Author Topic: Еврокоридори  (Read 55090 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #60 on: 19.04.2010, 16:11:37 »
Ясно е, че по-лесното си е по-лесно! :D

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #61 on: 26.04.2010, 16:17:59 »
Някой да ми обясни, как би могло да се случи това?! Чист популизъм!!!
Quote
Магистралата "София - Ниш" готова през 2012 г.
  В Белград се състоя среща между премиерите на България и Сърбия Бойко Борисов и Мирко Цветкович, както на четири очи, така и в разширен формат с участието на делегациите от двете страни, съобщава БиТиВи.
  "Надявам се през 2012 г. да открием заедно магистралата София - Ниш", заяви след срещата премиерът Бойко Борисов.
  Той приветства решението на сръбското правителство, че е дало срок за изграждането на участъка от магистралата на сръбска територия до 2012 г.
  Двамата премиери се съгласиха, че след 2 г. ще е хубаво да открият нов граничен пункт.
...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #62 on: 26.04.2010, 21:04:12 »
Надяват се грънци! Чудя се има ли още някой да се хваща на подобни приказки. Чудя се още защо се правят на идиоти с тези постоянни нереалистични обещания, които ръсят щедро с ясното съзнание, че няма да ги изпълнят? От гледна точка на политиески рейниг не е ли по-лошо да говориш глупости, които закономерно лъсват, че не са изпълними, вместо да поемеш отговорност и да кажеш истината - и след това действително да изпълниш реалистичното обещание?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #63 on: 26.04.2010, 22:57:52 »
Реално магистрала София Калотина съществува ако се брои че тя е с едно платно. Как е направена магистралата Даскалово-Долна Дикания? Едното платно е разширено, а другото е направено до него. А Е80 от Милево Ханче до Сливница Запад си е 2х2 и ако разширят още и по средата сложат разделителна ивица и стане 3х3 или 4х4 е готова. А освен това незнам дали някой който е пътувал към Драгоман, Сърбия е забелязал стария павиран път, който се отделя след моста на жп линията Воуяк-Перник, минава през Сливница и после продължава към Драгоман успоредно на новия. Това дефакто е стария път, както при АМ Тракия, Хемус и Марица. А новия път се разширява и удвоява 3х3 или 4х4. Тази магистрала трябва да излезе по евтино от АМ Люлин и реално за 2 години може да се построи.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #64 on: 26.04.2010, 23:11:08 »
То хубаво, ама няма изготвени проекти, няма финансиране, няма процедури... А и след това технологично срокът за завършване няма да е под две години... Сърбите от тяхна страна ще правят две малки отсечки при строителство над 20 месеца... И то не най-трудните участъци, така че това е някакъв популизъм ала Олимпийските игри в Атина и Струма...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #65 on: 26.04.2010, 23:21:16 »
Това е тъпотията българска. Лесно е ама влачат. Както с учасъка от МД1 от Младост до цариградско или новия пробив на Д. Николаев.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #66 on: 26.04.2010, 23:28:35 »
Това е тъпотията българска. Лесно е ама влачат. Както с учасъка от МД1 от Младост до цариградско или новия пробив на Д. Николаев.
Ако беше лесно, пък щяха да го направят, защото щеше да е плюс пред електората. Причините може да са всякакви, а и колкото и да следим процесите, не знаем всичките пречки. Колко години точиха очуждаването на Николав?! Аз му загубих нишката, ама тъкмо си мислех, че с това са готови и излизаше някаква случайна новиан в медиите?! Сега да не се окаже, че са очуждили само стоте метра, дефакто само на ъгъла сградата за тези поне 5-6 години???!!

