Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 384533 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1220 on: 21.09.2012, 10:58:24 »
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=442359889132972&set=a.243624885673141.52084.169132133122417&type=1&relevant_count=1

Публикувах концепции за конструкция и разположение на метростанцията на Попа.
Общо взето станцията е много сходна с Лъвов мост, с тая разлика, че там, където е пешеходния подлез на Лъвов мост, на Попа ще е автомобилния тунел и няма да има пасарелка в тунела, а от разширения джоб на направление Овча купел ще се влиза с ескалатори на ниво -1, където е тролейбусната спирка в тунела и оттам ще се излиза на повърхността, където ще е площада.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1221 on: 21.09.2012, 11:36:05 »
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=442359889132972&set=a.243624885673141.52084.169132133122417&type=1&relevant_count=1

Публикувах концепции за конструкция и разположение на метростанцията на Попа.
Общо взето станцията е много сходна с Лъвов мост, с тая разлика, че там, където е пешеходния подлез на Лъвов мост, на Попа ще е автомобилния тунел и няма да има пасарелка в тунела, а от разширения джоб на направление Овча купел ще се влиза с ескалатори на ниво -1, където е тролейбусната спирка в тунела и оттам ще се излиза на повърхността, където ще е площада.

Чудесно, обаче трябва да има връзка и със спирката на тролейбусите по направление СУ!
+ спирката на тролейбусите задължително следва да бъде отделена от другия трафик - допълнил съм схемата с черната ограничителна линия, представляваща бордюр/остров. Така шофьорите ще спират точно до бордюра на спирката и няма да се създава предпоставка за конфрикт с преминаващите други мпс.
« Last Edit: 21.09.2012, 11:41:26 by maniak »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1222 on: 21.09.2012, 12:23:58 »

Чудесно, обаче трябва да има връзка и със спирката на тролейбусите по направление СУ!
+ спирката на тролейбусите задължително следва да бъде отделена от другия трафик - допълнил съм схемата с черната ограничителна линия, представляваща бордюр/остров. Така шофьорите ще спират точно до бордюра на спирката и няма да се създава предпоставка за конфрикт с преминаващите други мпс.

Спирката посока СУ ще е в локално горе на повърхността, в което ще влизат само тролейбусите и 94, като спирката ще е пред Булгартабак. Така входа за станцията ще е на няма и 30 метра от спирката. Естествено има вариант и за нея да има джоб в тунела, но това означава станцията да влезе на -4 ниво.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1746
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1223 on: 19.11.2012, 12:38:20 »
Петър Диков: Метрото ще стига до "Арена Армеец"

politika.bg

Арх. Диков, вече е ясно откъде ще минава третата линия на метрото, но къде може тя да се разклони?
- Третият метродиаметър е ясен. Трасето е от бул.”Вазов” до Овча купел. Между другото, хората станаха много активни, защото оцениха колко е удобно метрото, когато пуснахме двете линии. Така то вече действа като система и можеш да се прекачваш и да стигаш до много повече точки на града. И сега кой ли не иска да мине метрото покрай него. Това е масово желание.

Първата линия „Младост – Люлин” на практика достигна своя максимум за превозване на брой пътници. Има пикови часове, в които хората не могат да се качат на влакчето. Това показва, че линията е достигнала оптималните си възможности. Като се пусне продължението до Бизнес парка и разклонението до Аерогарата, тя още повече ще се натовари.

Затова мислим за разклонения на третия метродиаметър, където има доста по-интересни възможности за развитие. Разклонението, което обмисляме, има два възможни варианта. Единият е трасето да се отклони от Подуяне в посока „Слатина” и да стигне до зала „Арена-Армеец”. Коментираме още едно, което може би е по-добро. Това трасе минава под „Иван Асен”, след това по „Шипченски проход” , после до „Асен Йорданов”. Пак стига до залата, но вече ще обслужва и бъдещия Технопарк.

След това продължава по Цариградското шосе, до разклона на летището. Така ще поема пътници от всички големи обекти, които се построиха по Цариградското шосе, а също и от тази част на „Младост”, която остава встрани от метрото. Този вариант натежава, защото покрива много гъсто населена територия. От друга страна, за всички големи изяви в „Арена-Армеец” ще има лесен достъп, без да се предизвикват задръствания.

http://www.kmeta.bg/news/1505/Petur-...na-Armeec.html

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1224 on: 19.11.2012, 18:54:27 »
Петър Диков: Метрото ще стига до "Арена Армеец"

Арх. Диков, вече е ясно откъде ще минава третата линия на метрото, но къде може тя да се разклони?
- Третият метродиаметър е ясен. Трасето е от бул.”Вазов” до Овча купел. Между другото, хората станаха много активни, защото оцениха колко е удобно метрото, когато пуснахме двете линии. Така то вече действа като система и можеш да се прекачваш и да стигаш до много повече точки на града. И сега кой ли не иска да мине метрото покрай него. Това е масово желание.
Интересно дали тези, които искат са гражданите, или фирмите?
Quote
Първата линия „Младост – Люлин” на практика достигна своя максимум за превозване на брой пътници. Има пикови часове, в които хората не могат да се качат на влакчето. Това показва, че линията е достигнала оптималните си възможности. Като се пусне продължението до Бизнес парка и разклонението до Аерогарата, тя още повече ще се натовари.
И това с гордост го твърди главния архитект на София?
Quote
Затова мислим за разклонения на третия метродиаметър, където има доста по-интересни възможности за развитие. Разклонението, което обмисляме, има два възможни варианта. Единият е трасето да се отклони от Подуяне в посока „Слатина” и да стигне до зала „Арена-Армеец”. Коментираме още едно, което може би е по-добро. Това трасе минава под „Иван Асен”, след това по „Шипченски проход” , после до „Асен Йорданов”. Пак стига до залата, но вече ще обслужва и бъдещия Технопарк.
Звучи интересно. Само да не направят капилярка вместо метродиаметър.
Quote
След това продължава по Цариградското шосе, до разклона на летището. Така ще поема пътници от всички големи обекти, които се построиха по Цариградското шосе, а също и от тази част на „Младост”, която остава встрани от метрото. Този вариант натежава, защото покрива много гъсто населена територия. От друга страна, за всички големи изяви в „Арена-Армеец” ще има лесен достъп, без да се предизвикват задръствания.
Отново в услуга на обществото... Опа, грешка - на фирмите
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2908
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1225 on: 19.11.2012, 19:02:40 »
Разклона за летището пък как покрива Младост  :neznam: Младост 1 си имат станция,1А също вече си имат  :neznam: Най-много на часта около ХМС да са полезни  :neznam:

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14791
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1226 on: 19.11.2012, 19:59:48 »
Грандиозни намерения наистина. А в същото време МД3 ще е с по-маломерен подвижен състав от МД1 и 2. Странно...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1227 on: 20.11.2012, 18:56:43 »
Заради спорта си поиграх да сложа МД-иков на картата, която си поддържам на компа. Качвам тук за пълнота и визуализация.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1228 on: 20.11.2012, 19:13:58 »
Грандиозни намерения наистина. А в същото време МД3 ще е с по-маломерен подвижен състав от МД1 и 2. Странно...

Точно поради тази причина. Предимството на скоростен трамвай е че с тези пари може да се изгради 2-3 пъти по голяма мрежа отколкото тази на метрото и се строи в пъти по-бързо.
fizik, какви са тези заченки на кръгова линия от Борово до Студентския? :)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1229 on: 20.11.2012, 19:49:30 »
Грандиозни намерения наистина. А в същото време МД3 ще е с по-маломерен подвижен състав от МД1 и 2. Странно...

Точно поради тази причина. Предимството на скоростен трамвай е че с тези пари може да се изгради 2-3 пъти по голяма мрежа отколкото тази на метрото и се строи в пъти по-бързо.
fizik, какви са тези заченки на кръгова линия от Борово до Студентския? :)

Това не е кръгова, а съм нанесъл всички различни предложения от форума и не само за развитието на различните диаметри. Имаше предложения Младостите да са част от МД2, затова отива в младост, също имаше предложения МД2 да стига до бул. България... Въпроса обаче не е в тези варианти за МД2, а в предложения от Диков вариант за МД3.

Мисля, че идеята МД3 да отива под Иван Асен и оттам към Арената и към Цариградско е правилната посока за развитие на този радиус. Това би могло да облегчи и без това вече претоварения МД1 - да стане все едно бай-пас, пък и ще се покрият териториите от другата страна на Цариградско. Ще бъде прекрасно, естествено, ако при това положение запазят и трамваите до Искър - така ще се създадат много опции за живущите в Дружба, а и в Младост. Това за мен е по-правилната посока на развитие.

Както винаги обаче има едно НО. Маршрута ще е ефективен само при пълноценен МД3 с голяма пропускателна способност в центъра, защото все пак това е отклонение, а не основен маршрут. Според мен ще е прекалено скъпо да се прави такова трасе, ако влаковете минават по него на 10 или повече минути. При голям интервал автобусите по Цариградско ще са за предпочитане
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1230 on: 21.11.2012, 10:03:51 »
Грандиозни намерения наистина. А в същото време МД3 ще е с по-маломерен подвижен състав от МД1 и 2. Странно...

