Author Topic: Еврокоридори  (Read 55085 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Еврокоридори
« on: 19.12.2007, 02:12:37 »
Quote from: borosport
Ами Видин-София? Само един ред. Какво ще се прави там?
Ами ще се прави същото, като с магистралата - ще се берат плодовете на политически, а не икономически решения за инфраструктурни проекти.
Какво имам предвид - по чисто политически причини решиха приоритетният мост над Дунава да е на мястото, най-вдадено в планински терен, както в България, така и в Румъния. Все едно да прекараш магистрала от София до Варна по билото на Балкана. Но понеже политика мост не строи и пари не дава, строежът се тутка до 101 и обратно.
Ако цялата дандания беше на Оряхово - оттам и в Румънско са по-добри връзките, и в България оставаше парче магистрала до Ябланица и жп линия (нормалнорелсова) - до Червен бряг. Румънците си казаха, че не щат мост на Калафат, а на Бекет, те нямат закъсал областен град на запад. Трябваше все пак нашите да се съобразят, че всеки мост си има две страни.

Не знам, по кой цар по времето ще се построи този мост, но ако Сърбия я приемат в ЕС, коридор №4 ще върви от Турну Северин по съществуващия мост в Сърбия - Зайчар - Княжевац - Пирот - София. В краен случай - през Връшка чука. Така че видинчани могат само да се надяват сърбите да изберат тоягата вместо моркова.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #1 on: 19.12.2007, 10:16:40 »
Определено мястото е неудачно, но на Бекет румънците а и ние дефакто нямаме жп линия.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #2 on: 19.12.2007, 10:27:10 »
Quote from: CKD
Определено мястото е неудачно, но на Бекет румънците а и ние дефакто нямаме жп линия.
Но не е трудно да се изпълни в равнинен терен в Румъния. Всъщност линията за Калафат е от Крайова, т.е. с голямо заобикаляне, ако идваш откъм север и запад.
Докато до Видин с влак се пътува почти колкото до Бургас.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #3 on: 19.12.2007, 10:39:28 »
Quote from: blagun
Ами ще се прави същото, като с магистралата - ще се берат плодовете на политически, а не икономически решения за инфраструктурни проекти.
Какво имам предвид - по чисто политически причини решиха приоритетният мост над Дунава да е на мястото, най-вдадено в планински терен, както в България, така и в Румъния. Все едно да прекараш магистрала от София до Варна по билото на Балкана. Но понеже политика мост не строи и пари не дава, строежът се тутка до 101 и обратно.
Ако цялата дандания беше на Оряхово - оттам и в Румънско са по-добри връзките, и в България оставаше парче магистрала до Ябланица и жп линия (нормалнорелсова) - до Червен бряг. Румънците си казаха, че не щат мост на Калафат, а на Бекет, те нямат закъсал областен град на запад. Трябваше все пак нашите да се съобразят, че всеки мост си има две страни.

Не знам, по кой цар по времето ще се построи този мост, но ако Сърбия я приемат в ЕС, коридор №4 ще върви от Турну Северин по съществуващия мост в Сърбия - Зайчар - Княжевац - Пирот - София. В краен случай - през Връшка чука. Така че видинчани могат само да се надяват сърбите да изберат тоягата вместо моркова.

Ние ако продължаваме да дремем Гърците ще ни скроят такъв византийски номер, че свят ще ни се завие - ще ни откраднат два от еврокоридорите.. На практика еврокоридор 10 Будапеща - Белград - Ниш - Скопие - Солун дублира, при това с по-малко километри коридор 4 Будапеща - Арад - Видин - София - Солун. Като се има предвид и това, че отношенията между Сърбия и ЕС се затоплят и доскоро не много апетитният коридор 10 (заради излизането от ЕС) в момента в който Сърбия стане член на ЕС веднага ще направи нашият коридор 4 не особено желан..

Съвсем отделно от това на византийците ЕК8 винаги им е бил трън в очите, защото не минава през тяхна територия дори планират "дубльор" на част от ЕК8/ЕК10 Солун-Истанбул - продължение на Виа Игнация. Като се има предвид, че византийското влияния в Македония е по голямо от българското нищо чудно да успеят да отклонят Дуръс-Тирана-Скопие-София-Истанбул и от Скопие да вземе да завие През Солун, та пак до Истанбул....