Та понеже е темата за националната("Републиканска") мрежа, да кажем, че наистина има липса и на плитическа воля, капацитет и умения, прилагане на мерки за намиране на финансиране(,защо не е и публично-частно партньорство, милионите, които не усвоихме и като член на ЕС, и по предприсъединителните програми), задкулисни игрички и далавери. Колко пъти се смени шефът на пътната агенция и в обественото пространство основните теми бяха за глупости от сорта за цвета на винетките, а не по същество?! Можем да споменем Хърватска и темата е изчерпана за моделите как се прави, и как не.
« Last Edit: 26.04.2010, 23:32:44 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #67 on: 27.04.2010, 10:30:16 »
Интересно е да се отбележи, че в момента пътят София-Калотина не е толкова натоварен, за да бъде прекрояван на магистрала. По-скоро следва да се обърне внимание на ГКПП-то, както и пътят до него, от жп моста към сръбската граница. Останалото е ок.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #68 on: 27.04.2010, 10:42:25 »
Интересно е да се отбележи, че в момента пътят София-Калотина не е толкова натоварен, за да бъде прекрояван на магистрала.
Този път ИЗКЛЮЧИТЕЛНО много се натоварва по отпускарския сезон, но тясното място е входа в северната дъга на околовръстния път. Така че с приоритет трябва да се направи новото му трасе - северно от МЕТРО-запад, както и северната дъга, естествено.
Трябва да се мисли и с перспектива. До 5-6 години Сърбия и Хърватия ще са в ЕС и пътят става вътрешноевропейски, което ще насочи по него всички ТИРове, които сега минават през Румъния, за да спестят митнически формалности.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #69 on: 27.04.2010, 11:06:14 »
Бойко Борисов за визитите в Сърбия и Сирия, за АЕЦ „Белене” и българите от Западните покрайнини

27 април 2010 | 10:47 | Нова телевизия, "Здравей, България"

Бойко Борисов, министър-председател


Водещ: Гледате „Здравей, България”. Темата, която започваме, е „За какво си говориха и какво се договориха българският премиер Бойко Борисов и сръбските президент и премиер”. Господин Борисов е на пряката ни телефонна линия. Добър ден.

Бойко Борисов: Добър ден и на вас.
Водещ: Да започнем първо с този път, който действително е в ужасно състояние – магистралата до Ниш. Беше казано вчера, видяхме в нашите новини, до 2012 е идеята да се случи, но тепърва предстои да се търси финансиране от страна на България за тези, колко 350, не, 60 км. Кажете ни по-подробно какво договорихте там.
Бойко Борисов: Вашите зрители знаят, че всъщност магистрала няма. Много, много десетилетия тя е отлагана поради простата причина, че сръбската страна има много тежък терен, от една страна, и, от друга, просто имаше други приоритети – магистралите, които правеше до Скопие, магистралите до Унгария, магистралите във всички различни посоки освен София. Това, което успяхме да се договорим и, разбира се, преди да стане вчерашната среща доста, още от Копенхаген с президента Тадич я подготвяме, и вчера те ми представиха уреденото си финансиране от Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие за четирите лота, включително и този