Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574261 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1140 on: 16.02.2011, 11:11:16 »
И как тези 30-тонни панели ще ги разкарваш из центъра? Пътната настилка няма да издържи, да не говорим за всичко останало - как ще се маневрира...

В линка по-долу се обяснява как се пренасят панелите. Едва ли толкова ще е проблем - по "Борис"  ходят и танковете за паради, за да стигнат до жълтите павета.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1141 on: 16.02.2011, 12:08:31 »
boleroto, направо останах безмълвен! Отдавам го че много ти се е спало!

Спеше ми се, да, но го мисля наистина - има една американска фирма, Monolithic. Тя изгражда тези монолитни сводове именно с надуваеми конструкции. Арматурата при раздуването на калъфа се опъва в необходимата форма, за да издържа конструкцията, но като цяло самия процес на строителство е много бърз и ефективен.

А под "Друг подобен метод е набиването на тунели." имах предвид, че набиването на тунели е метод, приличащ си с Киевския по това, че и в него се използват готови тунелни сегменти.

Ето тук говорят за спортни зали, които изграждат с монолитната технология, така че щом могат да се изградят подобни конструкции, сигурно е възможно да се направят и подземни подобни куполи.
« Last Edit: 16.02.2011, 12:14:52 by boleroto »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1142 on: 22.02.2011, 09:14:04 »
Кварталите около Герена са най-непознатите софийски квартали за мен, но преди няколко дни пътувах по Ботевградското и видях че има много подлези, останах с впечатление че в района има повече отколкото в която и да било друга част на София. Може би по този начин искат да оползотворят тези ужасни занемарени подлези.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1143 on: 22.02.2011, 12:59:40 »
Кварталите около Герена са най-непознатите софийски квартали за мен, но преди няколко дни пътувах по Ботевградското и видях че има много подлези, останах с впечатление че в района има повече отколкото в която и да било друга част на София. Може би по този начин искат да оползотворят тези ужасни занемарени подлези.
Мамо, имам си копче, ще ми купиш ли балтон?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1144 on: 09.03.2011, 20:39:25 »
Лекото метро се строи по-бързо, може би затова искат извън централната част на града да строят леко метро.

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1145 on: 30.06.2011, 11:00:17 »
Не само по-бързо, а е и по-евтино.
"velbujd" in the other forum

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1146 on: 01.07.2011, 09:02:27 »
Може би искат по-бързо да има метро в юго-западната част на София. Ако срока е 4 г., тогава може би 3 години за централната (подземна) част на МД3 и същевременно ще почнат и лекото в Овча купел за да пуснат по-голямата част на метродиаметъра и да им остане само северо-източната част, която ако се изгради по Вл.Вазов, най-вероятно ще бъде леко метро, заради реката, и те пак набързо ще го изградят.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1147 on: 01.07.2011, 10:15:11 »
Може би искат по-бързо да има метро в юго-западната част на София. Ако срока е 4 г., тогава може би 3 години за централната (подземна) част на МД3 и същевременно ще почнат и лекото в Овча купел за да пуснат по-голямата част на метродиаметъра и да им остане само северо-източната част, която ако се изгради по Вл.Вазов, най-вероятно ще бъде леко метро, заради реката, и те пак набързо ще го изградят.

Ще почнат от североизток и Център, за да построят депо. В югозапад няма къде да го сложат.

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1148 on: 16.07.2011, 20:09:20 »
Конкретен въпрос относно МД3: Когато след години го пуснат, ще се правят ли някакви промени по ТБ 1 или други линни в района на Вл. Вазов и жк. Левски? Как смятате? Има ли някакви конкретни планове за промени?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1149 on: 16.07.2011, 20:18:30 »
Няма, но тролеите сигурно ще изчезат от Била до Левски - Г. Съвсем логично е трасето да се измести по Летоструй и Тодорини кукли и автобус 120 да стане тролейбусен. Още повече, че по трасето му завоите са малко и такова преустройство би било способно да повиши сериозно скоростта. :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1150 on: 16.07.2011, 20:20:19 »
Един Господ знае. Докато направят МД3, може да са измислили ефективен начин за акумулиране на еленергия и тролеите може да се движат без пръти.

