Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 379425 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1300 on: 11.03.2014, 14:42:08 »
.........Засега сигурно е, че станция на Дойран и Кюстендил няма да има, защото иначе няма как да се изгради разклонение на юг към Околовръстното под ул. Дойран.
Другата станция - на Евл. Георгиев и ул. Шипка също е под въпрос, тъй като разстоянията между нея и съседните - Орлов мост и бул. Мадрид, ще станат около 500 метра, което е малко. Същевременно тази станция не дава кой знае какъв пътникопоток, ще се изгражда трудно и скъпо, защото е в завой и в близост до реката и може да попречи на разклонението в източна посока към Слатина.
Благодаря, Виктор, за тази наистина добра новина, за отпадането на тези две станции. Отдавна не следя какво става с МД-3 /може би защото въобще не допусках, че трасето ще бъде точно по Евлоги Георгиев и Кюстендил/, особено след като  се прие един като цяло много разумен вариант и само можем да чакаме започването на строителството.
Затова сега приветствам новата позиция. Все пак има достатъчно умни хора, от които за щастие зависи прекрояването на проектите.
« Last Edit: 12.03.2014, 11:41:53 by Dragon »

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1301 on: 14.03.2014, 10:29:19 »
Quote
Ясно е трасето на метрото до ”Слатина”

Трасе под ул. ”Гео Милев” и покрай ”Арена Армеец” е избраният вариант
Сн.: БГНЕС

Третият лъч на метрото в София засега е във фаза очакване на финансиране от ЕС. Столичната община обаче вече има избран вариант за неговото отклонение.
Вчера на експертния съвет по устройство на територията към направление "Архитектура и градоустройство" са били разгледани три варианта за третия лъч на метрото, който вероятно ще започне да се строи догодина, съобщава "Сега".

Проучването им беше възложено миналата година на фирмата "Метропроект Прага", която преди това изготви и трасето на целия трети лъч.

Окончателният вариант предвижда отклонението на метрото да започне от ул. "Шипка" и да мине под ул. "Гео Милев". Оттам ще стигне до зала "Фестивална" и ще излезе на бул. "Асен Йорданов", който минава покрай зала "Арена Армеец, съобщава "Сега".
От новата спортна зала трасето ще излезе над земята на бул. "Цариградско шосе" и ще стига до Окръжна болница. Общата дължина на участъка е 6 км и ще има 6 метростанции.

На съвета е взето решение да се проучи накъде е най-добре да продължи железницата - по бул. "Цветан Лазаров" или по ул. "Димитър Списаревски", каза главният архитект на София Петър Диков. По думите му от този вариант всички са доволни.

Амбициите на общината са тази година да кандидатства за европейски средства в новия програмен период за третия метродиаметър в центъра. Той започва от театър "София", минава през Орлов мост и НДК и ще завърши до пазара в кв. "Красно село".

Целият участък започва от бул. "Ботевградско шосе" и завършва в кв. "Овча Купел". За другите етапи обаче финансиране ще се търси по-нататък.

http://sofia.dir.bg/news.php?id=16308085

Често това е пълна глупост. Само и само да се нарече метро, ще се прави дублиране на трамвая. Строителство на трамвайна линия е явно забранена дума в София. Защо да не се построи отклонение на трамвая и да го свържат с дървенишкия трамвай?
Пълна простотия или май далавера е по-добре да се каже. Може изведнъж да се намерят пари.

Online iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1302 on: 14.03.2014, 17:00:44 »
ми аз пък съм на мнение, че това е доста добра новина и се надявам да се продължи на запад и да има връзка МД1-МД3 някъде из дружбите :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14734
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1303 on: 14.03.2014, 22:49:39 »
Защо да се дублира трамваят? Той върви по Шипченски проход и нататък отива към Подуене-Дондуков и западната част на София. Метрото ще върви по Гео Милев и ще се насочва към Орлов мост-НДК и южната част на София. Сегашните транспортни връзки на Гео Милев, Слатина и Хр.Смирненски са доста рехави и нито една от тях не е насочена към южната част на центъра (фактически неговата най-интензивно посещавана част).