много голям тунел, който трябва да направят през планината, гарантирано финансиране. Така че за 1 май 2012 се разбрахме да я открием заедно, като те си оставят два или три месеца, ако с тунела възникне проблем, забавяне. Така че нашата част от отсечката София-Ниш е по-лесна. Още вчера разговарях с министър Плевнелиев да изпратим днес експерти, които да започнат да налагат проектите, съответно, от двете страни за пътния възел, който трябва да дойде на границата, защото знаете, че там имаме и ж.п. линия много силна, която трябва да се развива и да може естакадата и това, което да направим, абсолютно да удовлетворява и нашата инфраструктура там.
Водещ: Така да се каже, те са си написали домашното. Ние парите откъде ще ги търсим?
Бойко Борисов: Пари имаме за магистрали.
Водещ: Ще бъдат отпуснати. Това са 350 млн. евро, нали така?
Бойко Борисов: За?
Водещ: Тази отсечка от 60 км, срещнах в пресата информация за това, че ще струва нашата част около 350 млн. евро.
Бойко Борисов: Е, ако я правим като „Цанков камък” пътя, може да излезе и 750 млн.
Водещ: Колко ще излезе, според вас?
Бойко Борисов: Във всички случаи няма да излезе повече... Слагайте по 1-1,5 млн. евро в зависимост от терена, до 3 там, особено след Сливница до границата. Така че надявам се не повече от 70-80 млн. евро. 100 да отиде!
Водещ: От кой проект, транспортен, трябва да се откажем, за да можем да осъществим тази отсечка? Беше лансирана вчера такава теза.
Бойко Борисов: Неслучайно днес и министър Дончев, това е министърът, който работи по еврофондовете, е в Брюксел. Ние правим прочит на програмите, защото много от тях дори не са стартирали, няма проекти. Така че от вчера сме си поставили тази амбициозна задача, защото пък би било доста смешно сърбите да си направят отсечката, а ние да не сме. Така че можем и заем да вземем, можем и чрез нашия бюджет да го гарантираме. Но от вчера работим с всички сили по проектирането на възлите и действията, които трябва да се предприемат.
Водещ: Безспорно това би било много хубаво, този път да се реализира. Само че в условия на криза вие говорите, че няма пари. А в случая казвате, че ще теглим заеми, дори ще гарантираме с бюджета. Не е ли риск това?
Бойко Борисов: Това е едно от нещата, което и вашите зрители видяхте, когато ги помолих да си кажат мнението в предаването „На четири очи” за „Цанков камък” пътя. До тук сме дали 240 млн. за 20 км двулентов път. нали разбирате колко е жалко? Защото тази магистрала решава въпроса и на българите в покрайнините, защото магистралата е живот, магистралата веднага ще провлече целия поток от Европа за Азия, транспортен поток.
Водещ: Т.е. разчитате на инвестиции, които впоследствие ще дойдат от това, че магистралата...
Бойко Борисов: Ние имаме отворен кредит с Европейската инвестиционна банка, знаете. Вижте, аз не бих упрекнал никой от предишното правителство, надявам се и мен, за това, че е взел кредит да направи магистрала. Ние ги упрекваме, че вие видяхте, когато правехме магистрала „Тракия” и дойдохме на власт, тя нямаше дори строително разрешение. Не финансиране, не проектиране. Тя нямаше строително разрешение. Почнахме от нулата.


http://www.focus-news.net/?id=f14703

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Еврокоридори
« Reply #70 on: 27.04.2010, 15:34:05 »
Интересно е да се отбележи, че в момента пътят София-Калотина не е толкова натоварен, за да бъде прекрояван на магистрала.
Този път ИЗКЛЮЧИТЕЛНО много се натоварва по отпускарския сезон, но тясното място е входа в северната дъга на околовръстния път. Така че с приоритет трябва да се направи новото му трасе - северно от МЕТРО-запад, както и северната дъга, естествено.
Трябва да се мисли и с перспектива. До 5-6 години Сърбия и Хърватия ще са в ЕС и пътят става вътрешноевропейски, което ще насочи по него всички ТИРове, които сега минават през Румъния, за да спестят митнически формалности.
За начало ще е добре да се построи участъка от Кривина до Хераково с цел транзита да се изведе извън града, а също и за АМ Люлин. Другия вариант е да се разшири и северното околовръстно.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #71 on: 03.05.2010, 00:08:20 »
Смесена комисия решава за съдбата на КПП-то на Калотина след Сърбия в ЕС

Виена на 6 часа по магистралата за Ниш

Аутобанът ще е естествена връзка на Околовръстното и "Тракия"

Всеки, който е пътувал с кола към Западна Европа, опознава истинския смисъл на думата "мъка". Мъките се точат както от българска, така и от сръбска страна. Освен че е тесен, пътят от София към Ниш и оттам към Белград е осеян с дупки, а планинските тунели в Сръбско са истинско предизвикателство за шофьорските умения. Сърбите обаче са се стегнали и вече имат финансиране и проекти за лелеяната от 35 години магистрала. И ние ще направим скоростно шосе до 2012 г., обеща премиерът Бойко Борисов при посещението си в Белград миналата седмица.
"Интересите за тази магистрала са много сериозни, защото Сърбия граничи вече с Европейския съюз", коментира главният архитект на София Петър Диков. Той ще отговаря за нашия проект, защото столицата има готови планове за магистралните пътища около града. Пътят за Ниш ще се свърже със западната част на Околовръстното шосе. То пък е "внадката" към магистрала "Тракия". Столичната община е поела ангажимент до октомври да е готов работният проект за така наречената Северна скоростна тангента на София. Тя е дълга 16 км и осъществява връзката с "Тракия". По този повод и регионалното министерство предложи в оперативна програма "Транспорт" пътят към сръбската граница да се включи като лот 0 на южната ни магистрала. Така двата проекта ще се слеят, за да кандидатстваме пред Брюксел за пари от еврофондовете да бъдат включени в програмния период до 2013 г., обясни строителният министър Росен Плевнелиев.
"С изграждането на тази магистрала, ако тръгнеш сутринта от София, следобед можеш да си пиеш кафето във Виена", коментира Диков. Според него, това е важно не толкова за туристите, колкото за бизнеса. Навремето София била избрана за столица, защото е в западната част на държавата и положението й предлага лесни връзки със Западна Европа.
"Сърбите използваха последните пет години за много сериозна работа по проектите, тъй като тяхната част от магистралата е много по-трудна.
Те практически минават половината от пътя по ново трасе", разказа Диков. От сръбска страна шосето минавало през дефилето на река Нишава и се качвало високо в планината, където трябва да се строят тунели и мостове.
Българското трасе пък е 44 км и започва от км първи, който е на границата и стига до Околовръстния път на София. То е много по-лесно, защото се движи по сравнително равен терен. И на нашата отсечка обаче плановете предвиждат на места да съвпада със сегашното шосе, а на други - да се строи нов път.
Според арх.Диков, на българските проектанти предстоят две основни задачи. Първата е да се събере смесена българо-сръбска работна група. Тя трябва да реши как ще преминава трасето от 1-ви км от наша страна до 1-ви км на магистралата от Сърбия. "Сега има граница, но премиерът декларира, че подкрепяме западната ни съседка за членството й в ЕС, така че трябва да имаме решение, когато там няма да има граничен пункт, обясни архитект номер 1 на София. По думите му, в проекта трябва да се заложи преминаването на магистралата така, както примерно подобен род път преминава между Франция и Германия. Сегашният граничен пункт не давал такава възможност, защото мястото е тясно и през него минава железопътна линия, а се точи и целият транспортен поток.
Другата задача е, да се актуализират плановете за магистралата. Има стари проекти от 1987 г. до 1989 г., които не са актуализирани и до края на тази година да имаме готови технически проекти, за да почне строителството, каза още Диков. Според него, до 2012 г. най-вероятно магистралата ще бъде изградена до надлеза над железопътната линия между Сливница и село Пролеша, което е на 34-я километър. Отсечката оттам до околовръстния път ще остане да се достроява. В нея имаме чудесен четирилентов път, който може да върши работа поне още три-четири години, смята Диков.
Сияна Севова

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-05-03&article=323428


Артериите на Балканите ще се срещат в София

Петър Диков, главен архитект на столицата

- Арх. Диков, как ще се отрази бъдещата магистрала от София за Ниш на трафика в столицата? На практика тя ще е част от магистралния ринг около града.

- С нея решаваме проблемите не само на ринга, но и на влизането на четирите магистрални трасета от Гърция, Сърбия, Румъния и от Турция на територията на Столичната община. И тогава София става много важна част от системата на големите градове в Европа с нормални, добри транспортни връзки с останалия свят. За пръв път имаме шанс в рамките на това правителството наистина да решим автомагистралните трасета на и до София. И така столицата ще успее да остойности своето геополитическо разположение. Защото сега не само околовръстният път, с изключение на южната дъга, не е добър, но и просто няма система от магистрали, която да води до града. А това е нещо, което ще издигне изключително много нивото на София между европейските градове.
- Все пак, как ще се затвори кръгът от пътни артерии около столицата?
- Ние работим много сериозно и по другите автомагистрални пътища около София. Това е трасето от магистрала "Люлин" до Северната скоростна тангента и самата скоростна тангента. Като се изгради магистралата София-Ниш и тя се свърже със западната част на околовръстното и със Северната тангента, тогава идва ред на лот "Яна" от автомагистрала "Хемус". Така на практика решаваме автомагистралните връзки на София във всички посоки.

