Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 574143 times)

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1280 on: 10.01.2014, 16:09:04 »
...Пише, че ще направят сравнение кое е по-натоварено,...
Много "навременна" оценка !

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1281 on: 14.01.2014, 12:02:10 »
Сега ще има ли спокойствие по този въпрос из форумите?

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=2909284

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1282 on: 14.01.2014, 16:13:58 »
Това стъкло толкова ще предпази, че нямам думи..
Дано е поне нещо здраво, а не да се нарежат хората, ако залитнат :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1283 on: 14.01.2014, 16:35:44 »
Е надали ще сложат обикновено прозоречно стъкло :laugh: По-скоро трябва да е тип автостъкло или по-добре бронирано. Лично аз одобрявам идеята.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1284 on: 14.01.2014, 16:56:23 »
Прочетохте ли статията внимателно? Пълна е с кифтаци.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1285 on: 14.01.2014, 17:43:41 »
Сега ще има ли спокойствие по този въпрос из форумите?

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=2909284
Не, защото тези "стъклени"панели  не помагат много-много за намаляването на шума.
Информацията за тях е много стара. Такива има и в Москва на откритата им линия в Бутово - ползата, с изключение на препятствие зсрещу катерене и пресичане на линията, е малка.
Естествено от специално, т.нар. стъкло са.
Информацията пък за автоматичните влакове без машинист е много стара - вече беше отречена и погребана от Братоев.
Въобще, статията е с остаряла информация и е едно измиване на ръцете. Ползата от нея е нулева. Има повече грешна (непотвърдена) информация, отколкото полезни новости...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1286 on: 15.01.2014, 13:35:58 »
Ето - половинчата работа. Вместо да го опънат от под до таван, ще е парапет... не знам вече на какво да вярвам: дали това е изсмукано от нечии пръсти, или е реално решение...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1287 on: 15.01.2014, 15:37:52 »
Ето - половинчата работа. Вместо да го опънат от под до таван, ще е парапет... не знам вече на какво да вярвам: дали това е изсмукано от нечии пръсти, или е реално решение...
Абе на тия тесновати станции може по-добре да не са почти херметични преградите - съставите проветрят въздуха. Иначе ще се чудят, каква вентилация да им слагат.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1288 on: 18.01.2014, 21:11:54 »
Няма да е лошо да е от пода до тавана, а над участъка с вратите да се сложат някакъв тип решетки или начин за вентилация. Защото това предпазно средство от сега го виждам как няма да действа ефективно. Вярно че е 1.50 но който реши да скача ще може да го прескочи. Докато ако преградата е от таван до под, няма как да мине през затворените врати, нито пък ще има вариант да ги прескочи.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1289 on: 19.01.2014, 00:09:38 »
В Пекин на надземните станции PSD са около 1.5 м., а на подземните станции са от пода до тавана.
Аз лично продължавам да не вярвам на тези твърдения и докато не видя няма да повярвам.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1290 on: 19.01.2014, 10:16:04 »
Аз съм твърдо против такова оскъпяване на проекта. Ниските перони и захранването от КМ намаляват риска от инциденти драстично.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1291 on: 19.01.2014, 15:40:49 »
Проблема не е в захранването, а в бутнатите и хвърлили се пътници пред влака. И постоянно падналите им вещи по железния път. Всеки ден на всяка станция има подобни глупости (паднал телефон, портмоне, чадър, джапанка... и т.н.) Без това проекта се оряза толкова много, че от проект за метро заприлича на скоростен трамвай каквито има в Киев.  Пероните са тесни и къси, съответно много пътници ще чакат по тях и за мен най-важното в случая е да изградят подобни предпазни съоръжения.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1292 on: 19.01.2014, 16:24:37 »
Аме нека на този етап удължат пероните, нека не пестят от ескалатори в полза на стълбите, пък врати да правят на следващ етап. Просто не трябва да пазаруват различтни модели състави и винаги ще са в състояние да преоборудват метростанциите.

След година и половина експлоатация на двете линии може да се каже, че тесните места на метрото са късите нови станции и възловата МС Сердика. За тях вече е късно, но не и за Линия 3.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1293 on: 19.01.2014, 17:50:38 »
С това съм напълно съгласен, но нека да се спре с икономиите. Нека се направят големи станции с дълги перони и да се оборудват всички станции със съоръжения за хора със затруднен достъп. След което както казваш на по-късен етап да направят "стъклените стени".

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1294 on: 19.01.2014, 19:36:42 »
оборудват всички станции със съоръжения за хора със затруднен достъп.

Че то остава и да забравят за това. :help: В Лондон на DLR (което е нещо като нашият МД3,само че без машинист) всяка една станция е предвидена за хора със затруднен достъп. Това даже сигурно до 2019 може и европейска директива да стане!

