Бих желал да се включа и аз в дискусията за двуетажните автобуси, тъй като във Варна имахме такива за кратък период от време (от 2007 до мисля 2011/12).
Те бяха основно 4 на Транстриумф и обслужваха линия 8, която сега е закрита. Тя беше доста равна и ходеше до курорт "Св.Константин и Елена", известен също и като "Дружба".
Николай Попов много ги харесваше, но като цяло освен за атракция, тези автобуси нямат концепция за редовен, ежедневен превоз.
Аз съм ходил в Берлин и там имаше много MAN ND202, нашите бяха SD202. После купиха с туристическа цел и по-нови двуетажни.
От BVG ние имахме също и едни ужасни бараки O405N втора - трета ръка, произведени 1990 г. - В 0479 КК и В 0480 КК, които бяха смляни от километри и тормоз и много бързо си изпяха песента. Това важи и за други автобуси от Берлин и този оператор.
Имаше кондуктори в системата тогава и никой от тях не обичаше като маймуна да се качва от долният етаж на горният, за да таксува пътници.
Това ми се струва като класическа схема за усвояване на средства и изпиране чрез тази некадърна покупка.
В София няма смисъл да има такива автобуси. Няма концепция и истински подходяща линия, като се замисля.
Банкя - предвид, че градчето е туристическо може да е ОК. Но не и до Клисура или Михайлово, някакси не ги виждам там.
Автобусите са стари, експлоатирани. Не съответстват на съвременните изисквания, следователно предвещават къс живот.
Защо ще купуваш нещо, каквото и да е то, ако няма да го ползваш 10+ години?
Би имало смисъл може би, ако става дума за линия, която минава покрай жълтите павета и е с някаква туристическа цел, обиколна вътрешна на главните артерии в града и къса като 75 например (но не и самата линия 75!).
Това, което се предлага е схемаджийско и глупаво според мен - има някаква далавера.