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2010-05-03&article=323429

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #72 on: 03.05.2010, 08:05:29 »
Първата е да се събере смесена българо-сръбска работна група. Тя трябва да реши как ще преминава трасето от 1-ви км от наша страна до 1-ви км на магистралата от Сърбия. "Сега има граница, но премиерът декларира, че подкрепяме западната ни съседка за членството й в ЕС, така че трябва да имаме решение, когато там няма да има граничен пункт, обясни архитект номер 1 на София. По думите му, в проекта трябва да се заложи преминаването на магистралата така, както примерно подобен род път преминава между Франция и Германия. Сегашният граничен пункт не давал такава възможност, защото мястото е тясно и през него минава железопътна линия, а се точи и целият транспортен поток.
Тъкмо в скъпо и гигантско ГКПП не си струва да се инвестира, когато нуждата от него може да отпадне до 5-6 години. Мястото на Калотина не е тясно, а тъпо подредено, особено с това, че кабинките може да ти се случат отдясно и шофьорът да трябва да слиза, за да попаде документи.
Преговори със сърбите надали може да има, тъй като техният първи километър е изграден и именно той е илюстрация, че не е тясно мястото. Би могло на тяхна територия да се направи двоен ГКПП, както беше Словения-Австрия на Караванкентунел още преди Словения да влезе в Шенген.
А ето един стандартен ГКПП:
Ширината му е 153.80 метра, а това идеално се събира след сръбското ГКПП, там където вдясно има капанчета и голям паркинг. Ако не стане така, може нашето ГКПП да се изнесе източно в посока с.Калотина. И такива прецеденти има - разстоянието между ГКПП-тата Словения-Хърватия при Мачел и Черна гора-Хърватия южно от Дубровник са над километър.
« Last Edit: 03.05.2010, 08:15:14 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #73 on: 05.05.2010, 14:45:45 »
Защо още от сега не започне изграждането на кръговото като при Хладилника? Нали по оуп на Милево Ханче трябва да е кръгово на две нива като на долно ниво ще е околовръстното АМ Люлин-Нови Искър. Ще облекчи АМ Люлин след 2 години.
Последният анонс за Милево ханче отпреди година беше за стоманена естакада.
За да започне строителството, трябва да осигурят финансирането, да обявят обществена поръчка и т.н.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #74 on: 06.05.2010, 12:20:04 »
"Фокус" :

Защо няма магистрала между Скопие и София, питат главни редактори на македонски медии


06 май 2010 | 12:05 | Агенция "Фокус"

Скопие. Защо няма магистрала между Скопие и София - това е бил един от въпросите, поставени на срещата на главните редактори на водещи македонски медии с министъра на външните работи Николай Младенов, предаде специалният пратеник на Агенция "Фокус" Денка Кацарска.
Срещата се състоя в хотел "Александър Палас" и продължи близо час и половина. Участници в нея разказаха, че са останали доволни от позитивния тон, в който е преминал разговорът.
Сред най-острите въпроси е бил и този за липсата на комуникация между София и Скопие, добра транспортна връзка и фактът, че няма магистрала от София до Кюстендил. До Солун се стига за два часа, до София - за шест, са посочили участници в разговора.
Българският външен министър е подчертал, че страната ни иска да създаде по-различна атмосфера в диалога между гражданите на двете държави, хората да могат да общуват по-свободно. България е готова да помогне в преговорния процес за евроинтеграцията на Македония. Имало е въпроси за македонско малцинство в България, на което българският външен министър е отговорил, че страната ни не може да признае нещо, което не съществува. Поставен е бил въпросът за признаването на македонския език, на което министър Николай Младенов е отговорил, че страната ни го е признала като конституционен език, но не и като лингвистична категория. Държавите признават държави, а не - езици, е казал българският министър на външните работи.

