е единствено това, че никой не може да даде по-ниска цена от теб.
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
ПАЗ 672 в ДАП - Силистра, 70 - те години:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Шумен, 1997г. Източник:  https://www.daniel-ursprung.ch/pages/sumen_baer.htm
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Унгарски туристи с Ikarus в Разград, 1983-1985г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
"Автобус столова в Силистра" - публ. във в."Работническо дело", бр.195/14.07.1989г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
„Шумен бус 2019“ - по света и у нас
Quote
„Шумен бус 2019“ ще се нарича новото общинско транспортно дружество. Предложението беше разгледано на заседание на икономическата комисия. Целта е чрез създаването на предприятието администрацията да може да кандидатства за европейски средства за закупуване на електробуси.

Дружеството ще бъде образувано с предмет на дейност: „Автобусни и автомобилни превози в страната и чужбина; поддържане, ремонт и диагностика на моторни транспортни средства; извършване на периодични прегледи за проверка на техническата изправност на пътни превозни средства; разработване на проекти за транспортни схеми и разписания; друга дейност, незабранена от закона.“ Дружеството ще се учреди с капитал, представляващ парична вноска в размер на 5000 лв., разпределена в 5000 дяла по 1 лев, пише в докладната записка, внесена от кмета Любомир Христов.
Управител на дружеството, който ще заема длъжността до провеждането на конкурс, ще бъде избран от съветниците на сесията в четвъртък.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Един любителски филм от Шумен с доста стари автобуси Чавдар и Икарус:


Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Реших да се разровя из тия градове, които са забравени от форума, въпреки, че имат градски транспорт (дори и в много свит мащаб).
Та събрах информация да направя схема на моментното състояние на маршрутната мрежа в тия градове.

Започвам със Силистра, където беше сравнително лесно. Единствено не знам къде е втората спирка на центъра. Може да има някой метър отклонение в поставените спирки. Има места където съм отбелязал неизползвани към момента спирки.



Разград- тук определено се затрудних. Информацията в общината е доста хаотична и лошо поднесена. Като имам чувството, че половината от маршрутите ги има само на документи. Доста от спирките може да са сбъркани. Определено линия 3, 6 и 8 има моменти в маршрута им, които са ми неясна.



И накрая Търговище, където е сравнително лесно. Тук-таме някоя спирка може да е изпусната.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Продължавам със схемите на ГТ на забравени градчета.

Захванах се с Шумен:


И като допълнение- нереализираното движение на тролейбуси. За втори път се обръщам, ако някой има повече информация за евентуалните трасета и маршрути- да я сподели. И изобщо как се е развила историята. Има съвсем откъсачни моменти споменати в темите. За направата ползвах лични спомени, къде съм виждал тролейбусни стълбове и Гугъл-Мапс. Впечатление ми направи, около там, където ми е разказвано, че е било предполагаемото депо (южния край на з-д Мадара) има стълбове насред нищото, сред поляната. Също до Томбул джамия има явно поставени стълбове за трасе по ул. Столетов, но само в началото. Друг интересен момент е "тролейбусният тунел"- на къде е трябало да води и до къде е изграден?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Тунелът е точно под главната пешеходна улица в центъра, като се разхождаш по нея, се вижда, че е леко повдигната - бул. Славянски. И най-вероятно там, където стълбовете изведнъж свършват, мрежата е трябвало да продължава в тунела. Сега е трудно да се хване, понеже входовете на тунела са вероятно зазидани....От Столетов вероятно са мислили трасе към болницата и Боян Българанов...Историята е във връзка с това, че Шумен беше следващият град, след Благоевград (1987-а), където Бай Тошо щеше да води дипломатите, ама дойде 10-ти ноември....
« Last Edit: 23.08.2019, 19:37:29 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Че къде по центъра има изведнъж свършващи стълбове? Апропо изводът на тунела е към част на бул. Симеон Велики, нямаща мост над реката. Явно там се е предвиждало да се отвори ново кръстовище. По разкази писани тук, както и снимки видяни в нета от проекта за новия център успях да обобщя една схема за въпросния тунел. Израдената до момента част е от ул. Цар Освободител, идвайки от бул. Симеон Велики, като след като влезе под земята прави десен завой посока хотел Мадара. Пешеходният вход на площада, който сега се вижда и е запечатан се намира горе-долу на мисления прав ъгъл между Славянски и Цар Освободител. След това тунелът прави лек ляв завой към днешната улица Васил Левски, където е трябвало да излиза точно до сградата на Виваком. Там идва интересната част, че явно е трябвало да се изгради нов булевард, който да започва от улица Съединение 78, което е един Г-образен блок, към днешната ул. Сан Стефано, зад улица Съединение 86-90, после косо зад училище П. Волов, към бул. Васил Левски, като сливането трябва да е около днешната ул. Васил Левски 26- събирането на улиците Васил Левски, Георги Бенковски и Акварел. Един вид са искали да направят нещо като главна двупосочна улица успоредна на линията Славянски-Ботев с връзка на перпендикуляр (тунела).
На схемата дето съм я направил със синьо е изградената мрежа, а пунктираната е евентуалното трасе за тунела (светлата част е "подземна"). Също прилагам и снимка изровена от нета, която се твърди, а и е именувана като "Окончателен застроителен план".
Апропо яко някой има публикации в пресата, снимки и тн относно пускане на тролеи в града, граденето на мрежата и тн. ще е интересно да я сподели.

По повод слуховете и писанията за двата тролея докарани в Шумен се поражда и въпрът- къде са държани? И евентуално дали е направена поръчка за повече. Предполагам същите са като прототипи на предстоящите опериращи машини, за да могат на правят тестове на новата тогава мрежа.




« Last Edit: 24.08.2019, 04:39:05 by dj_the_bus »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Няколко кадъра от престоя ми в Шумен:

Offline otark

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Привет!
Дядо ми беше професионален шофьор много дълго време (половината поне във Варна) и за мое щастие ми остави нещо като автобиография, доста обемиста. За нещастие я докопах твърде късно и за много неща не мога да го питам.
Едно от нещата, които описва, е обучението си в Държавната автомобилна школа - Шумен. Явно там не са се записвали начинаещи, защото е имало изпит - изпитващият е сядал в една джипка и си е слагал кепето на главата да се крепи едва-едва. Ако при тръгването на колата шапката падне, кандидатът отпада.
Някъде в интернет намерих малко информация, че ДАШ се е трансформирала в някакво средно автоучилище, но повече не попаднах на нея.
Молбата ми е ако има някой снимки на тази ДАШ, да ги постне (или някаква друга информация).
Поздрави!
П.П. Извинявам се, става дума за ДСО Шумен, а ДАШ-а е в Русе. Много нещо има за смилане като информация и почнах да се бъркам. Ако някой иска, може да прочете откъса оттук (4 страници):