Пък и са налични далеч по-сериозни дублажи метро-трамвай: по Стамболийски, в Надеждите и другаде.
Връзката Шипченски проход-Дървеница изобщо няма потенциал за трамвай, а на Винарово колело само един напречен трамвай липсва (при наличие на река и естакада си е направо абсурд да се мисли за пресичане на трето ниво). Едно удължаване примерно на А67 или А294 върши работа.
« Last Edit: 14.03.2014, 22:51:35 by blagun »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4851
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1304 on: 14.03.2014, 22:54:31 »

Връзката Шипченски проход-Дървеница изобщо няма потенциал за трамвай,
Имаше ЖП-трасе, чак до Хладилника почти, навремето, Подуене,- ПЖИ,- Дианабад, Хладилника...........
Можеше в шосе да го превърнат, ноооо..................
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1305 on: 15.03.2014, 14:29:15 »
Тази статия е невярна - на съвета се взе решение метрото да стига до ул. Асен Йорданов и оттам нататък да се обследват различни варианти за неговото продължаване, като шефът на Електротранспорт прие идеята ми за изпълнение на трасе от Асен Йорданов през жк. Слатина до кв. Христо Ботев.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14734
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1306 on: 15.03.2014, 16:50:29 »
до кв. Христо Ботев.
????? Това от ОП "Ромско включване" ли ще се финансира? Не от расизъм, но цитираният квартал - изключително нискоетажен, просто не генерира пътникопоток за метро, пък и двата лъча на Линия 3 биха се сближили, вместо да се раздалечат, за да обхванат в перспектива нови квартали. Да не говорим за неприятната особеност на метросистемите да са неудобни за гратисчии.
Иначе то дописката си личи, че е копи-пейстната от няколко противоречащи си материала - хем трасето отива към Окръжна болница, хем се колебаят по Цв.Лазаров или Списаревски да е. Едно допълнително усукване под кв. Полигона би направил от трасето лъкатушеща змия, неудобна както за Дружбите, така и за района на Окръжна болница.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12584
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1307 on: 16.03.2014, 02:32:09 »
Става въпрос за довозваща трамвайна линия по поречието на Слатинска река, която евентуално да минава жп линиите и през Резбарска да отива към Първа българска армия някой ден, а в южната част да продължава по Г.М. Димитров и Тодор Каблешков и да се оформи нещо като кръгова линия. Но това са далечни перспективи, поне след 10+ години ще се прави тази част на МД-3 и ще се мисли за довозване, тъй че това, че шефът на СЕ е дал някакво принципно одобрение, нищо не значи.
« Last Edit: 16.03.2014, 02:34:19 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1308 on: 17.03.2014, 23:37:52 »
Нищо не значи, но в момента, в който се започне с проектирането на отклонението, ще започна да бутам и там, за да се проектира успоредно с трамвайното трасе.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1309 on: 31.03.2014, 18:17:20 »
Стартира търга за третия метродиаметър на Софийското метро

Quote from:  gradat.bg
На 28 март обявиха търга за третия метродиаметър в четири обособени позиции. Новината оповести инж. Стоян Братоев ден преди това на ІХ годишна конференция "Стратегическа инфраструктура, България 2014". След този търг ще бъде обявена и процедура за подвижния състав на метрото. То е от така наречения тип "леко" метро и има различна от класическото автоматика.

Търгът е за метрото Депо - бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - централна градска част - Овча купел", първи етап – от км 4+950 до км 11+966,34 по обособени позиции:
Позиция 1: Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на тунелопробивна машина) до км 8+996,69 (край на МС 11) с 2 метростанции
Позиция 2: Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км 6+561,05 (край на МС 8 ) с 3 бр. метростанции
Позиция 3: Участък от км 6+561,05 (край на МС 8 ) до км 4+950 с 2 метростанции и тунелен участък
Позиция 4: Тунелен участък, изпълняван с тунелопробивна машина (ТПМ) от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта).


Предмет на обществената поръчка е проектирането и изпълнението на първия етап от проекта за разширение на метрото в София, трета метролиния, с трасе, което обхваща подземния участък от км 4+950 до км11+966,34 със следното трасе: бул. "Вл. Вазов", ул. "Професор Милко Бичев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул. "В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия/Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. "Красно село" - ул. "Житница". Общата дължина на участъка е 7016,34 м. По трасето се предвиждат за изграждане 7 метростанции.
Документи се получават до 19 май 2014 г., оферти се получават до 29 май 2014 г., те ще бъдат отворени в 14 часа на 29 май 2014 г.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1310 on: 10.06.2014, 22:31:31 »
КЗК спря строежа на третия лъч на метрото

Quote from: vesti.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев за възлагане на обществена поръчка за трета метролиния на столичното метро, съобщи регулаторът на сайта си.