Точно поради тази причина. Предимството на скоростен трамвай е че с тези пари може да се изгради 2-3 пъти по голяма мрежа отколкото тази на метрото и се строи в пъти по-бързо.
fizik, какви са тези заченки на кръгова линия от Борово до Студентския? :)
А ако пуснат автобуси е още по евтино и от скоростен трамвай, няма да се строи релсов път. А най добре да ходим пеша тогава и пари за автобуси няма да дадем.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3211
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1231 on: 21.11.2012, 10:18:00 »
Според мен този вариант що ореже едно бъдещо разклонение към далеко перспективните северни райони на столицата и окончателно ще превърне МД 3 в пародия ! Толкова" късоглед" Главен архитект в София не е имало никога !

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14791
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1232 on: 21.11.2012, 10:46:05 »
Според мен този вариант що ореже едно бъдещо разклонение към далеко перспективните северни райони на столицата и окончателно ще превърне МД 3 в пародия !
Северните райони са по-скоро за МД2. Трамвайното трасе към Илиенци може да се преработи, за да се подобрят скоростните му показатели, а лъчът на МД2 да кривне на североизток в посока Орландовци/Бенковски.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1233 on: 21.11.2012, 17:55:07 »
А ако пуснат автобуси е още по евтино и от скоростен трамвай, няма да се строи релсов път. А най добре да ходим пеша тогава и пари за автобуси няма да дадем.

Не си ме разбрал. Скоростен трамвай се изгражда по-бързо и по-евтино, иначе подобна цяла линия с отклоненията ще я чакаме още 10 години.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1234 on: 22.11.2012, 17:31:57 »
А ако пуснат автобуси е още по евтино и от скоростен трамвай, няма да се строи релсов път. А най добре да ходим пеша тогава и пари за автобуси няма да дадем.

Не си ме разбрал. Скоростен трамвай се изгражда по-бързо и по-евтино, иначе подобна цяла линия с отклоненията ще я чакаме още 10 години.
Много добре съм те разбрал само дето построяването на скоростен трамвай при кръстовища със светофари през 300-400 метра си е абсолютна утопия. Само на хартия могат да се строят такива трамваи по посочените трасета по горе. А ако се направи автономно трасе без пресичания със сигурност няма да излезе по евтино, отделно че в много от случаите това е и практически невъзможно. Темата е многократно обсъждана не смятам да я подхващам отново.
« Last Edit: 22.11.2012, 17:43:01 by elbi »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14791
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1235 on: 22.11.2012, 18:04:15 »
Нека да се уточним, че идеите за неавтономен маршрут са забравени (дано завинаги!). Така че, дали ще го наричаме "скоростен трамвай" или "леко метро", става дума за изцяло автономни маршрути, но с по-маломерни състави с горно токоснемане, по-малки криви на завоите, съответно - по-ниска проектна скорост. Горното токоснемане спестява покритите тунели на надземните участъци, които се заменят само със странични стени.
Разбира се, 2-3 пъти по-ниска себестойност на МД3 спрямо МД1 и 2 е абсурдна, разликата я има 20%, я няма.
Затова казвам, че съдейки по грандиозните идеи за разклонения и удължения, има сериозна вероятност МД3 да отеснее още на чертожните дъски...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1236 on: 23.11.2012, 18:41:49 »
По-скоро става дума за stadtbahn, а това по-скоро може да се нарече лека железница. Най-вероятно МД3 ще бъде такъв. Което пак си е трамвай.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1237 on: 23.11.2012, 18:46:05 »
Нека изясним какво е железница и какво метро. Метрото в Германия се движи и на открито, само съветската метротехника има нужда от грозни туби за да не тече вода върху нея, че кой знае какво ще се случи тогава.

Има трамвай, който всъщност е с метро, както и метромотриси, които могат да се движат по трамвайни линии.

Може би след епохата Диков ще дойдат други и линията до Пионер ще бъде възстановена поне до Армеец. Една гара там би вършила по-добра работа от всяка метростанция, която през 99 % от времето ще пустее.
« Last Edit: 23.11.2012, 18:49:07 by sofianec »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1238 on: 23.11.2012, 18:55:16 »
Каква съветска метротехника, какви пет лева? В Москва почти всички открити участъци са непокрити. Недей да пишеш неща които не знаеш.
Сто пъти са споменавали че МД3 ще бъде с по-различни технически параметри. Може да прилича на stadtbahn в Хановер, което не е най-лошият вариант.
Иначе, под земята могат да се движат и старите ЧКД, ако щеш.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1239 on: 23.11.2012, 19:26:28 »
Явно колегата не е чувал за линия 4-"Фильовская",която е построена през 50-те години в Москва.