Offline tikvenika

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1151 on: 22.08.2011, 12:53:35 »
Здравейте, отдавна чета вашият форум и ми е адски интересен! Особено метродиаметър 3, тъй като живея в ж.к. Левски В. Искам да ви кажа, че автобус 120 надали някога ще бъде пременен в тролейбусна линия, тъй като Летоструй е достатъчно тясна трудно проходима, презаселена улица. Пълно е с къщи, гаражи, на места тротоарите са по 30-40см, на места направо липсват. Не може да се повиши скоростта на превозните средства там, а и честно казано няма нужда. Най-тясна, Летоструй става в района около ул. Бесарабия, на една от ключовите спирки на линия 120. Там има много магазинчета, автомивки и автосервизи...Автобусите едва се разминават. Щом мине малкото мостче над реката и тръгне по Тодорини кукли, нещата се променят драстично, но вътре в квартала е доооста сложно!  Да не говорим, че е истински слалом между хлътналите канафки, дупките и спрелите коли да обслужват магазинчетата и т.н. От години е така. Повечето хора в района предпочитаме да ползваме Тб1 (който сега технически не върви, ремонтират моста "Чавдар"). Друг въпрос имам. Ако тролея отпадне, което е логично да стане, просто не виждам как ще разпределят спирките на бъдещото метро, надявам се да подходят далновидно и да го пуснат наистина по Вл.Вазов. Ботевградското си има тм22, който върши прекрасна работа! Но понеже на тролея спирките са относително начесто и обслужва доста голям периметър от квартала (и Стефан Караджа и Х.Димитър и дори от Суха река, тези, които живеят от другата страна на Герена също много го ползват, защото 120 не ги води доникъде...), бихте ли могли да кажете къде ще са горе-долу позиционирани метростанциите...тоест след Била на моста Чавдар, вероятната спирка ще е при Герена и след това направо на Левски В/Г, на новоизградената Била? Така ли? И ако не е така, тогава къде?  А и след това колко спирки ще има и къде ще са? Благодаря!
« Last Edit: 22.08.2011, 12:59:43 by tikvenika »

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1152 on: 22.08.2011, 12:58:37 »
В темата "варианти за трасе на МД3" има различните варианти с отбелязани метростанциите. Там можеш да видиш къде е планирано да има метростанции в Левски.

Offline tikvenika

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1153 on: 22.08.2011, 13:33:01 »
Може ли да си позволя да кажа още нещо! Като човек, който живее вече 15 години в квартал Левски, смея да твърдя, че тази зона на София е буквално с една от най-лесните и бързи връзки към същинския център на града. Не знам какво ще правят и как ще измислят метрото, но с кола стигам за 7 мин до Донкдуков и Кракра...От входа на блока ми ме делят 4 светофара и точно 3.5км до Исул...както знаете, стига се по широко трилентово шосе, на което скоростта е 60км/ч. (т.нар. Владимир Вазов) и няма абсолютно никакаво задръстване. Фактически, много от хората в този район, особено във вътрешните части на кварталите, няма да слязат от собствените си коли, особено ако метрото не им е пред блока дето се вика. И аз не бих го направил, ако имам работа за малко в центъра, предпочитам да дам 1 лв за талонче в синя зона и да отида и да се върна за минимално кратко време с колата си, отколкото да ходя до метростанцията, да сляза някъде си и да вървя после от въпросната метростанция до мястото, на което отивам. Разликата в парите засега е твърде малко в полза на градския транспорт, за да ме примами...
« Last Edit: 22.08.2011, 13:55:24 by tikvenika »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1154 on: 22.08.2011, 14:40:22 »
Спокойно , докато изградят МД-3 цената на литър бензин сигурно ще гони 10-ката ,ама в Евра ! :devil:
Да, в момента може да ви се вижда така , но с разширяването на синя зона и евентуално въвеждане на платен вход към центъра масовия градски транспорт ще стане доста привлекателен .

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1155 on: 22.08.2011, 14:44:28 »
Може ли да си позволя да кажа още нещо! Като човек, който живее вече 15 години в квартал Левски, смея да твърдя, че тази зона на София е буквално с една от най-лесните и бързи връзки към същинския център на града. Не знам какво ще правят и как ще измислят метрото, но с кола стигам за 7 мин до Донкдуков и Кракра...От входа на блока ми ме делят 4 светофара и точно 3.5км до Исул...както знаете, стига се по широко трилентово шосе, на което скоростта е 60км/ч. (т.нар. Владимир Вазов) и няма абсолютно никакаво задръстване. Фактически, много от хората в този район, особено във вътрешните части на кварталите, няма да слязат от собствените си коли, особено ако метрото не им е пред блока дето се вика. И аз не бих го направил, ако имам работа за малко в центъра, предпочитам да дам 1 лв за талонче в синя зона и да отида и да се върна за минимално кратко време с колата си, отколкото да ходя до метростанцията, да сляза някъде си и да вървя после от въпросната метростанция до мястото, на което отивам. Разликата в парите засега е твърде малко в полза на градския транспорт, за да ме примами...

Това наистина показва, че МД-3 е много по-важен за юго-запада на София, отколкото за северо-иЗтока. Затова дискусиите не се въртят около Левски, а около Овча Купел и Красно Село, защото тези квартали имат остра нужда от БЪРЗ и ДИРЕКТЕН (а не криволичещо полу-метро) транспорт до центъра
« Last Edit: 22.08.2011, 16:48:47 by difian »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline slap86

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 51
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1156 on: 22.08.2011, 16:10:16 »
Може ли да си позволя да кажа още нещо! Като човек, който живее вече 15 години в квартал Левски, смея да твърдя, че тази зона на София е буквално с една от най-лесните и бързи връзки към същинския център на града. Не знам какво ще правят и как ще измислят метрото, но с кола стигам за 7 мин до Донкдуков и Кракра...От входа на блока ми ме делят 4 светофара и точно 3.5км до Исул...както знаете, стига се по широко трилентово шосе, на което скоростта е 60км/ч. (т.нар. Владимир Вазов) и няма абсолютно никакаво задръстване. Фактически, много от хората в този район, особено във вътрешните части на кварталите, няма да слязат от собствените си коли, особено ако метрото не им е пред блока дето се вика. И аз не бих го направил, ако имам работа за малко в центъра, предпочитам да дам 1 лв за талонче в синя зона и да отида и да се върна за минимално кратко време с колата си, отколкото да ходя до метростанцията, да сляза някъде си и да вървя после от въпросната метростанция до мястото, на което отивам. Разликата в парите засега е твърде малко в полза на градския транспорт, за да ме примами...
Забравяш едно много важно нещо - довозващите рейсчета, точно за такива кварталчета, като Левски с малките улички ще се предвидат такива. С едно билетче ще се возиш в рейсчето и метрото. И така ще ви свалят от колите

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1157 on: 22.08.2011, 16:49:47 »
Може ли да си позволя да кажа още нещо! Като човек, който живее вече 15 години в квартал Левски, смея да твърдя, че тази зона на София е буквално с една от най-лесните и бързи връзки към същинския център на града. Не знам какво ще правят и как ще измислят метрото, но с кола стигам за 7 мин до Донкдуков и Кракра...От входа на блока ми ме делят 4 светофара и точно 3.5км до Исул...както знаете, стига се по широко трилентово шосе, на което скоростта е 60км/ч. (т.нар. Владимир Вазов) и няма абсолютно никакаво задръстване. Фактически, много от хората в този район, особено във вътрешните части на кварталите, няма да слязат от собствените си коли, особено ако метрото не им е пред блока дето се вика. И аз не бих го направил, ако имам работа за малко в центъра, предпочитам да дам 1 лв за талонче в синя зона и да отида и да се върна за минимално кратко време с колата си, отколкото да ходя до метростанцията, да сляза някъде си и да вървя после от въпросната метростанция до мястото, на което отивам. Разликата в парите засега е твърде малко в полза на градския транспорт, за да ме примами...
Забравяш едно много важно нещо - довозващите рейсчета, точно за такива кварталчета, като Левски с малките улички ще се предвидат такива. С едно билетче ще се возиш в рейсчето и метрото. И така ще ви свалят от колите
Мечти...кой ще ти организира такова рейсче, което да е на интерал на движение, съизмерим с този на метрото.
Аз пък искам въжена линия от хотел Горна Баня до най-близката метростанция по МД3  8)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1158 on: 22.08.2011, 17:04:06 »
Тъй като живея в Х. Димитър, ще се изкажа и аз. Често ми се налага да ходя до Баумакс, така че имам поглед над нещата. Първата спирка по Вл. Вазов посока Враждебна ще бъде на Билата в Х. Димитър, следващата ще е на Герена. Оттук натам идва колебаенето:
Следваща спирка трябва да има според мен точно преди моста над жп линията при депо Левски. Наблюденията ми са, че там редовно се изсипва доста народ, живеещ около блок 100 и другите около него, като тази спирка се полза от всички работещи в промишлената зона. Тази промишлена зона ще се разраства доста. Освен депото, там има и фабрика за месни продукти, "Пътостроителна техника" и още куп други фирми.
Следващата спирка трябва да е между улиците "Поп Груйо" и "Станислав Доспевски". Тя би обслужвала идеално комплекса, тъй като е разположена баш в центъра му и всичко е в пешеходна достъпност.НО! Boleroto, беше споменал, а и е видно от ОУП, че жк Левски-Г ще бъде обграден в бъдеще от два тангенциални булеварда от запад и изток - това са Товарната тангента (успоредно на жп линията) и пробивът, свързващ Северната скоростна тангента, бул. Вл. Вазов и бул. Ботевградско шосе. Тъй като това ще са артерии, генериращи сериозен трафик, той предложи да се построят не една, а две станции - в двата края на комплекса, за да може да се прави връзка с тези две артерии.

На въпросът ти "Защо първо от Левски-Г?" Защото депото ще се намира в квартала - между тангенциалния булевард от изток и блоковете, където в моменти са ливади. В ЮЗ част на града просто няма такова място за депо. А за да работи диаметъра трябва да има връзка с депо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1159 on: 22.08.2011, 17:10:48 »
Всъщност във всички варианти станциите в Левски са 2, просто тази, която е в западния му край е изместена от Товарната тангента.
Станция 19 е до ул. Поп Грую и е на няма и 600 метра от следващата последната МС №20.

Трябва да се измести до Товарна тангента, за да може да е перспективно свързана с него и с естественото трасе за кръгова линия.

А след това, в зона, в която ВЕЧЕ текат сериозни урбанизационни процеси не е предвидена метростанция, като от МС 18 до Герена няма ни една, което според мен е недопустимо - трябва да има поне една на кръстовището на Резбарска и Вазов.
« Last Edit: 22.08.2011, 17:14:11 by boleroto »