Author Topic: Маршрути за двуетажни автобуси  (Read 24911 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #40 on: 23.06.2023, 17:24:30 »
По 505 няма да има проблеми, там трудно се запълват седящите места на единичните автобуси.  :)

Offline pepixd

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
  • Фенче на градския транспорт в София
    • View Profile
    • Flickr
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #41 on: 24.06.2023, 21:03:25 »
Здравейте драги фенове на транспорта. Аз лично не си падам по автобуси, но днес реших да разнообразя и се качих на новия двуетажен автобус по линия 505, преименувана на X50. Ето малко снимки, които успях да направя.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #42 on: 25.06.2023, 20:06:08 »
А дали ще може някой да каже защо беше необходимо 505 да се преимненува на X50 без да се променя маршрута му, а само дето се появиха тия двуетажни автобуси по него.
Дали няма общо с добавеното Е пред номерата на 84, 184 - от което не мисля, че се спечели кой знае каква популярност на линиите
« Last Edit: 25.06.2023, 20:08:01 by xr1st0 »

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #43 on: 25.06.2023, 20:16:39 »
Х-то е за някакви опити за подражание на Берлин, нищо повече.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #44 on: 25.06.2023, 20:34:04 »
Тоя барутник поне климатик има ли? По снимките не личи нито климатик, нито отваряеми стъкла.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #45 on: 25.06.2023, 22:21:44 »
Тоя барутник поне климатик има ли? По снимките не личи нито климатик, нито отваряеми стъкла.
Четох, че уж има климатик. Днес го видях на живо и си изглеждаше доста тъжно(все пак е на почти 20 години). Дано набелязаните манове не са толкова зле и да изкарат някакво време в София.

Относно маршрутите така наречения х50 е безполезен и след 2-3 седмици ще си вози отново 3 бабки на кръст. По-добре да пуснат тези автобуси на нещо като 42(както се говори уж, че щели да създават дублираща линия, но експресна за двуетажните) или на някоя от линиите към Панчарево и Кокаляне.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #46 on: 25.06.2023, 22:53:49 »
Х-то е за някакви опити за подражание на Берлин, нищо повече.
То да бяха осигурили автобуси като в Берлин, а не да купуваме отпадъците на Берлин.... Жалко. Отделно тази линия не знам кога ще се радва на сериозна популярност

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #47 on: 25.06.2023, 23:05:01 »
Тоя барутник поне климатик има ли? По снимките не личи нито климатик, нито отваряеми стъкла.
Вчера се возих на него и си има климатик и то доста добре работещ за автобус на 19 години

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #48 on: 25.06.2023, 23:22:56 »
Тоя барутник поне климатик има ли? По снимките не личи нито климатик, нито отваряеми стъкла.
Четох, че уж има климатик. Днес го видях на живо и си изглеждаше доста тъжно(все пак е на почти 20 години). Дано набелязаните манове не са толкова зле и да изкарат някакво време в София.

Относно маршрутите така наречения х50 е безполезен и след 2-3 седмици ще си вози отново 3 бабки на кръст. По-добре да пуснат тези автобуси на нещо като 42(както се говори уж, че щели да създават дублираща линия, но експресна за двуетажните) или на някоя от линиите към Панчарево и Кокаляне.
Нещо се говореше че после ще обслужват до Панчарево или до Кокаляне.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #49 on: 26.06.2023, 00:52:27 »
То да бяха осигурили автобуси като в Берлин, а не да купуваме отпадъците на Берлин.... Жалко. Отделно тази линия не знам кога ще се радва на сериозна популярност
Единствено, ако има събитие в парк Врана, тогава се пълни и има нужда даже от по-кратки интервали. Иначе вози едноцифрен брой пътници. Сега сигурно всички хлапета ще се изредят да се возят.
За Х50 за мен е безумно като номерация, защото у нас официалната азбука е кирилицата. Пък, ако толкова държат да има Х отпред, трябваше да е Х1.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #50 on: 26.06.2023, 12:12:52 »
Попитах под поста на Карлос Контрера във фейсбук и ми отговориха, че автобусът е тестов, не е собственост на Столичен автотранспорт все още. Ако експериментът е успешен, ще докарат още 10 броя от Берлин. Не е ясно към момента на каква цена ще дойдат тук, с какви средства, и кой ще вземе комисионната. Но идеята била на екипа с табелите, съответно те смятат, че идеята им е гениална, и не търпят критики. Явно има кой да им прокарва идеите в общината.
За мен далеч по-наложително е да се подменят старите Манове 2131-2160, както и старите Конекто соло и съчленени. И не мисля, че двуетажните Неоплани на преклонна възраст са добра инвестиция.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #51 on: 26.06.2023, 12:29:03 »
Попитах под поста на Карлос Контрера във фейсбук и ми отговориха, че автобусът е тестов, не е собственост на Столичен автотранспорт все още. Ако експериментът е успешен, ще докарат още 10 броя от Берлин. Не е ясно към момента на каква цена ще дойдат тук, с какви средства, и кой ще вземе комисионната. Но идеята била на екипа с табелите, съответно те смятат, че идеята им е гениална, и не търпят критики. Явно има кой да им прокарва идеите в общината.

