Още преди години писахме, че рано или късно ще свършат европарите и ще се стигне до купуване на втора употреба ПС защото няма да има пари за нов. Както се вижда обаче явно има дефицит на автобуси навсякъде по ЕС и вече дори втората употреба държат добри цени. Не е като преди да ги вземеш за няколко хиляди лева бройката или да ти ги подарят.
По темата за втората употреба и преди съм писал...ако са в добро техническо състояние, на носеща конструкция и двигател, имат всички екстри и цената е добра, принципно съм ЗА. Но трябва специалисти и опитни да го преценят. Винаги може да излезе нещо читаво, няма да е за сефте нещо качествено втора употреба да откара повече от чисто нов евтин боклучив модел и да предостави повече комфорт и екстри.
За късите 12м. и двуетажните ако са с 3 врати и в добро състояние разбира се че е добра идея. Разбира се, че в пъти по-комфортно от старо ВМС или Конекто ще е климатизиран автобус, с поне 6-7 10 години по-нов, с всички удобства, пък било той и двуетажен. Втория етаж изобщо не ме притеснява и плаши, не съм като хората едно време дето ги било страх от трамвая, щото не са свикнали и не са ползвали. Впредвид състоянието на старите ВМС и Конекто, естествено че двуетажните Неоплан и МАН ще са с класи отгоре, а горния етаж ще е само бонус да събира повече хора. Особено щом разхода на гориво е същия. Ако цената е "мериме на кантара и на цената на скрап" и откарат още поне 6-7 години то това си е бонус отвсякъде, вместо безкрайно кърпне и ремонти на ВМС и Конекта. Твърде много се преувеличава за тези двуетажни, бас ловя че за много линии ще са си бонус, като 604, 77, 82, 9, 304, 213, 88, 111, 109 и сума ти други. Никакъв проблем да работят по такива, разбира се както казах, да се прецени какво им е състоянието.
За туристическите..принципно съм против. Видя се че толкова години не могат да измислят концепция за тях, друга тарифа, така че да печелят. При такова търсене и дефицит на автобуси за екскурзии, ако правилно се разработят и се отдават и под наем на туристически агенции може също да са златна ниша, но очевидно няма кой да се занимава.