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #4 on: 19.12.2007, 11:32:34 »
Абе баш в момента гърците хич не са в добри отношения с макетата.По-скоро търси нещо по оста Белград-Скопие. Там има едни мили спомени от врмето на комунизма когато България беше световен враг номер 1 на Македония, с Сърбия беше покровителка.Не, че и сега сърбоманите нямат влияние де.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #5 on: 19.12.2007, 11:50:40 »
По темата за европейските коридори сме толкова зле че няма накъде. България от кръстопътен център и фактически централна държава на Балканите, където коридорите трябва да се пресичат гледайте как ще станем 9та глуха и всички важни коридори ще вървят около нас, но не и през нас. В пътно отношение сме може би най изостаналата държава на Балканите (за Македония и Албания нямам наблюдения, но с тях ли трябва да се мерим?) Освен това сърбите макар и бавно си строят магистралата Ниш-Скопие а по Ниш-София не се прави нищо. То не че ние нещо правим  за да искаме от сърбите нещо, но определено изпускаме златни кокошки с тези коридори.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #6 on: 19.12.2007, 18:38:16 »
Quote from: Repcho
По темата за европейските коридори сме толкова зле че няма накъде. България от кръстопътен център и фактически централна държава на Балканите, където коридорите трябва да се пресичат гледайте как ще станем 9та глуха и всички важни коридори ще вървят около нас, но не и през нас. В пътно отношение сме може би най изостаналата държава на Балканите (за Македония и Албания нямам наблюдения, но с тях ли трябва да се мерим?) Освен това сърбите макар и бавно си строят магистралата Ниш-Скопие а по Ниш-София не се прави нищо. То не че ние нещо правим  за да искаме от сърбите нещо, но определено изпускаме златни кокошки с тези коридори.

Вчера Калфин подписа спогодба със Сърбите. А ние за да ги натискаме тях първо е редно да сме направили участъка София-Драгоман...

А иначе в Македония откъм инфраструктура е зле.

А oт Ниш (по-точно Лесковац) до Скопие са около 115 км ненаправена магистрала - 100 в српско и 15 в македонско. Оттам има малко магистрала (отврат - плаща се на кабинки и успешно се минава с подкупи), после 60км път до Велес и А2 до след гръцката граница и остават до Солун 30 км пак пърокласен път. Малко над 200км за целия път Белград-Солун.

А София - Ниш е 150 км при това планински терен (за разлика от 100те км Лесковац-Прешево - не че и там няма планини, но Ниш-Пирот е доста тежък терен.
« Last Edit: 20.12.2007, 05:17:01 by etnies »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #7 on: 20.12.2007, 00:35:11 »
Quote from: etnies
А София - Ниш е 150 км при това планински терен (за разлика от 100те км Лесковац-Прешево - не че и там няма планини, но Ниш-Пирот е доста тежък терен.
Същата работа е - и двата пътя вървят в каньон на реки - съответно Нишава и Южна Морава. Всъщност магистралата Ниш-Пирот ще я вдигат горе над каньона, така че тунелите ще останат в историята. Дай Боже, скоро! Защото си напълно прав, че като нищо византийците и сърбите ще ни издухат от коридорите.

На Балканите не сме чак толкова зле. Румънците имат по-малко километри магистрали (при 2.5 по-голяма територия), в Босна и Херцеговина пътищата са добри, но мигастрали няма; Сърбия си дреме на Титовите магистрали и Белград-Суботица от 10 години не могат да я изкарат; макетата правят нещо, но извън магистралите пътищата им не ги бива. В Албания строят много здраво, но много имат да наваксват.

В жп отношение Албания е катастрофа, Македония - почти. В Гърция също е рехава мрежата - по западното крайбрежие липсва, в Западна Тракия трасето Солун-Александропулис се суче като Кюстендил-Гюешево, а до важно пристанище като Кавала няма жп.  Истинска жп-мрежа има там, докъдето е стигала Австро-Унгария - Словения, Хърватска, Войводина, Трансилвания. Кайзерът е строил здраво жп линии. За България златни жп-години са управлението на Стамболов и първите петилетки на соца.

Що става дума до жп-то, ние си електрифицирахме линията София-Калотина, та чак до Цариброд-Димитровград, където има обща митница. Но сърбите не са пипнали и метър до Ниш. Техен приоритет е оста Суботица-Белград-Ниш-Прешево - било жп, било магистрала.
Не знам гърците правят ли нещо по линията Промахон-Килкис-Солун, защото преди няколко години и тя си беше неелектрифицирана.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #8 on: 20.12.2007, 15:06:27 »
Колеги, по отношение на Ниш-Прешево-Куманово-Скопие-Велес-Гевгелия-Солун забравяте едно много важно обстоятелство, което фактически изпраща по дяволите тази алтернатива на коридора, преминаващ през България поне да кажем за 30 или 50 години, ако не и повече. Много добре разбирам въжделенията на сърбите, гърците и българите с псевдомакедонско самосъзнание да развиват приоритетно това направление, но всички знаете, че между Трън и административната граница на Сърбия и вече фактически независимото Косово има някъде 30 километра по права линия. Там положението знаете какво е, освен това остатъчната Южна Сърбия (именно тясната долина на р. Морава, между Косово и българската граница), демек районите на Прешево, Медведжа и Буяновац са почти изцяло с албанско население. Вярно, че  дивакът Милошевич е в историята, но вече за нищо на света не можеш да накараш тези хора да живеят под сръбско управление. Трябва човек да е много глупав, за да не се сети, че скоро се очаква там отново да загърмят пушкала. Същото е дереджето и в цяла северна Македония, в т. ч. и района около Куманово, през който преминават въпросният път и ж.п. линия. С една дума в средносрочен план само малоумни специалисти биха могли да проявяват интерес към Моравско - Вардарската ос. Т.е. в момента са налице всички обстоятелства да се преодолее Сръбско-Румънско-Гръцката комбина срещу България, стига да има кой да го направи..Веднъж вече изпуснахме влака с възможността да се изгради Дунав-мост 2 докато в Сърбия имаше бакии, дано сега не се случи същото.
« Last Edit: 20.12.2007, 15:25:24 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #9 on: 28.12.2007, 11:28:44 »
Quote from: IKAR
Същото е дереджето и в цяла северна Македония, в т. ч. и района около Куманово, през който преминават въпросният път и ж.п. линия.
Аз все се чудя, защо толкова напъваме за коридор (авто и жп) Кюстендил-Куманово, насочващ се съм сърбоманско-албанските северни и западни части на БЮРМ, а никой не мисли за свързване Петрич-Струмица-Кавадарци-Прилеп-Битоля-Охрид (по-нататък Елбасан-Тирана-Дуръс). На юг българщината е много по-жизнена, както и сигурността.

А коридор №8 е предимно за предизборна употреба. Който не вярва, нека отиде с кола от Солун до Игуменица по Виа Егнатия и да види, как се строи коридор изток-запад! А после да мине през албанските пущинаци. Ето тук личните ми впечатления от тези места.
« Last Edit: 28.12.2007, 11:37:50 by blagun »

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #10 on: 18.06.2008, 17:34:48 »
Quote
More and more truck transport companies choose Corridor 4 instead of Corridor 10 leaving Serbia with less transit fees revenue.

Serbia is increasing worried by the fact that the international truck traffic in the Balkans has started to go round it after Bulgaria and Romania's EU accession, according to the Serbian newspaper Politika.

An increasing part of the truck traffic is switching to using the European Transport Corridor No. 4, which goes from Greece to Central Europe through Bulgaria and Romania, instead of Corridor No. 10, which goes through Bulgaria and Serbia.

According to Politika, the truck traffic through Serbia had decreased 30% in the last two years even Corridor No.10 offers a shorter route and better gas stations and parking lots. This situation is expected to prompt the Serbian state to make the procedure at the border checkpoints shorter, and to decrease the fuel excise tax for foreigners.

Serbia is also losing the battle for the truck traffic because of the higher transit fee. The predictions there, however, state that Bulgaria and Hungary will not go on much longer with their cheap system of road vignettes.

The transit fee for one truck for Bulgaria is EUR 9 per day, whereas the combined transit fee per truck per day for Serbia and Macedonia is EUR 154.

http://www.portalino.it/nuke/modules.php?n...e&sid=30127

Интересна новина , според която трафика на камиони през Сърбия е намалял с 30% от както България и Румъния бяха приети в ЕС. Според нея Коридор 4 е вече предпочитан пред коридор 10 за шофьорите на товарни автомобили.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #11 on: 18.06.2008, 19:11:43 »
Quote from: naster1
Интересна новина , според която трафика на камиони през Сърбия е намалял с 30% от както България и Румъния бяха приети в ЕС. Според нея Коридор 4 е вече предпочитан пред коридор 10 за шофьорите на товарни автомобили.
Не защото е по-бърз или по-качествен пътят, но се спестяват митническите проверки на сръбската, хърватската и словенската/унгарската граница. А всяка една от тях трае с часове, да не говорим за "таксите".
Докато Сърбия и Хърватска не влязат в ЕС, пътят през Ниш ще е за пътнически, а през Видин - за товарни превози. Но след като влязат, можем направо да се снимаме с Дунавмост-2.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #12 on: 18.06.2008, 20:27:36 »
Нарочил си го тоя Дунав мост 2 и това си е. Веднъж построим ли го какво ти пука? Само да стане докато Сърбия не  е влязла в ЕС. Пък и румънцитве упорите не искат да оправят пътя иначе ще има повече смисъл от него.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #13 on: 18.06.2008, 20:51:52 »
В статиятая нпо-скоро изразяват позицията на гръцките водачи на тирове, щом сравняват българските и румънските винетни системи с магистралните текси в Македония и Сърбия. Но за нас е по-важен транзитния поток от и за Турция. Освен това не само Видин-Калафат е преходния пункт към Румънски. Ферибота Оряхово-Белет също е доста натоварен, А юли ще пуснат и Никопол-Турну Магуреле.

За мен е по-притеснителен факт като този от днес, че ни спират по програма ФАР инфраструктурни проекти за 80 млн евро, към които се числят най-вече тези за трансграничното сътрудничество с Гърция и Румъния. А обекти като пътя Плевен-Никопол и Кърджали-Маказа остават без финансиране
« Last Edit: 18.06.2008, 20:52:42 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #14 on: 18.06.2008, 21:18:26 »
Quote from: LG_
1. В статиятая нпо-скоро изразяват позицията на гръцките водачи на тирове, щом сравняват българските и румънските винетни системи с магистралните текси в Македония и Сърбия. Но за нас е по-важен транзитния поток от и за Турция. Освен това не само Видин-Калафат е преходния пункт към Румънски. Ферибота Оряхово-Белет също е доста натоварен, А юли ще пуснат и Никопол-Турну Магуреле.

2. За мен е по-притеснителен факт като този от днес, че ни спират по програма ФАР инфраструктурни проекти за 80 млн евро, към които се числят най-вече тези за трансграничното сътрудничество с Гърция и Румъния. А обекти като пътя Плевен-Никопол и Кърджали-Маказа остават без финансиране
1. Всички такси и винетки подлежат на преразглеждане, вкл. на брутално увеличение като в примера със Словения. Гърците по-скоро ползват трети вариант - през Игуменица и Италия, малко гръцки ТИРове има в България и още по-малко - в Сърбия. За сметка на това към дежурното турско ТИР-присъствие се наблюдава румънски и полски наплив, по-малко чешки и унгарски. А по автовозите твърдо държим първото място.

2. Да, това някога трябваше да се случи и единственото положително нещо е, че се случва в началото. Никой в ЕС не мисли, че пътищата ни са ОК, но не можем да виним европейските данъкоплатци, че не им се иска да пълнят джобовете на батко, кака и сие. Вече трети наказателен референдум има срещу ЕС, вече втори договор остава на трупчета, трябва да е ясно, че не може безогледно да се краде. 5% можеш да завлечеш, но явно 20% са твърде много!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #15 on: 19.06.2008, 21:00:58 »
Така трябва, че иначе боклуците дето са отгоре просто се самозабравят. Няма да забравя как Майкъл Лий се оплакваше, че български чиновници от средно и високо ниво са се държали нагло, не са отговаряли нарочно на въпроси и запитвания и на всичкото отгоре са заявявали, че понеже вече сме в ЕС никой нищо не можел да им каже или направи. И забележете това не са най-високопоставени чиновници, а разни мишоци от среден ранг, отговарящи за фондове или агенции. Е как няма да ни спират парите. А проблема е, че обикновения човек го отнася. Ей като се сетя за тзи боклуци наистина ме хваща яд и ако ми попаднат пред очите с удовоствие бих ги потрошил от бой. Ама наистина.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #16 on: 26.06.2008, 16:26:51 »
За мен е приоритетно да се развива оста Калафат-Видин-Монтана-София-Благоевград-Сяр-Солун. С удвояване и претрасиране на 7 и 5 линия за 160 км/ч и се заложи на тунел под Петрохан и се комбинира с 1 и 6 линия. Гърците ще имат интерес от това като ще могат да минават доста товари и ще живне северозападнала България. А това заедно със скоростната линия която се планира от Сзегед до Букурещ ще отвори и възможности за бързи пътнически превози до централна Европа. Трета връзка с Гърция ще е удачна като се направи ~40 км ЖП трасе от Подкова до Исамос с  което се увеличават възможностите за интермодални превози по българска територия. Трябва да заложим на ЖП линии по сега натоварените трасета, като например връзка между Дупница и Костенец през Самоков, откъдето е ад от тирове. Също трябва да се направят фериботни връзки с Одеса и Новоросийск, като част от планирания коридор от Китай до Запанда Европа, новия път на коприната. Където потока на товари се очаква да се повиши 3кратно в следващите 20 г. Трябва час по-скоро да се изгради ново пристанище във Варна при западната индустриална зона с модерен контейнерен терминал.  Като възможността товарите да пристигат за по-малко от 20 дни от източен Китай до Берлин е страхотна!