Малоумен отговор от Контрера, как тест на амортизирана барака Неоплан ще реши дали да се докарват амортизирани бараки МАН от Берлин? Ако ще се докарват берлински МАН на 1 милион километра да тестват МАН на 1 милион километра преди да решават. Освен това не мога да си представя че и за Неоплана не са текли някакви пари, сигурно не са малко и затова увъртат.

Online spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #52 on: 26.06.2023, 12:34:02 »
Най-малкото тази барака (Неоплан) беше кърпен в държавният гараж Малашеци. Кой е платил за кърпенето му? Контрера? Таблекаджийте? Малко ме съмнява :neznam:

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #53 on: 01.07.2023, 11:51:56 »
Днес от 18:30 до 22:00 ще има тестово пътуване на Неоплана. Маршрута му е пл. Св. Александър Невски - Банкя - пл. Св. Александър Невски - пл. Орлов мост - по маршрута на А94 към Студентски град и обратно към НДК. Пътуването става с редовен превозен документ.

- Център за градска мобилност

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #54 on: 21.07.2023, 13:10:33 »
Двуетажните и туристическите за мен са излишни. Сега, че два уикенда е имало засилен интерес към двуетажния по 50, не означава, че са необходими още 10 такива. Много по-необходими са къси и съчленени автобуси, които да заменят всички автобуси, произведени преди 2007г.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #55 on: 21.07.2023, 14:02:33 »
Двуетажни за някои туристически линии могат да вземат 2-3 макс колкото да има интерес. Но според мен е по-ценно дълги и единични автобуси.
Аз бих питал автора на предложението какво са му обещали срещу тая безумица

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #56 on: 21.07.2023, 14:05:05 »
Интересът към двуетажния ще е краткотраен и в близките месеци ще вози едноцифрен брой пътници. 30 броя употребявани 12 m автобуси биха позволили бракуването на останалите Conecto и BMC 220 SLF и ще са доста полезни стига да са в добро състояние. Двуетажни принципно биха свършили работа по някои крайградски линии с концентрация на пътникопотока на няколко основни спирки, но не са приоритет - първо трябва да се заменят Conecto (G), BMC 220 SLF, MAN SG262, последните оцелели O345G и т.н. Туристически автобуси не са нужни категорично - Интуро са достатъчни за по-дългите и умерено натоварени крайградски линии с по-малко спирки, надали ЦГМ ще извършва междуградски превози в близко бъдеще.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #57 on: 21.07.2023, 14:47:12 »
Интересът към двуетажния ще е краткотраен и в близките месеци ще вози едноцифрен брой пътници.

Той и сега е нищожен интересът, официалните данни на организаторите на тази далавера сочи 200 пътника на 8 курса или по 25 човека на курс в автобус с 80 седалки. Вместо двуетажен автобус може да се пратят и две маршрутки за да превозят толкова хора. На всичкото отгоре не се и крият, обявили са го за "огромен успех".  :help: Без коментар.   :neznam:
« Last Edit: 21.07.2023, 14:48:51 by fafan »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #58 on: 21.07.2023, 15:34:42 »
"Огромният успех" едвам изкарва смяната. След това една седмица е в реанимация за да излезе пак за няколко часа.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #59 on: 21.07.2023, 15:43:15 »
Още преди години писахме, че рано или късно ще свършат европарите и ще се стигне до купуване на втора употреба ПС защото няма да има пари за нов. Както се вижда обаче явно има дефицит на автобуси навсякъде по ЕС и вече дори втората употреба държат добри цени. Не е като преди да ги вземеш за няколко хиляди лева бройката или да ти ги подарят.

По темата за втората употреба и преди съм писал...ако са в добро техническо състояние, на носеща конструкция и двигател, имат всички екстри и цената е добра, принципно съм ЗА. Но трябва специалисти и опитни да го преценят. Винаги може да излезе нещо читаво, няма да е за сефте нещо качествено втора употреба да откара повече от чисто нов евтин боклучив модел и да предостави повече комфорт и екстри.

За късите 12м. и двуетажните ако са с 3 врати и в добро състояние разбира се че е добра идея. Разбира се, че в пъти по-комфортно от старо ВМС или Конекто ще е климатизиран автобус, с поне 6-7 10 години по-нов, с всички удобства, пък било той и двуетажен. Втория етаж изобщо не ме притеснява и плаши, не съм като хората едно време дето ги било страх от трамвая, щото не са свикнали и не са ползвали. Впредвид състоянието на старите ВМС и Конекто, естествено че двуетажните Неоплан и МАН ще са с класи отгоре, а горния етаж ще е само бонус да събира повече хора. Особено щом разхода на гориво е същия. Ако цената е "мериме на кантара и на цената на скрап" и откарат още поне 6-7 години то това си е бонус отвсякъде, вместо безкрайно кърпне и ремонти на ВМС и Конекта. Твърде много се преувеличава за тези двуетажни, бас ловя че за много линии ще са си бонус, като 604, 77, 82, 9, 304, 213, 88, 111, 109 и сума ти други. Никакъв проблем да работят по такива, разбира се както казах, да се прецени какво им е състоянието.

За туристическите..принципно съм против. Видя се че толкова години не могат да измислят концепция за тях, друга тарифа, така че да печелят. При такова търсене и дефицит на автобуси за екскурзии, ако правилно се разработят и се отдават и под наем на туристически агенции може също да са златна ниша, но очевидно няма кой да се занимава.
« Last Edit: 21.07.2023, 15:46:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР