Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 385177 times)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1200 on: 14.09.2012, 13:49:34 »
Трасето го знам, присъствах и на гласуването му в ДАГ. Въпросът е, че още се спекулира с дължината на пероните, подвижния състав и други детайли. Трасето е изяснено, подземните и надземните му участъци също, разположението на отделните станции горе-долу също го знаем... ;)

Интересното е че има още година и няколко месеца до евентуалното стартиране на строителството, а те вече правят проучвания. Може би за МД3 се изисква повече такава работа. МД3 май не само подземни и надземни участъци ще има, но и наземни, доколкото знам в края на Вазов ще бъде нещо подобно.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5526
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1201 on: 14.09.2012, 14:49:05 »
Няма смисъл нещата да се правят в последния момент, а пък земните пластове няма да се сменят за година и няколко месеца.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16096
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1202 on: 14.09.2012, 15:28:37 »
Интересното е че има още година и няколко месеца до евентуалното стартиране на строителството, а те вече правят проучвания. Може би за МД3 се изисква повече такава работа. МД3 май не само подземни и надземни участъци ще има, но и наземни, доколкото знам в края на Вазов ще бъде нещо подобно.
Проучванията са за да се изработят проектите, по които да се строи! ;) Геоложките проучвания са необходими за избора на метода на строителство, характеристиките на самата къртица и т.н. Това не се прави по време на строителството, а преди проектирането. Договорът с чехите е първо за проучване на възможните варианти, планиране, на база на което се избра трасето и последващото прокетиране. На база на всичката тази работа от 2014 може да се започне самото строителство. :)

Offline sopolivko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1203 on: 14.09.2012, 15:33:11 »
Това предполагам е коментирано многократно, но дали се знае къде се намира точно станция НДК за 3ти метродиаметър? Дали е построена? Замислих се че третия останал непипнат подлез на трамвайната спирка в подлеза на НДК може да е за другата метростанция.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1204 on: 14.09.2012, 15:58:06 »
difian, сори. Грешката е моя.

sopolivko, доколкото знам ще бъде малко по-на запад от сегашната метростанция.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1205 on: 14.09.2012, 16:44:19 »
Това предполагам е коментирано многократно, но дали се знае къде се намира точно станция НДК за 3ти метродиаметър? Дали е построена? Замислих се че третия останал непипнат подлез на трамвайната спирка в подлеза на НДК може да е за другата метростанция.

Диков настоява да е между бул. Витоша и бул. Христо Ботев за да има изход на Петте кьошета.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5526
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1206 on: 14.09.2012, 16:57:22 »
Това е глупаво. По-добре да е максимално близко до МД2, а за петте кьошета си има друга станция - тази на Прага е доста по-близко до тях.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1207 on: 15.09.2012, 16:30:03 »
Това е глупаво. По-добре да е максимално близко до МД2, а за петте кьошета си има друга станция - тази на Прага е доста по-близко до тях.

Не, идеята е станцията да опира съществуващия подлез на МС НДК, другия изход чрез травалатор да излиза до края на градинката на Св. георги.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1208 on: 15.09.2012, 16:41:32 »
Позиционирането на метростанциите на две нива на буква "Г" показва своите недостатъци на Сердика: народът се натрупва неравномерно на един от двата изхода на станциите и на двете нива. Най-добре би било двете метростанции да са на "+" или поне на "Т".

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1209 on: 16.09.2012, 10:45:01 »
Извършват се сондажи и срещу входа на Медицинска Академия на ул. Георги Софийски.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1210 on: 17.09.2012, 14:00:58 »

Не, идеята е станцията да опира съществуващия подлез на МС НДК, другия изход чрез травалатор да излиза до края на градинката на Св. георги.

Ако е тази градинка на Св.Георги Софийски, за която си мисля, тя е по-близо до следващата МС Пенчо Славейков, отколкото до МС НДК, няма смисъл от траволатор.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1211 on: 17.09.2012, 14:18:11 »
Позиционирането на метростанциите на две нива на буква "Г" показва своите недостатъци на Сердика: народът се натрупва неравномерно на един от двата изхода на станциите и на двете нива. Най-добре би било двете метростанции да са на "+" или поне на "Т".

Зависи - на Сердика винаги е имало натрупване от източната страна. Ако Сердика2 се падаше от западната, нямаше да има такъв проблем.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1212 on: 17.09.2012, 15:11:38 »

Не, идеята е станцията да опира съществуващия подлез на МС НДК, другия изход чрез травалатор да излиза до края на градинката на Св. георги.

Ако е тази градинка на Св.Георги Софийски, за която си мисля, тя е по-близо до следващата МС Пенчо Славейков, отколкото до МС НДК, няма смисъл от траволатор.

Мисля, че става дума за градинката с църквата на Патриарха

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1213 on: 17.09.2012, 15:41:23 »
Мисля, че става дума за градинката с църквата на Патриарха

Да доколкото разбрах трябва да е нещо подобно:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1214 on: 19.09.2012, 11:23:29 »
Вече навясякъде по света кажи-речи новите станции и линии се проектират със стъклени платформени врати - Москва и почти всички руски градове, Париж, Баку, Минкс, Прага, Азия .....
Вярно, че Братоев беше споменал, че няма да има нужда от такива по МД3, но дали с теченеи на времето няма да искат да добавят такива?
Не знам дали не е хубаво да се направи една такава тема като цяло ..... :?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1215 on: 19.09.2012, 11:28:59 »
Разбира се, че е хубаво да има такива. И колкото и да е парадоксално, това може да спести средства - пероните ще се правят по-тесни, тъй като отпада необходимостта от ивица между жълтата линия и габарита на метросъстава.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1216 on: 19.09.2012, 11:41:18 »
Аз лично не ги харесвам и се надявам да няма такива по МД3 - по другите 2 е ясно, че няма как да има заради разнородният състав от влакове.
Не съм им привърженик, защото:
1. Ограничваш се с определен вид съсътави - трябва да направиш така, че вратите на влака да съвпадат с тези на перона;
2. Машинистта - ако влаковете са с машинист де, няма видимост кой се качва и кой слиза;
3. Венилациата по тунелите трудно се осъществява;
4. Както имаме маршрутно движение пътника не вижда надписа на влака;
5. Загрознява се гледката, но това си е мое виждане и по този начин станциите стават типови и еднакви кажи-речи :)

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1217 on: 19.09.2012, 22:54:44 »
1. Предвиждаш 25 г. МД3 да е с един вид състави, после сменяш и вратите ако искаш.
2. За кво им е да гледат, нали първо се затварят прадпазните врати.
3. Това пък как го измисли. Всичко се предвижда за определената ситуация.
4. На перона ще (трябва да) има табло, не като сегашните измислени, за  кой маршрут след колко време ще дойде мотриса.
5. Красота за сметка на безопасност. Добре си го измислил. Метрото е за да ти върши работа и да е безопасно, всичко друго е маловажно.
« Last Edit: 19.09.2012, 22:56:42 by assen55 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1218 on: 20.09.2012, 09:10:06 »
Аз лично не ги харесвам и се надявам да няма такива по МД3 - по другите 2 е ясно, че няма как да има заради разнородният състав от влакове.
Не съм им привърженик, защото:
1. Ограничваш се с определен вид съсътави - трябва да направиш така, че вратите на влака да съвпадат с тези на перона;
2. МашинистЪТ - ако влаковете са с машинист де, няма видимост кой се качва и кой слиза;
3. Венилациата по тунелите трудно се осъществява;
4. Както имаме маршрутно движение пътника не вижда надписа на влака;
5. Загрознява се гледката, но това си е мое виждане и по този начин станциите стават типови и еднакви кажи-речи :)

1. Метрото се строи за пътниците, не заради прищявки. Ако съставите сега бяха еднакви щеше да бъде много по-удобно на самите перони да има обозначение къде са вратите на съставите и по този начин да се "организира" тълпата. Така мислят германци, французи, та чак и бразилци (виж метробус системата в Куритиба).
2. Машинистите след време няма да ги има. И то както от икономически причини, така и от гледна точка на безопасността.
3. Глупости!
4. С това ми напомняш един професор, който на защитата ми заяви, че чип-картите били непрактични, защото сме бедни :D Ако ние сме некадърни да сложим свестни табели как изобщо ни допускат да строим метро!
5. Гледката има много начини за да се направи така, че да не е грозна. Но в крайна сметка метрото трябва да е практично (рационално).

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1219 on: 20.09.2012, 10:10:45 »
Да документираме сроковете, дадени от г-н Братоев:

http://sofia.dir.bg/news.php?id=12022953
Quote
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Третият лъч на метрото ще е готов през 2018 г.
|  19 септември 2012 | | / Редактор Таня Тодорова /
Стоян Братоев обяви откъде ще минава трасето

Третата линия на метрото в София ще тръгва от колелото на трамваите по бул."Ботевградско шосе", през бул. "Владимир Вазов", театър "Зад канала", "Попа", бул."България", квартал "Красно село", до квартал "Овча купел".
Проектът трябва да е готов през следващата година, а отсечката да е построена  през 2018 г. Това съобщи директорът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев в рамките на форум "Строителството през 2013 година - перспективи и предизвикателства", цитиран от БТА.

Освен планираната трета линия на метрото се проектира и малък участък между булевардите "Джеймс Баучър" и "Тодор Каблешков". Ако до следващата година има готов проект за него, той ще бъде разгледан от Европейската комисия.

През 2013 и 2014 г. ще се строят отсечките на метрото до Летище София и безнеспарка в квартал "Младост" 4. Участъкът ще бъде разделен на две части – от „Младост 1” до магазин „Хит” и оттам до Бизнес парк София”. За тази отсечка общинската фирма „Метрополитен” е обявила конкурс за обществена поръчка за проектиране и строителство. Документи за участие на фирми ще се приемат до 2 ноември.
Quote
--------------------------------------------------------------------------------------------------------