© 2010 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://www.focus-news.net/?id=n1390682

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #75 on: 06.05.2010, 14:10:37 »
"Фокус" :

Защо няма магистрала между Скопие и София, питат главни редактори на македонски медии


06 май 2010 | 12:05 | Агенция "Фокус"

Скопие. Защо няма магистрала между Скопие и София - това е бил един от въпросите, поставени на срещата на главните редактори на водещи македонски медии с министъра на външните работи Николай Младенов, предаде специалният пратеник на Агенция "Фокус" Денка Кацарска.
Срещата се състоя в хотел "Александър Палас" и продължи близо час и половина. Участници в нея разказаха, че са останали доволни от позитивния тон, в който е преминал разговорът.
Сред най-острите въпроси е бил и този за липсата на комуникация между София и Скопие, добра транспортна връзка и фактът, че няма магистрала от София до Кюстендил. До Солун се стига за два часа, до София - за шест, са посочили участници в разговора.
Българският външен министър е подчертал, че страната ни иска да създаде по-различна атмосфера в диалога между гражданите на двете държави, хората да могат да общуват по-свободно. България е готова да помогне в преговорния процес за евроинтеграцията на Македония. Имало е въпроси за македонско малцинство в България, на което българският външен министър е отговорил, че страната ни не може да признае нещо, което не съществува. Поставен е бил въпросът за признаването на македонския език, на което министър Николай Младенов е отговорил, че страната ни го е признала като конституционен език, но не и като лингвистична категория. Държавите признават държави, а не - езици, е казал българският министър на външните работи.

© 2010 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

http://www.focus-news.net/?id=n1390682
За "политическата" част на комюникето, БРАВО на министъра! За инфраструктурата са прави милите ни съседи, но май Младенов се е изплъзнал с ала-бала :(
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #76 on: 29.09.2010, 00:52:42 »
Това е сайт за изграждането на Коридор 10 в Сърбия: http://www.koridor10.rs/

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #77 on: 26.11.2010, 22:24:39 »
Ех, къде ли отиде това свободно време да щракна няколко снимки от изграждането на гръцкия участък към Маказа - еврокоридор 9.
   От нашата граница, по-точно от пирамида 31 се вижда как гърците вдигат пушилка, час по скоро да пуснат еврокоридора.
   Приятели от другата страна на границата ме информираха, че Германия отпуснала известна сума на гърците за  по-скорошното пускане на Маказа, тъй като изхарчили преждевременно средствата за изграждането на пътя. Целта е германците да извозват уранова руда по изгодно от Рудозем до Александруполис. Май, наистина е така, защото лятоска за  1-2 месеца спря изграждането на гръцкия участък.
Лансира се варианта да пуснат частично пътят през март идващата година само за леки автомобили, а крайния срок е юни 2011.
    Явно гърците искат да хванем летния сезон на Бяло море, че кризата ги задушава...
 ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #78 on: 27.11.2010, 02:25:40 »
Лансира се варианта да пуснат частично пътят през март идващата година само за леки автомобили, а крайния срок е юни 2011.
    Явно гърците искат да хванем летния сезон на Бяло море, че кризата ги задушава... ;)
Ами да кажем за пореден път - "Ха, дано", че взе на политика да понамирисва - явно гърците не ги кефи турските малцинства в двете държави да имат бърза връзка.
Не без значение е приемането ни в Шенген, тъй като в този случай практически отпада нуждата от строеж на сериозен ГКПП.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Еврокоридори
« Reply #79 on: 27.11.2010, 16:16:30 »
Ех, къде ли отиде това свободно време да щракна няколко снимки от изграждането на гръцкия участък към Маказа - еврокоридор 9.
   От нашата граница, по-точно от пирамида 31 се вижда как гърците вдигат пушилка, час по скоро да пуснат еврокоридора.
   Приятели от другата страна на границата ме информираха, че Германия отпуснала известна сума на гърците за  по-скорошното пускане на Маказа, тъй като изхарчили преждевременно средствата за изграждането на пътя. Целта е германците да извозват уранова руда по изгодно от Рудозем до Александруполис. Май, наистина е така, защото лятоска за  1-2 месеца спря изграждането на гръцкия участък.
Лансира се варианта да пуснат частично пътят през март идващата година само за леки автомобили, а крайния срок е юни 2011.
    Явно гърците искат да хванем летния сезон на Бяло море, че кризата ги задушава...
 ;)
Интересно, не знаех, че все още се добива уранова руда в България. Сигурен ли си, че е точно уранова?