Offline bungee

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
  • Drunkard
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1295 on: 19.01.2014, 20:07:31 »
А "къртицата" е копаела с 30 м на ден  :blink:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1296 on: 08.03.2014, 11:06:36 »
Метродиаметър-3, 16.5 км. дължина, с 18 станции ?
За мен това не е нормално, накъсване на маршрут, загуба на ефекта от бързо придвижване............
Спрете си просташките мнения !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1297 on: 08.03.2014, 11:40:53 »
Даже трасето е 16,5 км с 19 сгтанции, но станцията на кръстовището на Кюстендил и Дойран, както и станцията на Евл. Георгиев и ул. Шипка ще отпаднат поради липса на пари и диаметърът ще е с 16,5 км и 17 станции. Реално по-осезаемо забавяне ще има в Овча Купел, тъй като там станциите са доста на гъсто, което е обусловено и от глупостта трасето да преминава първо северно от застрояването - по бул. Линкълн с много завои на юг, вместо да се движи само южно от комплекса.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1298 on: 08.03.2014, 11:45:46 »
Трети метродиаметър:

Третата метролиния е разположена подземно в централната градска част – 60%, и открито, в периферните части на града – 40%. Тя има капацитет за класическо метро.
Одобреното трасе е: бул. "Вл. Вазов" - бул. "Евлоги Георгиев" - Орлов мост – НДК - "Красно село" - жк "Овча купел".
Дължината на третата метролиния е 16. 5 км с 18 метростанции. Откритите участъци са 7 км с 9 метростанции, подземните участъци – 9.5 с 9 метростанции. Прогнозният пътнически поток е 170 хил.
Трасето е разделено на етапи.

Етап 1 е бул. "Вл. Вазов" - Орлов мост - НДК- бул. "България" - кв. "Красно село" с дължина 8.5 км и 9 метростанции. Трасето е подземно. Строителството включва тунели по щитов (тунелен) метод, метростанциите ще се строят по открит способ с изключение на МС "Орлов мост". Прогнозната стойност без подвижния състав е 280 млн. евро. Междинното депо ще струва 40 млн. евро. Времетраенето на строителството е 4 години. Прогнозното начало е есента на 2014 г.
Споровете за трасето е имало за входовете и изходите на метростанциите. Променен е методът на строителство на метростанцията при Орлов мост – от открит способ към тунелен. Така при Орлов мост ще бъдат засегнати само 150 кв.м зелена площ без дървета. При открития способ на строителство застрашени са били 4000 кв.м от територията.
Корекции има и на станцията на "Патриарх Евтимий" и "Граф Игнатиев". Вместо през входа на нотариата изходът се преориентира към тротоара, за да не засегне новата градинка.
Търгове ще бъдат обявени за подземната част – от "Красно село" до Малък театър "Зад канала". Дължината на участъка е 7.5 км, предвидени са 8 метростанции (около половината от третия метродиаметър). Стартът на обществените поръчки е предвиден за края на януари.
В тръжната процедура целият участък ще е разделен на 4 лота. Единият от тях е за пробиване на тунел с тунелопробивна машина, останалите три са за 2 или 3 метростанции и цялото оборудване на прилежащия участък от около 2-2.5 км.
В лотовете за метростанциите се включва цялата електромеханична част на прилежащия участък и релсовия път, защото изграждането на тунела е чисто строителна работа.
Строителството на тази част от третия метродиаметър ще започне вероятно през есента на 2014 г.

Етап 2 е кв. "Красно село" - жк "Овча купел" - околовръстно шосе и жп линия София – Перник. Дължината е 4 км с 5 метростанции. Прогнозната стойност е 80 млн. евро. Строителството ще продължи 2.5 години.

Етап 3 е бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Вл. Вазов" (жк "Левски", кв. "Герена", жк "Хаджи Димитър"). Дължина 4 км и 4 метростанции. Прогнозната стройност е 80 млн. евро, времето за строителство е 2.5 г.
Спрете си просташките мнения !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1299 on: 08.03.2014, 11:54:46 »
Аз давам информация от разговори с Диков. Това, какво някой е написал някъде е съвсем друг въпрос.
Засега сигурно е, че станция на Дойран и Кюстендил няма да има, защото иначе няма как да се изгради разклонение на юг към Околовръстното под ул. Дойран.
Другата станция - на Евл. Георгиев и ул. Шипка също е под въпрос, тъй като разстоянията между нея и съседните - Орлов мост и бул. Мадрид, ще станат около 500 метра, което е малко. Същевременно тази станция не дава кой знае какъв пътникопоток, ще се изгражда трудно и скъпо, защото е в завой и в близост до реката и може да попречи на разклонението в източна посока към Слатина.
храна за мозък - http://www.banitza.net/