За мен перспективата е да бъдем хъб за товари и пътници между Европа и Азия, ако щете и Африка. И да се печели от тази дейност...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #17 on: 26.06.2008, 22:02:58 »
Quote from: NiGhtPiSH
1. тунел под Петрохан
2. Трета връзка с Гърция ще е удачна като се направи ~40 км ЖП трасе от Подкова до Исамос
3. връзка между Дупница и Костенец през Самоков
4. Също трябва да се направят фериботни връзки с Одеса и Новоросийск
1. При наличие на двойна електрифицирана линия през Искърското дефиле да правиш тунел и трасе през най-сложния проход е пълна безсмислица. Също и за шосеен тунел. Хайде погледнете Швейцария и Австрия да видите, че не всеки проход е увенчан с тунел и магистрала.
2. Това също не е смислено. Най-близкото пристанище е Алекснадруполис, а до него върви далеч по-удобното трасе през Свиленград. Разбира се, то може и трябва да се удвои. Другата част на въпроса е политическа. Гърците силно се притесняват от "приближаване" и съединяване на мюсюлманските малцинства от двете страни на границата - в Кърджалийско и Гюмюрджинско (имам познати гърци от Димотика на р.Марица, те се изказват за турците подобно на Волен Сидеров). Съдейки от превръщането на Кърджали в бастион на турците, и за нас това е притеснително. Затова най-много да отворят шосе през Маказа.
3. То само влак липсва през Рила. Малко ни са Супер Боровец, Супер Паничище и Супер-Незнамкаквоси..
4. Фериботите (товарни) към Одеса (Иличовск), Новоросийск и Поти (Грузия) никога не са спирали да функционират.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #18 on: 27.06.2008, 14:53:29 »
Аз колкото пъти съм във Варненското езеро да се състезавам съм видял само един ферибот да мине...

Може да се трасира от Самоков през Злокучане, с естакада над Шипоченския залив на яз. Изкър, будното Око, Ушите с малка гара там, Ихтиман. Като минава на кота над максимума на чашата на язовира (а тя е 828 м). И със сигурност ще е по-добре ЖП линия отколкото от всичкте къщя, които могат да се спретнат там и ще невероятно красиво за пътуване и ефективно . Откъдето около 35 км са в равнинен терен, което е напрактика половината трасе. Ще бъде удобно както за живущите, туристи така и за товари. А ако някога се усъществи връзката между Гюешево и Крива Паланка линията ще придобие по-голямо значение.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #19 on: 27.06.2008, 22:48:53 »
Quote from: NiGhtPiSH
1. Аз колкото пъти съм във Варненското езеро да се състезавам съм видял само един ферибот да мине...
2. Може да се трасира от Самоков през Злокучане, с естакада над Шипоченския залив на яз. Изкър, будното Око, Ушите с малка гара там, Ихтиман. Като минава на кота над максимума на чашата на язовира (а тя е 828 м). И със сигурност ще е по-добре ЖП линия отколкото от всичкте къщя, които могат да се спретнат там и ще невероятно красиво за пътуване и ефективно . Откъдето около 35 км са в равнинен терен, което е напрактика половината трасе. Ще бъде удобно както за живущите, туристи така и за товари. А ако някога се усъществи връзката между Гюешево и Крива Паланка линията ще придобие по-голямо значение.
1. Според сайта на пристанище Варна фериботите са 4.
2. Е хайде, във всяко село влак не може да има, строежът на жп трасе не е майтап работа, та навсякъде да се опнат релси. То сума пътнически влакове по отбивките умряха, ти ми говориш за ефективност в някакви самоковски селца. Линията от Гюешево-Кюстендил отива в Радомир, а не в Дупница.
Много по-належащо е да се удвоят основните трасета, отколкото да се правят някакви екзотики.
« Last Edit: 29.06.2008, 07:50:15 by blagun »