Става въпрос за участъка със следното трасе: бул."Вл. Вазов", ул."Професор Милко Бичев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия (кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. "Красно село" - ул. "Житница".

По трасето бе предвидено да се изградят 7 нови метростанции.

"КЗК счита, че изискването на възложителя придобитият опит на проектантите от изпълнение на подобни обекти да бъде в периода на последните три години необосновано ограничава конкуренцията. В случая се възпрепятства участието в процедурата на квалифицирани проектанти, които са изпълнявали подобни проекти извън поставената времева рамка от три години.

На второ място, КЗК приема, че обхватът на изискания от възложителя опит по обособена позиция 4 от обществената поръчка необосновано ограничава участието на компании, които имат опит в изграждането на конструкции на тунели по щитов тунелен метод с по-малка дължина.", се казва още в съобщението на Комисията.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9334
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1311 on: 24.06.2014, 21:38:41 »
Днес, утре и вдругиден ще има обществено обсъждане на проект за изменение на ОУП във връзка с изграждането на Трети метродиаметър.

ЦЪК

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 678
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1312 on: 04.07.2014, 19:13:00 »
Днес, утре и вдругиден ще има обществено обсъждане на проект за изменение на ОУП във връзка с изграждането на Трети метродиаметър.

ЦЪК

Моля ако някой е присъствал на обсъжданията да сподели информация от тях. До колкото си спомням от старите планове, строежът на МД3 трябваше да започне някъде лятото на 2014, т.е. сега. Кога може да се очаква започването на строителството?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16067
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1313 on: 05.07.2014, 02:32:34 »
Най-рано 2015 год. Изменението на устройствения план е едно на ръка. Няма все още избран изпълнител, а строителството след това ще е на инженеринг, съответно трябва и да се проектира, преди да се строи! ;)

Offline Ivaldo_it

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1314 on: 09.08.2014, 14:49:50 »
Финансирането е важно да почне МД3, преведат ли се тази година може към края да почне. Четох тука и за 5тм и 22тм Имат идеята да са общо само не знам как ще ги свържат.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1315 on: 09.08.2014, 22:11:08 »
Финансирането е важно да почне МД3, преведат ли се тази година може към края да почне. Четох тука и за 5тм и 22тм Имат идеята да са общо само не знам как ще ги свържат.

Виж старото трасе на М3, нещо такова ще бъде, ако разбира се, стигнат до там. От Княжево като ТМ5, а след Руски паметник сигурно ще бъде подземната част със спирки Солунска и Раковска, след това спирка - връзка с МС СУ, а след Паметника Левски ще излиза на повърхността и така по старото трасе на ТМ22. Подземната част в центъра със спирки на Солунска и Раковска като класическо метро би била в повече за такъв сравнително малък град като София, но скоростен трамвай определено би бил подходящ.
За започването на М3 не се безпокойте толкова, програмният период 2014-2020 не означава че проектите трябва да стартират още на 1.01.2014, разбира се трябва време, и след края на програмния период дават известно допълнително време за завършването на проектите, ако излязат извън срока. Така че има ли парички, М3 ще го почнат.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14734
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1316 on: 09.08.2014, 22:45:05 »
Утвърденото трасе на Линия 3, което ще се финансира през идващия отчетен период, няма нищо общо с подземното свързване на трамвайните трасета на ТМ5 и 22. Това, второто, засега по-скоро минава към "Приказки на арх.Диков под шипковия храст".

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 678
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1317 on: 14.10.2014, 10:58:49 »
Quote

Третата линия на метрото е предвидена да бъде с най-съвременно управление на движението. Сегашните метролъчове са с ниво 2 на управление,

по третата метролиния ще бъде монтирано ниво 3
с опция за ниво 4 (автоматично управление, без машинист). Системата за автоматизация ще бъде Си Би Ти Си (CBTC). Пероните ще са снабдени с half screen door(стъклени врати), които ще се управляват от влака и ще се отварят с пристигането му.
Проф. д-р инж. Стоян Братоев представи развитието на проекта за разширение на метрото. Февруари-март 2015 г. са комплексните изпитания на подземната железница до летището и до Бизнес парка, завършването им е през април 2015 г. За да не се натоварват естакадите към летището там, СК 13 прилага нов вид скрепление за железния път - 336, безтраверсово. Юни 2016 г. завършва разширението на втори метродиаметър до "Хладилника" при "Парадайз център", а стартът на третиметродиаметър (общо 16 км с 16 МС+ 2 допълнителни за бъдещите отклонения) предстои през лятото на 2015 г. В периода 2014 - 2018 г. ще се строи неговата централна част - 8 км с 8 МС. На Орлов мост ще се свързва с първи метролъч, при НДК - с втори, при кръстовището на бул. "Гешов" и бул. "България" - с бързия трамвай №7, а при "Красно село" - с трамвай №5. Ще бъде доставен нов подвижен състав с нова автоматика. Лекото метро ще е по-натоварено от традиционното, смята проф. Братоев.

Hi Tech модата в метровлаковете представи
д-р инж. Михаил Маргаритов, регионален ръководител на направление "Мобилност" в "Сименс".
Първият лайтмотив е енергийната ефективност. Вторият - по-високата удовлетвореност на операторите и на пътниците. Третият е непрекъснатият стремеж към елиминиране на човешкия фактор заради безопасността и по-голямата сигурност.
Платформата "Инспиро" дава отговорите: модерен дизайн, отворено пространство, фини конструкции, светли цветове и меки тонове, възможност за безпилотно управление - без машинист или без придружител в кабината на машиниста. Въвеждат се устройства, които обезпечават безопасността: детектори за дим, обзорни камери в салона за пътници и устройства за спешни повиквания, диагностични данни за влака, изпращани чрез WLAN връзка, пулт за аварийно управление, детектор на препятствия, предпазни устройства на вратите, подвижни стъпенки, ATC контролери.
"Сименс" предлага "Трейнгард" за управление на влаковото движение. Базирана е на Си Би Ти Си (CBTC) система. Автоматичното управление на влака покрива пълната газа за абтоматизация от GoA2 до GoA4, или от 2 ниво (първи и втори метролъч в София е по тази система) до 4 ниво на управление - безпилотно.
Високата енергийна ефективност се постига чрез олекотена конструкция на подвижния състав и ефективен алгоритъм за управление на движението на влака. "Трейнгард" в реално време изчислява кривата на скоростта.
Високата степен на автоматизация не изисква намеса на машиниста - така се постига максимумът, който може да се извлече от двигателите на влака.
Чрез иновативни техники се намаляват и разходите за пътното оборудване.

Система за мобилно плащане на билети в градския транспорт
представи Серги Сергиев, съосновател на Tickey. За крайни клиентите това е бърз, лесен и удобен начин за плащане, без опашки, безхартиен и безкартов, няма нужда от пари в брой, дава еднакъв начин за покупка на билети в различни градове и страни. За транспортните фирми това е извличане, обработка и съхранение на данни, управление на целият процес, бърза, лесна и достъпна система за инсталиране и поддръжка, оптимизация на разходите, по-добро обслужване на клиентите, по-гъвкаво ценообразуване.
Милена ВАСИЛЕВА


За мен тук има три новини:
- другарят Братоев е станал професор  :eek:
- хем метрото ще е леко, хем ще е по-натоварено (не пише и от какво ще е по-натоварено и по какви критерии, както и защо трябва лекото метро да е по-натоварено от ... да кажем тежкото)
- без да е имало конкурс, явно доставката на техника вече е ясно, че ще е от Siemens

Да живей живей трудът и нашият велик лидер на метрото!
Българското метро - най-претовареното метро в света!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14734
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1318 on: 14.10.2014, 13:21:36 »
- хем метрото ще е леко, хем ще е по-натоварено (не пише и от какво ще е по-натоварено и по какви критерии, както и защо трябва лекото метро да е по-натоварено от ... да кажем тежкото)

За това отдавна се досещахме. Въпросът е, че след като проф.д.р Братоев също се досеща, защо продължава проектиране на нещо, което ще е отесняло още при самото си раждане :(

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1319 on: 14.10.2014, 23:35:06 »
Quote
Hi Tech модата в метровлаковете представи
д-р инж. Михаил Маргаритов, регионален ръководител на направление "Мобилност" в "Сименс".
- без да е имало конкурс, явно доставката на техника вече е ясно, че ще е от Siemens
Маргаритов много отдавна драпа за това, но нямаше как да го огрее при първите две линии заради големите разлики с Метровагонмаш. Щом се е показал, значи сделката вече е уредена.