https://drive.google.com/open?id=1CoFOZGJ7DmiytOSSh5qPj285tidd3yuW

П.п2: Качвам по-пълна версия и с някои поправки:
https://drive.google.com/open?id=1Ww5GhvkLRdR8OstqHDZLym1qUTnD3J2w
« Last Edit: 05.02.2020, 09:12:57 by otark »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Е, вече почти не останаха такива хора, като дядо ти! Само далаверки и т.н.
Украйна, победа!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
 Здрасти, едва ли ще можем да ти кажем нещо по -конкретно, но като щяло ще опитам...
По отношение на здравословното състояние тогава е имало изисквания, които сега просто... биват или пренебрегвани, или са отпаднали. И понеже споменаваш конкретно заболяване, а тогава за някои ''очевидно'', за други по- неразбираемо може би, но положението е било почти обратно на сегашното. Имам предвид, че ПС -та са били лишени от разни удобства и броят им е бил незначителен сравнено със сега. Освен това камионите са били повече, както от автобусите, така и от леките коли. Съществен факт е също отношението на държавните спрямо частните – при последните. Всичко това ако го съберем, разбира се с още доста обяснения, може да получим защо тогава е било така, а сега иначе.
Дядо ти получава книжка еквивалентна на сегашните категории – Д и С + Е, а щетите при евентуално ПТП се поемат от народното стопанство... не от разни фондове с натрупване на средства, а направо от държавата... надявам се разбираш огромните разлики... и за да се минимизират подобни щети са държали на подобни изисквания.
Що се отнася до ДСО и ДАШ, първото – Държавно Стопанско Обединение; с клонове първоначално в окръжните/областни градове, по -късно и в някои от другите по -големи, представляват снабдяването на търговските мрежи с продукти. Това е по -конкретно автонаправление или по -известно като: –автоколона; част от ДСО -те, което е имало и автобуси, и таксите, както и международни превози. ДАШ е било част от системата за обучение, която по всяка вероятност тогава не е била във всичките окръжни градове, за разлика от ДСО -то, а само в няколко от най -големите. В последствие част от имената и структурите се променят. 
« Last Edit: 03.02.2020, 17:39:34 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline otark

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Всяка информация е полезна! Много неща ми е разказвал, но като чета е друго. Опитвам се да възстановя каквото мога за себе си, и евентуално като допълнителна информация за книгата, ако излезе. Дядото много ми липсва и по този начин се опитвам все едно да вървя по неговия път и да съпреживявам нещата.
Заболяването е било туберкулоза, вследствие на което му е опериран единият дроб, оцелява на косъм, но, както пише, после е работил като хамалин, пушел е доста в един период, беше як и здрав и живя до над 80, щеше и повече... Много от нещата, описвани от него, вече въобще ги няма. Като бях малък ме водеше в ДАП Варна, но въобще не си спомням къде беше. Возеше ме в автобуса и ми даваше да отварям вратите за пътниците, а на последната спирка (или не беше последната?) като спреше имаше някаква оранжева колонка с нещо като телефон и по него докладваше нещо, но тогава съм бил на 6 г. Такива колонки вероятно няма много отдавна. За съжаление и повечето му съвременници май ги няма и е адски трудно да се намерят материали, особено снимки, а освен за шофьорлъка му имам да търся и за много други неща. Някак си е подтискащо като се окаже, че информацията за цели десетилетия просто се изпарява, все едно никой не е живял и нищо не е имало. Всъщност доста неща се пазят, но по лични архиви, забутани на най-различни места. Още ме е яд, че не взех шофьорските му книжки, като ми ги предлагаше със снимките, оставих ги да ги има за спомен, ама беше глупаво, защото на моменти забравяше кой съм като се видяхме за последно. Там си спомням, че имаше вписани доста награди "Златен волан", не знаех, че има такава награда.
Вероятно от тези места са се запазили все таки някакви снимки, надявам се някой ден да излязат. В неговите спомени също има доста имена и дати на хора (помнеше като слон, напр. на коя дата е получил виза за Германия, тогава е бил на 14), които отдавна са изчезнали и един вид получават втори живот. Друг е въпросът ако някога успея издада спомените му, дали мога да ги включа, но, така или иначе, не гоня комерсиална цел и каквото стане.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
П.П. Извинявам се, става дума за ДСО Шумен, а ДАШ-а е в Русе.
ДАШ (Държавна автомобилна школа) - Русе е била с това име от 1950 до 1965. По моите ученически години това беше СПТУ (4-годишно)/ПТУ(3-годишно) по автотранспорт, но русенци продължаваха да използват старото име ДАШ. Ето пълната история на училището.
В сайта сега го дават с друг адрес от онова време - където беше бившият Техникум по индустриална химия. Преди беше в Източната промишлена зона, недалеч от ТЕЦ Русе-изток. Ето  тук.
« Last Edit: 23.02.2020, 08:27:08 by blagun »

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
ДАП - Шумен през юни 1987г.:




Източник
« Last Edit: 06.04.2020, 14:51:22 by Magirus deutz »